Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MeLViS
#2932
kommer den test ikk snart.. HEP HEP HEP HEP HEP :(
Af mbm
#2994
Kan man sige noget om skærmen udfra dens specs om den burde være en god gamerskærm?

Kan se producenterne stadig fremstiller mange nye 19" gamerskærme i kapløbet om lave responstider. Er denne responstid alfa og omega for en god gamerskærm? Og hvorfor koncentrere de sig ikke mere om 20", hvor man jo har mulighed for højere opløsning end de 1280x1024 som 19" er begrænset af? Høj opløsning er i mine øje meget vigtig for en skærm til spil.
Da jeg ikke gider være begrænset af 1280x1024 er det helt klart en 20" jeg skal have fat i.

Som sagt har Sansung 204 5ms, hvilket vel stadig er helt fint ikke?

Forstår ikke hvorfor denne Samsung er så billig i forhold til alle andre 20" skærme, når specs. er så gode? Er den lavet med et billigt panel eller andet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3018
Grunden til at den er så billig ift. de mange andre 20" skærme er, som du selv er inde på, at panelet er en del billigere. Før i tiden var alle +19" skærme forsynet med enten S-IPS eller MVA/PVA paneler, men på det sidste er TN panelerne begyndt at vinde indpas på markedet.

Jeg har stadig ikke set en reel måling af responstiden på den skærm, men jeg tvivler på at de 5 ms holder vand.
Af mbm
#3025
OK fedt så kom testen.
Jeg tror sku jeg vil bestille sådan en fætter.
Er meget spændt på at se hvordan jeg selv synes den virker mht slør i spil.
Har en kollega som lige har kønt en Samsung 19". Hans skærm er kun skarp i 1280x1024. Er det sådan med alle skærme at de skal stå i den "rigtige" opløsning?
Og at 20" dermed skal kører i 1600x1200 for at få et skarpt billede?
Af Wildt
#3026
mbm skrev:OK fedt så kom testen.
Jeg tror sku jeg vil bestille sådan en fætter.
Er meget spændt på at se hvordan jeg selv synes den virker mht slør i spil.
Har en kollega som lige har kønt en Samsung 19". Hans skærm er kun skarp i 1280x1024. Er det sådan med alle skærme at de skal stå i den "rigtige" opløsning?
Og at 20" dermed skal kører i 1600x1200 for at få et skarpt billede?
Jeps - TFT'ere ser meget "uskarpe" ud hvis ikke de kører i deres native opløsning.

Ønsker du at køre i en lavere opløsning vil skærmen selv "finde på" hvad den skal bruge resten af sine pixels på - og uanset hvor fin den algoritme er, vil eksempelvis hvid tekst på sort bagrund, få en grålig kant og dermed se gnidret ud.

Alternativt kan nogle skærme bare undlade at anvende resten af sine pixels, hvorved du bare får en sort kant rundt om billedet. Derved får du jo ikke just for fuld valuta af dine 20 tommer, men derimod er billedet skarpt, da skærmen jo reelt kører i native mode.
Af Dane
#3030
Jeg glæder mig til at høre erfaringer med skærmen, da jeg selv overvejer den. Det kræver nok desværre, at jeg også punger ud for et heftigere grafikkort end mit nuværende Leadtek 6600 GT :(
Af mbm
#3031
F... hvor er fladskærme da noget L... :(

Bliver da i tvivl om jeg over hovedet gider at have en fladskærm.

Så skal man jo bestemme sig for i hvilken opløsning man vil benytte med sin computer? Det sætter da i den grad begrænsninger.

Så skal jeg kører alle spil i 1600x1200.
Godt nok har jeg p.t. et ATI X1800XT kort men jeg køre da langt fra alle spil i den opløsning.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#3033
Du kan godt køre spil i lavere opløsning. Det er mest kritisk ved skrivebordsbrug, og bemærkes i en mindre grad i multimediaapplikationer.

Men jeg kan ikke helt se hvilke begrænsninger det sætter for dig? På skrivebordet kan du altid køre 1600x1200?

Og så hænger det for resten ikke sammen med fladskærme. Det hænger sammen med den digitale teknologi. Fremtidens CRT skærme er lavet på præcis samme måde - at de så er flade er et ubetydeligt aspekt af sagen.
Af mbm
#3034
Vil det sige at det ikke ses i spil? Men kun i windows/desktop arbejde?

Umiddelbart står der jo også i testen at spil skal køres i 1600x1200?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#3040
Det kan godt ses i spil, men det er ikke kritisk ligesom det er på skrivebordet. Spil afvikles naturligvis fornuftigt i mange opløsninger, men det anbefales bare altid, som en grundregel, at man kører i den native opløsning.
Af mbm
#3041
Hmm
Grunden til jeg ville have valgt denne Samsung 204B, var pga "muligheden" for at køre i 1600x1200. -Vidste ikke at de så også var den eneste optimale opløsning.

1280x1024 er en opløsning jeg bruger oftere både til spil og alm. brug.

Derfor tror jeg er tilbage i en 19". -Måske Viewsonics 2ms skærm.