Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3101
Du kan selvfølgelig altid spille i en lavere opløsning. Det er ikke fordi skærmen ikke understøtter andre opløsninger generelt, men tingene vil bare stå skarpere når du kører 1:1 pixelmapping.
Hvis du har mod på det, så ville jeg da helt klart anbefale dig at prøve den store model først og se hvordan du synes om at spille i andre opløsninger - husk bare følgende:
En 20" skærm bør aldrig køre i 1280x1024 opløsningen. Hold dig til opløsninger der har forholdet 4:3 på disse skærme. På en 19" skærm vil du aldrig kunne få andre opløsninger til at se godt ud idet 1280x1024 er den eneste opløsning der har forholdet 5:4.

Med dette i baghovedet, så er en 20" det mest oplagte valg hvis du ikke altid ønsker at køre i native opløsningen idet der er langt flere 4:3 opløsninger at vælge imellem som i det mindste vil have det rigtige bredde/højde forhold.
Af Wildt
#3337
Ja så har jeg en 204B stående istedet for VP2030B'eren.

INGEN pixelfejl, så det må jo siges at være en forbedring (2030'eren havde 8).

Den er lige en tand hurtigere - men bestemt ikke uden ghosting.

Og jeg kan kun give Rasmus ret i at det ikke er optimalt at sidde forholdvist tæt på en 20" TN skærm pga. dens begrænsede synsvinkler.

Lyshomogeniteten er lidt bedre end Viewsonic'en, som til gengæld havde en noget dybere sort, hvilket ikke er nogen overraskelse panel typen taget i betragtning.

Ikke jublende begejstret, men dog ok tilfreds. Den er jo også rimelig billig, så den får lov til at stå på mit skrivebord indtil paneler med både markant bedre responstid og synsvinkler er udviklet.
Af mbm
#3370
Hvordan er den i spil ved andre opløsninger end 1600x1200?
Af Wildt
#3372
Det er jo meget subjektivt - jeg synes ikke om det. Men jo tættere du kommer native opløsning og beholder samme dimensioner jo bedre.

Og jo længere jeg bruger den, desto mere irriterer dens meget ringe vertikale synsvinkler mig.

Hvis du bruger 90% af tiden i spil er det ok - men hvis du sidder og pusler med dektop arbejde eller bare surfer en del vil det hurtigt blive træls.
Af Henrik R-Pedersen
#3531
Jeg har det problem at jeg skal bruge skærmen både til min arbejds pc og min egen stationær. Jeg har ikke mulighed for at installere programmer på arbejdspc'en og derfor skal jeg finde en skærm hvor standard instillingerne på skærmen er gode, uden installation. Hvordan er denne skærm der i forhold til LG L2010T 20" skærm?

Jeg havde netop problemer med samsung 193p+ som nødvendigvis skulle instaleres og hvor OSD'en var via et program.
Af Narin
#3646
Hej mbm.

Jeg har fornylig købt en 200W6CS/00 fra philips den nye revision med 8ms - jeg må sige jeg er ovenud tilfreds med ydelsen(ghosting) og udseende af selve skærmen.

Jeg ser INGEN ghosting når den afvikler spil, og jeg kommer fra et livslangt brug af CRT, hvor jeg har hørt at det var noget man skulle vende sig til - IKKE HER.

Jeg NYDER skarpheden og farvevisningen den er langt bedre end min forrige skærm - en syncmaster 957mb som ellers har vist et nogenlunde billed.

det skal måske siges at du måskel skal kigge efter om det er modellen med 16ms eller den med 8ms, nogen steder er prisen den samme nogen steder er den med 8ms meget dyrere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3647
Henrik R-Pedersen skrev:Jeg har det problem at jeg skal bruge skærmen både til min arbejds pc og min egen stationær. Jeg har ikke mulighed for at installere programmer på arbejdspc'en og derfor skal jeg finde en skærm hvor standard instillingerne på skærmen er gode, uden installation. Hvordan er denne skærm der i forhold til LG L2010T 20" skærm?

Jeg havde netop problemer med samsung 193p+ som nødvendigvis skulle instaleres og hvor OSD'en var via et program.
204B er ikke afhængig af MagicTune på samme måde som de minimalistiske 970P og 193P skærme. Der er hardware indstilling af skærmen via OSD, som det også nævnes i testen.
Brugeravatar
Af Erroneus
#3719
Den her skærm er virkelig SKÆRMEN som mange har ventet på! :)

En skærm med lav responstid, der kan gå op i 1600x1200, jeg har drømt om den her skærm i lang tid :D

Men nu er det 1. generation af den her paneltype (20" TN) og det er første produkt på markedet, så et eller andet sted er man også lidt bekymret.

Men er der annonceret andre produkter på vej, men lign. 20" TN panel i?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3728
Samsung er jo ikke de første der lancerer en 20" TN skærm. Hvis du søger på edbpriser, vil du finde en del andre modeller:
+20" skærme til mindre end 4.5K
Med undtagelse af Samsung 204T og Berlinea skærmen, er de vidst alle sammen TN skærme.
Brugeravatar
Af Erroneus
#3730
Jo det så muligvis rigtigt nok (gider ikke tjekke alle igennem for panel typer), men 204B er den første som rigtigt er kommet ned i en responstid hvor det bliver interessant for gamere.

Men det kunne da være interessant med nogle tests af 20" 8ms TN modellerne, f.eks. BenQ's widescreen model BenQ FP202W eller BenQ FP202W, bare for at se hvad de kan :p

Man kan jo altid drømme :D
Af Futtegud
#3745
Nu sidder jeg også lige og kigger efter en ny skærm og faldt jo over denne udemærkede skærm. Ville bare lige høre, inden jeg løber ud og køber den, om der var andre 20" skærme jeg skulle tage med i overvejelsen?

Også om der er nogen der ved, om man kan se eller prøve 204B i en eller anden forretning i københavns området?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3746
Samsung 214T er også en udmærket skærm, men prisen er også en anden.
Af Wildt
#3750
Til dem der evt. får mulighed for at få skærmen demonstreret inden køb, kan jeg kun abefale at I også bruger lidt tid med noget surferi på sider I kender mhb. at illustrere de ringe vertikale betragtningsvinkler.

Specielt sider med mørke baggrundsfarver er "gode" til dette formål.

Jeg har flere gange grebet mig selv I at tænke at der er noget galt med indstillingen af lysstyrken, men da jeg så læner mig fremover for at justere finder jeg ud af at jeg bare sad lidt mere tilbagelænet end sædvaligt, hvilket ændrer synsvinklen nok til at der går 20-30% (rent gæt) af lysstyrken.
Af Scandal
#4942
Futtegud skrev:Nu sidder jeg også lige og kigger efter en ny skærm og faldt jo over denne udemærkede skærm. Ville bare lige høre, inden jeg løber ud og køber den, om der var andre 20" skærme jeg skulle tage med i overvejelsen?
NEC 20WGX2 kunne være en mulighed.