Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#24459
Bemærk, at Eizo HD2441W har modtaget en Reference-Award for monitor segmentet (i modsætning til Tv segmentet).

Billede

Der gives således ikke yderligere Reference Awards ud i 2007. De to eksisterende Reference Awards kan dog stadig overgå til bedre skærme for de to områder, hvis vi finder og anmelder sådan nogle.

Award artiklen er opdateret: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1190384687

Både Award artiklen og anbefalings artiklen får snart en mere synlig plads på Flatpanels, så de altid er til at finde.
Af TYBO
#24463
Synes at man skal tage det med under det negative at den bruger 110W på kun 24".
Samt den høje pris.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#24466
110W er det Eizo oplyser som maks forbrug. Det typiske forbrug angiver de til 48W, så det er nu ikke så slemt. Taget i betragtning af, at de fleste nok ikke har brightness på 100 %, så er det nok også sjældent, at man når helt derop.

I praksis tror jeg kun 110W vil indtræde, hvis du har brightness på 100 % og farveintensiteten godt skruet op for RGB værdierne, når du kører billede ind gennem en HDMI kilde og samtidig dekoder lyden videre til et anlæg.
Af Hartmann
#24511
Lille rettelse: Under gennemgangen af skærmens specs (i starten af anmeldelsen), ser det ud som om, at skærmen har pivot-funktion. I skriver senere, at det har den ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24512
Den er rettet nu...
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#24573
Endnu en virkelig flot test herinde fra, som altid :)

Dog kunne jeg godt tænke mig, at man brugte highend grafikkort, som f.eks. Quadro-kort. Særligt når jeg ser, at farvespektret er noget der bliver lagt temmelig meget vægt på og det ses på hvor meget dette fylder i selve teksterne i testene. Selvfølgelig er det en del af testen, at prøve den af af spil, men dette fylder jo også minimalt i testen - altså man kommer forholdsvis hurtigt over denne ydelse i testen.

Jeg håber og ser frem til, at I evt., om muligt, kunne gøre det med denne skærm i en lille "tillægstest".

Jeg bruger selv et Quadro FX1500 fra PNY og kan med sikkerhed sige, at det betyder utroligt meget for udfaldet af farverne på min Dell FPW2407. Jeg har tidligere brugt et ATI X1800 XL på min nuværende skærm og der kom efterfølgende tydelige forskelle frem på skærmen hvad dette angår, selvom ATI også er kendt for god farvegengivelse.

Lad sådanne skærme vise deres fulde potentiale ved at bruge et tilsvarende grafikkort, er min opfordring til sidst. Alt andet ville være synd og også på sin vis (lidt) mangelfuldt.....
Af SFuglsang
#24581
Jeg savner lidt en sammenligning med 2411'eren.
Jeg er i tvivl om, om den her er en efterfølger, en bror eller hvad det er, jeg kan se den koster ~2000 mere, hvad får man for dem, flere indgange?

Jeg håber på en eller anden vil svare på min spørgsmål, da jeg håber på snart at købe en ny stor skærm xD

Hilsen
Søren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24586
Mht. grafikkortet, så bliver skærmene testet på en privat computer og med mindre brugerne herinde samler ind til et Quadro-kort til Rasmus så kan jeg næsten garantere for at et sådant ikke bliver benyttet i fremtiden.

Da der ingen profit er i at udføre disse tests eller i at drive flatpanels.dk, bliver der ikke indkøbt udstyr til et specielt formål. Vores kalibrator er nådigst stillet til rådighed af Lacie. Når skærmen først er kalibreret korrekt burde det ikke have den store indflydelse hvilket grafikkort der benyttes. Kalibreringsprofilen vil dog ikke være den samme for 2 forskellige grafikkort, men det er jo en softwarejustering. Det er muligt at et Quadrokort håndterer en ICC profil lidt bedre - du er velkommen til at henvise til kildemateriale der bakker din påstand op.

Har du kalibreret din 2407WFP eller har du blot konstateret at der var forskel på de to grafikkort?
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#24645
Jeg har et Matrox G550 (AGP8X) du kan gi' til Rasmus O_O

Jeg vil nu godt vove at påstå at selvom skærmen er kalibreret så betyder det stadig noget - altså hvis du anvender forskellige typer grafikkort. Hvis en kalibrering alene kan udgøre forskellen mht farvegengivelse, så er det måske en skærms kalibreringsmuligheder der burde være parameteret hvad dette angår?

Et grafikkort vil altid betyde meget for skærmens ydelse indenfor farver. Men en test vil selfølgelig kunne slå dette fast, éen gang for alle.

Nu ved jeg ikke hvor mange medlemmer der er herinde, der ebt. ville bidrage til et professionelt Quadro-kort. Og skulle I ha' et ville det efter min mening, minimum kræve et FX1500 og opefter. Jeg giver da gerne den første hund hvis det skulle gavne jer med lidt "sponsorstøtte"...(kortet koster mellem kr. 2800-3300)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24646
Vi har ca. 5000 medlemmer, men heraf er mange brugere der blot har haft ét enkelt spørgsmål de ville have svar på og derefter ikke vender tilbage.

Ønskelisten er lang og pt. er et nyt grafikkort ikke det der rangerer øverst. Mere professionelt kamaraudstyr til responstidsestimeringer var et mere oplagt sted at bruge penge set med den gængse brugers øjne.
Af SFuglsang
#25203
SFuglsang skrev:Jeg savner lidt en sammenligning med 2411'eren.
Jeg er i tvivl om, om den her er en efterfølger, en bror eller hvad det er, jeg kan se den koster ~2000 mere, hvad får man for dem, flere indgange?

Jeg håber på en eller anden vil svare på min spørgsmål, da jeg håber på snart at købe en ny stor skærm xD

Hilsen
Søren
Ingen der har en kommentar?
Af eliteMario
#25357
Jeg står og skal købe en ny 24" skærm som skal kunne bruges til cad, photoshop og ps3 + bluray - den skal derfor kunne modtage et 1080p signal... er det helt umuligt med denne Eizo? Jeg er nemlig blevet meget varm på den!