Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Banno
#28964
Jeg planlægger at købe denne skærm, men skal samtidig have opgraderet min PC.

Er der nogen, der har en idé om, hvor kraftigt et grafikkort det kræver at trække spil i en 1920x1200 opløsning og stadig få nogenlunde god FPS i spil? Kræver det mon en SLI opsætning?

Jeg har læst et par test rundt omkring på nettet og indtil videre peger pilen på Nvidia GeForce 8800 GT 512MB, som tilsyneladende giver mest 'bang for the buck'.

Men ville en SLI konfiguration med to stk. af dette kort mon give et nævneværdigt boost i 1920x1200 performance?

Ville gerne høre om nogle har spilerfaring med denne skærm.

Mvh. Per
Af Krede :)
#28970
Jeg er helt enig i din betragtning af 8800GT. Kortet er et utroligt godt køb til pengene. Jeg tror du vil ganske tilfreds med dette kort.
Mht. SLI skal du naturligvis være sikker på, at de spil du har tænkt at spille, understøtter denne funktion. Hvis du fx er ivrig WoW spiller, får du intet ud af SLI. Men finder du tilgengæld et spil der understøtter det, vil du kunne opleve et boost på 80-90% flere frames, såfremt resten af dit hardware kan følge med.
Du skal også sikre dig, at din strømforsyning er stor nok. Grafikkort er sultne, og to kort kræver som bekendt dobbelt så meget som to ;)
Drømmer du om at spille Crysis i 1920x1200, bliver det nok svært, uanset hvilken konfiguration du vælger. Selv med SLI er det svært at opnå spilbare framerates i den opløsning i det spil.