Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lahan2
#2776
Hej

Flot test.
Har lige et spørgsmål angående remoten.
Kan den medfølgende remote også styre f.x. DVDR9000 samt DFR9000 ?

Det ville jo være rart at kunne nøjes med en enkelt remote.

mvh L
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2778
Det vil jeg helt bestemt mene. Man har mulighed for at betjene op til 5 enheder og jeg kiggede lidt nærmere på mulighederne under testen. Hvis det er strengt nødvendigt kan fjernbetjeningen også omprogrammes.

Du har muligvis ikke de helt samme betjeningsmuligheder, som du har med den medfølgende til DVD recordere og receiveren, men i så fald kan du overveje om Philips nye universal fjernbetjening med touchscreen ikke var noget for dig?
Jeg har pressemeddelelsen her et sted, så du kan bare røbe op, så kan jeg lige finde den.
Af Anders P
#2780
Tak for en god test.

Med hensyn til lyd baren kan kan den den slås til.
Man går i menupræferencer- Osd- går fra minimum
til normal og så vises den på skærmen.

DVI/VGA adapter og 5-i-et tilslutningskabel er
det extra tilbehør, der var to mærklige strømkabler
med som nok ikke bruges her hjemme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2782
Er du sikker mht. DVI/VGA adaptoren? Den står også angivet som medfølgende på Philips.dk

5-ét tilslutningskablet kan jeg godt se ikke var med nu. Det var med i den model jeg modtog, men det er naturligvis også en demomodel.

Jeg retter lige de småting til gavn for fremtidige læsere.
Af Anders P
#2786
Har nu været i kasse og set efter
DVI/VGA adapter er det et stik som
som ligner dem man skruer bag på
computer, så er det med
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2805
Når nu der er tale om et TV og ikke en monitor der kan lide under forskellige grafikkort, kunne det måske være til gavn hvis du (Rasmus) skrev hvilke farveindstillinger du har benyttet så eventuelle købere kan forsøge sig med disse indstillinger.

Der er selvfølgelig forskel på TV signaler, men det er trods alt det samme man ser på uanset hvor man sidder i landet.
Af MartinA
#2823
Hej Rasmus.

God test du har fået lavet.

Jeg kunne godt, som yakken også efterlyser, bruge de indstillinger du er kommet frem til. Så kan man altid selv finjusterer, hvis man finder behov for det.

Jeg har forsøgt mig med mit 37PF9830, men er ikke 100% tilfreds når vi snakker et mindre godt antenne signal.
Jeg har nogle gange lidt "fnidder" i kanten af ting der er i bevægelse i forhold til stillestående ting.


Mvh.
Martin
Af TGSC
#2827
Hej Rasmus,
tak for endnu en god test, det er hårdt tiltrængt i Danmark!

Billederne er bedre i forhold til den første test, men stadig lidt mørke. For at få bedre belysning uden blitz kan man bruge et par 150W halogen arbejdslamper der står skråt i forhold til skærmen så de ikke reflekterer i den, de koster ikke meget. Evt. kan de pege mod en hvid væg, eller man kan hænge hvide lagner foran dem hvis de generer i billedet.
Kameraet kan stå på bord/stol så det står helt stabilt, evt. med en lille billig trefod. Bruger man selvtimer er man helt sikker på at hånden ikke påvirker fotograferingen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2829
yakken og MartinA: Det vil jeg helt sikkert tænke over i fremtidige tests. Jeg vil dog stadig tage lidt forbehold når jeg oplyser dem for det kommer jo også an på omgivelsernes belysning (farvetemperatur). Ligeledes snakker vi ofte om kompromisser. Jeg kunne jo godt opnå en rigtig dyb sort på 9830, men så kunne man ikke sondre de mørke nuancer - det gjorde f.eks. spil som Halo fra min eps bobs svære at afvikle.

Omvendt har nogle mere uerfarne folk dog også et lidt forkvabset forhold til indstilling på en fladskærm. Jeg havde f.eks. en ven forbi under testen, som - efter finjustering af skærmen - syntes, at der manglede lys. Han skurede så voldsomt op for lyset og kontrasten - alriiight, så har vi så en rumstation. =) Men sådan har nogle folk jo fået et lidt forkert indtryk fordi skærmene i butikkerne altid er alt for lysstærke.

Jeg skrev indstillingerne ned fra 9830, men jeg har fået smidt papiret væk. Jeg kan dog huske, at jeg både slog dynamisk kontrast, farveforbedring og DNR fra. Active Control (hed den det?) det lod jeg vist være på minimum, men omvendt kan det også være jeg slog det fra. Nogle af tingene skal forbedre farverne - men hvorfor hvis jeg får dem indstillet korrekt? Ligeledes med responstidskompenserendeteknologier - hvis skærmen er hurtig nok, så vil jeg da hellere undgå det fnidder den laver om bevægende objekter.
Jeg mener jeg satte farvetemperaturen på personlig eller naturlig og så skruede jeg ned for både lys, kontrast og farve i forhold til standardindstillingerne. Sharpness skruede jeg også i bund.

Der var stadig lidt forstyrrelse i billedet fordi jeg kørte analoge kabel-tv signaler, og jeg lod Pixel Plus systemet være aktivt - opsiderne opvejer ulemperne. Men omvendt, så er der også lidt forstyrrelse på nogle af kanalerne på vores CRT Tv.

TGSC: Det lyder rigtig smart - jeg kan godt se at de fortsat er lidt mørke. Det er typisk her om vinteren, hvor der ikke er så lyst udenfor. Jeg er dog ikke meget for halogenpærer - kan det gøre på anden vis?
Sidst jeg forsøgte mig med halogenpærer, fik jeg smadret nogle cd'er der lå på et bord ved siden af. Jeg tænkte, at jeg nok bare havde været uheldig, så jeg købte en ny lampe og pære og efter noget tid skete det samme. Denne gang lavede det nogle ærgerlige mærker i coatingen på en skærm - det var dog heldigvis min egen.
Jeg ved ikke om vi har klumper i strømmen :) men nu er jeg nok bare en forsigtig gammel kone lige på det område.
Af TGSC
#2832
Jeg forstår ikke at en lampe kan genere CDere og skærm medmindre den er tæt på?
Den varmer jo som en sol eller en hårtørrer, så det skal man tage hensyn til ved at holde afstand til følsomme ting. OK, måske skal man gøre mere end det, for fidusen ved halogen er jo at dens farvetemperatur og dermed livagtighed er opnået ved at den simpelthen HAR næsten den temperatur som solen har, og det betyder at selv på afstand kan den opvarme ting ligesom solen hvis de ikke kan slippe af med varmen.

De fleste ting kan tåle at blive udsat kortvarigt for strålingen.

Mit gamle kamera er meget afhængig af baggrundsbelysningen, og jeg har været nødt til at eksperimentere en del med både kameraindstillinger og lyssætning for at kunne tage rimelige billeder.
Det handler om at lave en stærk jævn belysning uden skarpe punkter.

Hvad med at sætte flere små overskrifter i tests? Fx for Out-of-Box og Optimering. Hvis man bruger 2 forskellige typer overskrifter kan man stadig bevare overskueligheden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2833
Jeg tror det med lampen er fordi de sprang i luften... Der er knald på sådan en fætter når gassen udvider sig og det har i hvert fald sat sine spor på LCD skærmen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2835
Ja det var naturligvis fordi de sprang i luften - beklager.
Hvad med at sætte flere små overskrifter i tests? Fx for Out-of-Box og Optimering. Hvis man bruger 2 forskellige typer overskrifter kan man stadig bevare overskueligheden.
Den idé kan jeg godt lide. Vi er ved at lave en ny version af siden, så herefter tror jeg også sådanne ting kommer til for at skabe en bedre overskuelighed.