Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#23645
Testen af Pioneers meget ventede nye generation af plasma Tv er nu online på Flatpanels. Vi har her testet 50 tommeren kaldet 508XD. Du kan finde testen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1189752987

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#23646
Vi har netop indført to typer "Awards". 1 kaldet top-anbefaling og 1 kaldet reference-award.

Pioneer 508XD tildeles vores reference-award for 2007 pga. den ekstraordinære ydelse og sætter således standarden for reference sammenligninger fremover.

Billede
Af TYBO
#23649
Hvad med en award der siger super produkt til prisen ?
LANGT de fleste er jo ret ligeglade med en skærm til over 30000kr.
Af Jørgensen73
#23655
Jeg synes det er helt perfekt og naturligt at et klassetv - uanset prisen- sætter standarden. Sådan er omstændighederne jo.

Jeg går ud fra at reference-prisen er den bedste af de to nye.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#23657
TYBO skrev:Hvad med en award der siger super produkt til prisen ?
LANGT de fleste er jo ret ligeglade med en skærm til over 30000kr.
Det kommer til at være givet i den anden award der kaldes top-anbefaling. Heri indgår der således også en vurdering af prisen på apparatet i forhold til de prismæssige konkurrenter.

Jørgensen73: Ja, reference-award er den bedste. Den er lidt anderledes end den anden i og med, at der f.eks. ikke tages hensyn til prisen i samme omfang (hvis der f.eks. fandtes en skærm med identisk billede til 508XD, men kostede en halv million, ville 508XD naturligvis få prisen), som i den anden kaldet top-anbefaling.
Målet er nærmere at angive en skærm, som er så god, at den kan fungere som en reference for fremtidige betragtninger eller målinger.
Og således er det heller ikke en pris, der kan indehaves af mere end én skærm per år. Hvis der således kommer en bedre eller mere egnet reference her de sidste måneder af 2007, vil prisen blive flyttet fra Pio 508XD til den nye skærm, mens vores top-anbefalings award godt kan tildeles flere skærme på samme år.

Håber det giver mening :)

Jeg skal nok prøve at klarlægge rettelinjerne lidt mere detaljeret og konkret snarest. De bliver lagt ud på en side for sig selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23663
Af samme grund bør man også betragte disse awards i lyset af det tidspunkt de uddeles på. En top-anbefaling i år 2007 holder muligvis kun i 2007 - derfor er en award også års-stemplet. Disse anbefalinger vil ikke blive fjernet uanset om der kommer en ny og bedre skærm samme år.

Men man kan derfor ikke blot antage at en skærm der har en anbefalings-award i år 2007 er mere anbefalelsesværdig end en skærm produceret i 2008, selvom denne nye skærm ikke har fået en award. Alt skal betragtes i kontekst med hvad der er på markedet i det øjeblik awarden uddeles. 2008-modeller kan sagtens være bedre end 2007-modeller uden at de får en anbefaling idet den naturlige udvikling på markedet jo kan have medført at alle skærme er bedre generelt.

Reference-logoet vil derimod være gyldigt indtil en ny skærm kommer og overtager posten. Dvs. hvis en skærm har fået en reference-award i år 2007 så vil den også være referencen i år 2008 indtil der kommer en 2008-model der kan overtage tronen.

Vi fletter en mere elegant og forståelig forklaring sammen og smider på forsiden ;)
Af bios
#23676
Kan man direkte overføre denne test til 4280 XD ,minus 8" og et par features :s
Har bestilt et ........ :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23682
Umiddelbart vil jeg mene ja, bortset fra at indstillingerne til farverne nok ikke er de samme.

Jeg overvejer dog lidt at indkøbe en Spyder2Express kalibrator som man kunne tilbyde til udlån her på siden mod et gebyr. Her i USA koster sådan en fætter ca. 60 USD plus 6% skat. Hvis interessen er der altså...
Af bios
#23692
yakken skrev: Jeg overvejer dog lidt at indkøbe en Spyder2Express kalibrator som man kunne tilbyde til udlån her på siden mod et gebyr. Her i USA koster sådan en fætter ca. 60 USD plus 6% skat. Hvis interessen er der altså...
Jeg kunne være interesseret............men til den pris var det måske en ide at købe en selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23693
Jeg har fundet ud af at Spyder2Express ikke er så fed en kalibrator alligevel (BestBuy havde den) så jeg napper nok en Gretag/Pantone Eye-One 2 i stedet. Den er lige dyr nok til at jeg vil bruge den til udlån, så det må blive min egen...

Da der er begrænsning på hvor meget man må indføre i landet, så kan jeg desværre ikke tilbyde at indkøbe kalibratorer til de brugere der måtte være interesserede. Muligvis i næste omgang - jeg tager turen fra USA til DK igen til November.
Af snowflake
#23699
yakken skrev:Jeg har fundet ud af at Spyder2Express ikke er så fed en kalibrator alligevel (BestBuy havde den) så jeg napper nok en Gretag/Pantone Eye-One 2 i stedet. Den er lige dyr nok til at jeg vil bruge den til udlån, så det må blive min egen...

Da der er begrænsning på hvor meget man må indføre i landet, så kan jeg desværre ikke tilbyde at indkøbe kalibratorer til de brugere der måtte være interesserede. Muligvis i næste omgang - jeg tager turen fra USA til DK igen til November.
Hej. Har du links til den/dem du har kigget på? Skal selv til USA, og har stærkt overvejet en kalibrator. Men det er svært at vurdere hvilke der er bedst, og det skal ikke bare være en som laver nogle målinger og opretter en farveprofil (som jeg tror nogle af dem gør).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23701
Den jeg påtænker at købe kan du se her:
Amazon.com

Forhandleren der har den er 17th street photo. Da jeg bor herovre pt. kan jeg dog få tingene sent til min adresse. Jeg rejser lidt frem og tilbage i løbet af efteråret, så jeg har mindst 3 returrejser hvor jeg i teorien kunne tage noget med hjem - første gang er dog allerede om en uge.

Måske denne diskussion bør fortsættes i "kalibrering"-sektionen.
Af Mastman
#23716
snowflake skrev:Det skal ikke bare være en som laver nogle målinger og opretter en farveprofil (som jeg tror nogle af dem gør).
Du kan bruge den gratis software HCFR colorimetre http://www.homecinema-fr.com/colorimetre/index_en.php
Den er rigtig god til at kalibrere tv med, bruger den selv sammen med en Spyder2express
Den virker sammen med HCFR sensor, Spyder2, DTP-94 og Eye One samt med farvespektrene PAL, 601(SD), 709(HD) og sRGB
Af optionen
#23816
Hej alle sammen,

Jeg har et enkelt generelt spørgsmål, som udsprang efter jeg læste anmeldelsen af dette fjernsyn.

Nu kan jeg læse at dette fjernsyn virkeligt er fantastisk og vil være en referenceramme i et stykke tid. Når jeg ser at opløsningen på dette fjernsyn er 1365*768 modsat fx. Samsungs der er 1920*1024, så kan jeg ikke helt forstå hvorfor det ikke er bedre at købe et full HD fjernsyn, frem for et fjernsyn der ikke kan?

Mvh