Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23885
optionen skrev:Tak for svaret Rasmus.

Det kan godt være at spørgsmålene er lidt tåbelige, men min viden på området er ikke helt så stor.

Hvis du så køber pioneers fjernsyn med en opløsning på 1365*768, vil man så få noget ud af Blue-ray når det for alvor kommer frem? Eller vil man så bare skulle holde sig til nuværede DVD teknologi? Det jeg søger svaret på er om et fjernsyn med lavere opløsning end FULL HD er fremtidssikret (ihvertfald 3-5 år)?
Vi har en applet på forsiden der kan fortælle dig hvor tæt du skal sidde på din skærm for at kunne få glæde af fullHD og lad mig bare afløre at med en 50" så skal du sidde meget tæt!

Det er langt vigtigere at kildematerialet er af god kvalitet end at skærmen kan vise den fulde opløsning af materialet. Du vil således ikke få et ringere billede af at bruge den opløsning Pioneers TV har. DVD derimod er kun SD materiale, dvs. 576 liniers opløsning, så det vil til enhver tid være bedre at se HD materiale på skærmen. Du får potentielt mere ud at nedskalere noget end at opskalere noget.
Af Arcona
#24034
Pioneer har lige vundet EISA award for bedste full-HD plasma...
http://www.eisa-awards.eu/2007/node/718
Panasonic TH-42PV70/PX70 vandt HD-ready kategorien , nok fordi den kun koster omkring 10000 kroner.

LX508D er 10000 kr dyrere end 508XD som i anmelder. Hvad får man så ekstra...
50"
XGA panel
1378x768
16000:1
http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63 ... index.html

50"
1920x1080
20000:1
http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63 ... index.html

Kunne være interesant hvis i anmeldte full HD udgaven og se om den er de 10000 kr ekstra værd. Jeg tror ikke man bemærker ekstra opløsning særlig meget med et 50" panel. Så skal man nok op i projector størrelser, feks 100" :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#24088
Arcona: Jeg har kort vendt idéen med at teste Full HD modellerne med Pioneer selv, og umiddelbart lyder det som noget, der godt kan lade sig gøre. I så fald bliver det nok 60 LX608D´.

Jeg har dog ikke nogen tidsramme for det på nuværende tidspunkt.
Af optionen
#24382
Mange tak for svar Rasmus og Yakken.
Af Larxox
#24417
Rasmus!

Du skrev flg. i testen
I skærmens venstre side sidder en række yderligere input, med blandt andet en HDMI indgang.

Skulle det ikke være en USB port i stedet for?
Så vidt jeg ved er der kun HDMI porte på bagsiden af denne model.
Panasonic har derimod placeret en på siden. ;)
Af Nicolaj
#24684
Hej Rasmus

Tak for endnu en fantastisk anmeldelse.

Jeg har i noget tid prøvet at finde de rette fladskærms TV et til stuen og et til soveværelset. Det har været en lang process, nok specielt fordi jeg fra start var overbevist om at LCD var vejen frem men efterhånden har indset at jeg bedre kan lide plasma.

Efter at have læst anmeldelsen af Pioneer 508xd tænkte jeg at DEN ville jeg se. Jeg har så set 42" udgaven 428xd, og jeg synes at billedet på den er super flot. Mit problem er så at jeg kan se at 428xd kun har en opløsning på 1,024 x 768 mod 508xd's 1,365 x 768.

Du har tidligere svaret at fuld HD 1,920 x 1,080 ikke var en nødvendighed for et godt billede, men jeg bliver lidt i tvivl om 42" udgavens 1,024 x 768 vil være væsentlig dårligere 50" udgavens 1,365 x 768.

Jeg vil helt vildt gerne have enten 428xd eller 508xd til vores stue og så bare en forholdsvis billig panasonic til soveværelset. Vores TV signal er sattelit.

508xd er lidt for dyr til budgettet og min kæreste synes 50" er lidt for stor (jeg synes 50" er perfekt :) )

Jeg har så et par spørgsmål

1 Tror du der vil være meget at vinde ved 508xd frem for 428xd, specielt når HD materiale, vinder frem?

2 Afstanden til vores TV bliver nok 3-3,5 meter, hvad ville du synes var mest passende 42" eller 50".

3 Hvor finder jeg 428xd og 508xd så billigt som muligt, det billigste jeg kender er at søge på den tyske "preissuchmachine".

4 Det er lidt sværere at finde anbefalinger til billige TV men hvad synes du om dette tilbud på Panasonic TH37PX7E til kun 7500 kr. (til soveværelset).

http://www.expert.dk/default.asp?state= ... A}&nodeid=
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24704
PX7E har været oppe og vende i andre tråde her i forum. Det er blot en neddroslet version af PX70E.

Du vil ikke få nogen væsentlig forringelse af billedet med 428XD frem for 508XD. Ydermere så vil du kunne køre 1:1 pixelmapping uden at der slukkes for nogen pixels i TVet.
42" er en OK størrelse til den afstand du opgiver, selvom man sagtens kan retfærdiggøre et 50". Det kommer jo lidt an på meget "biografoplevelse" du vil have ud af det. Det er ikke sikkert at kæresten er enig med dig i at TV-avisen skal ses som om man var i biografen...

Faktisk har HDTVorg.co.uk dømt 428XD til at være bedre end 508XD:
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma ... -428XD.htm
Af Nicolaj
#24747
Tak for svaret Yakken

Nu har jeg så endnu engang kigget på både 428xd og 508xd :)

Er det rigtigt at der til 508 slet ikke er indbygede højttalere, så der ingen lyd er med mindre man slutter noget til?

Derudover har jeg på Pioneers egen side kun kunne finde PiP og PaP under 508xd. Er det rigtigt at 428xd ikke har PiP og PaP?

EDIT:

ved nærmere eftersyn har både 428xd og 508xd under "Main Features"
Multiscreen Options (PiP/PaP) Yes

Men under "Screen Build & Picture Quality"
Har 508xd følgende to linier som ikke findes under 428xd

Dual Screen Mode (PaP) Yes
Picture-in-Picture Mode (PiP) Yes

Er der nogen der ved om der er forskel på hvad 428xd og 508xd kan med hensyn til PiP og PaP eller om det bare er en fejl på hjemmesiden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24750
Der er ingen højttalere med 508XD.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#24754
Nicolaj skrev: 1 Tror du der vil være meget at vinde ved 508xd frem for 428xd, specielt når HD materiale, vinder frem?

2 Afstanden til vores TV bliver nok 3-3,5 meter, hvad ville du synes var mest passende 42" eller 50".

3 Hvor finder jeg 428xd og 508xd så billigt som muligt, det billigste jeg kender er at søge på den tyske "preissuchmachine".

4 Det er lidt sværere at finde anbefalinger til billige TV men hvad synes du om dette tilbud på Panasonic TH37PX7E til kun 7500 kr. (til soveværelset).

http://www.expert.dk/default.asp?state= ... A}&nodeid=
1. Meget er jo altid en relativ term, men jeg tror bestemt, at man kan drage fordel af 508XD ved HD visning. Ikke så meget fordi de to skærme er milevidt fra hinanden i billedkvalitet, men primært fordi 508XD trods alt er en del større.
Størrelse er jo også et vigtigt element af billedkvalitet, hvilket nogen synes at glemme ind i mellem. Man vil således sagtens kunne opnå forbedringer i HD på en 50 tommer frem for en 42 tommer - selv under forudsætning af at de to skærme er fuldstændig ens. Årsagen er simpelthen, at man bedre kan udnytte det store potentiale der er i HD på en større skærm, og detaljerne kommer bedre til udtryk for det menneskelige øje.

2. Jeg har selv 4 meter fra min primære sofa hen til min steroebænk og Tv'et. Fra mine to andre sofaer er der omkring 2,5-3,5 meter, og fra den fjerde omkring 7 meter. Hvis man ser bort fra den sidstnævnte, så passer et 50 tommer fint i min opstilling, men som den entusiast jeg er, så synes jeg skam sagtens, at større kan gøre det :) Og helst ikke mindre. ;)

3. Umiddelbart vil jeg også sige Tyskland. Der findes også sider som pricerunner.de eller idealo.de. Du kan alternativt forsøge Sverige. Der kan du bruge mange af de samme prissøgefunktioner, blot med .se til sidst.

4. PX7 og PX70 er generelt noget jeg vil betegne som best-buy i de respektive prisklasser. De leverer et rigtig godt billede, som få andre Tv i samme segment formår. Prisen lyder skam også ganske fin.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#24755
Mht. PIP, så tror jeg ikke der er forskel på 508X og 428XD. 428XD har også både PIP og PAP, så der er nok bare lidt rod i specifikationerne.

508XD har ikke højttalere indbygget. De købes separat. Hvis du vil have den stående på en fod, er det muligt at justere foden i to stillinger: én til højttaler og én uden.
Af Nicolaj
#24819
Tak for hjælpen

Jeg har nu sammen med kæresten set 428xd og 508xd ved siden af hinanden med både almindeligt digitalt TV signal (både med oldgammelt Beverly hills 90210 og med helt nye programmer), kabel TV signal, HD kabel TV signal, DVD uskaleret signal og Blu Ray HD signal.

Jeg synes begge skærme viser alle disse signaler rigtig flot, og jeg synes ikke jeg så den helt store forskel i HD signalerne hvor jeg var mest nærvøs for at 428xd med lavere opløsning måske ville halte bagefter.

Det jeg var mest imponeret over var faktisk hvor flot nyere almindelige digitale programmer og DVDer vises (uden opskalering). Helt fantastisk i mine øjne!

Både pga. den forholdsvis store prisforskel og pga. at min kæreste synes 50 " er for stort har vi valgt 428xd til stuen og holder fast ved Panasonic TH37PX7E til soveværelset.

Næste problem er så at vi ikke har en ordenlig DVD afspiller og ingen Blu Ray eller HD DVD afspiller, men vi har sattelit TV.

Tidligere har vi afspillet DVDer på en superbillig Denver DVD afspiller, gennem min computer og fra vores Playstation 2.

Har i nogen anbefalinger eller links til artikler med anbefalinger til afspillere som ikke skal være alt for dyre, evt. noget med harddisk optager, Playstation 3 kunne også være en mulighed pga. at den kan afspille Blu Ray, eller en DVD der kan opskalere, men jeg aner ikke hvad kvaliteten på alle disse muligheder er.
Af kasaar
#25010
når du nu er den lykkelige ejer af 428XD lgie som jeg er:-) "synes også det er et suuuuper godt fjernsyn, som viser alt i tip top" så kan du gøre som mig og købe en pioneer dvd afspiller.

jeg vangte DV-400V-K, på grund af.

1. den er sort som fjernsynet
2. den opskalere via hdmi.
3. den har hdmi:-)
4. der er usb i så hvis du har film seire i divX så er der bare ned på en usb pen, og så direkte ind i din dvd, og så klare den resten for dig.
5. den giver et super flot signal(synes jeg i vært fald selv)
6. Du kan bruge samme fjernbetjening:-) "dog ikke når du skal se noget på usb, men standart dvd og div. det kan du klare på samme.
7. den koster kun 1k i fona, som jeg synes er suuuuuper billigt.

hvis du vil ofre mere så er der altid 600 serien, som skulle være lidt mere støjsvag.

du kan også få en 490 modellen, som siges også skulel være lidt mere støjsvag, men om man kan høre det elelr ej, det ved jeg ikke. men den har ikke usb, og det ville jeg gerne have.
Af kasaar
#25012
pioneer 428XD, kommer uden en fod, og hvis i ikke har et kæmpe tv møbel, som er pisse grimt, og fylder alllttt for meget, så tag lige og kik på dettet, jeg har købt det til mit pioneer, og det ser suuuper flot ud. konen vil helt sikkert ikke sige at det er GRIMT. pt, er det det pæneste plasma/lcd gulv fod jeg har set.

http://www.vogels.com/detail.asp?ISSAID ... &PlineId=0

det gæmemr dine kabler væk, det er sort og stilrent som dit pioneer fjernsyn, du har en sort glasplade til din dvd"du kan godt købe flere glasplader hvis du har mere udstyr.. Det er sindsygt robust.

self er det ikke uden fejl, men det er der ikke noget der er.