Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#25233
På Recordere.dk er der en del der har erfaringer med PS3 og afspilning af alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#25367
Jeg har også fået erhvervet mig en PS3 nu - langt om længe. Mit argument for at vente har hele tiden været, at Gran Turismo 5 ikke har været på markedet, men med udgivelsen af den japanske demo af GT5 Prologue, så blev jeg nødt til at slå til.

Jeg kan sagtens teste på kryds og tværs og give lidt kommentarer, hvis det har interesse, kasaar?

At nogle er skuffet over Blu-Ray, hænger nok primært sammen med, at mange udgivelser i sig selv er lagt på mediet i en skuffende kvalitet. Hvis man ser bort fra dem, og ellers har de korrekte forudsætninger såsom en stor (mindst 40, meget gerne større), mid-end eller high-end skærm, så har jeg blot tårnhøje forventninger til formatet.
Jeg skriver også inden længe en anmeldelse/artikel, hvor jeg har testet Blu-Ray med en Sony BDP-S1 og en Playstation 3 over en lang række af skærme (alle dem jeg har haft inde til test de sidste par måneder, og flere til).

Det skal i denne forbindelse måske bemærkes, at det er 60 GB versionen af PS3 jeg har.
Af Frido
#25716
Hej eksperter!

Undrede mig lidt over at der er 1:1 pixelmapping på 428XD'en når panelet kun er på 1024x768 og der samtidig også understøttes 1080p??? Hvordan kan det så lade sig gøre hvis der ikke nedskaleres? Troede kun 1080p OG 1:1 kunne lade sig gøre på paneler i FullHD??

Nedskaleres billedet så på det her 428XD når man fx får vist noget i FullHD?

Jeg har set omtalt et sted at billedet får "slukket for nogle pixels" - jeg ville nu mene at man mister detaljer på den måde. Jeg mener også at det er bedre at nedskalere end at opskalere - er dette korrekt?

Ikke at det bekymrer mig, men vil lige gerne være helt sikker på at jeg forstår det hele :)

Jeg håber ikke jeg har spurgt alt for meget i min første post :p

/Frido