Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hifreak
#1319
Det bliver i hvertfald interessant at læse testen skal også ud at investere i en ny skærm i det nye år :)
Af madsl
#1405
Tak for testen Rasmus!

Du skriver at skærmen også vil kunne fåes i rød, blå og sort! Hvornår sker det? Jeg har ikke kunnet finde noget om det andre steder...

Hvordan vurderer du skærmen i forhold til 193p+? Er det kun designet og fleksibiliteten der adskiller de 2 skærme? Du skriver at de ydelsesmæssigt er meget ens...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1408
Der var en bruger, som skrev til Samsung for at høre omkring de andre farvevarianter. De kunne ikke sige det med sikkerhed, men deres skud var på omkring januar-februar.

I forhold til 193p+ er der ikke så meget forskel rent billedmæssigt. Der er ikke sket så mange forbedringer, så på ydelsen er der ikke nogen afgørende forskelle. Måske lige det problem med gradienterne, men igen, det er ikke kritisk.

Så derfor skal de største forskelle findes i designet og fleksibiliteten. Efter at have haft den stående i en lille uge, så er jeg faktisk ikke lige så skeptisk omkring designet, som jeg var før. Den er egentlig meget pæn nu, hvis jeg skal give min helt personlige mening :)

EDIT: Jeg har lige tilføjet et par linjer til testen i afsnittet om de første indtryk. Jeg har blot indskudt, at man også har mulighed for at vælge mellem 5 forudindstillede profiler i MagicTune.
Af madsl
#1414
OK! det lyder godt med de 5 forudindstillede profiler - det er sikkert noget jeg vil kunne bruge (jeg er ikke helt så meget inde i det med indstilling af farver osv).
Jeg kan se at der i øjeblikket kun er 200kr. i forskel på de 2 skærme, så jeg hælder nok til at bruge lidt ekstra på 970'eren især pga de nemme indstillingsmuligheder. Det bliver dog nok først en gang efter nytår jeg vil investere, så priserne kan jo have ændret sig lidt til den tid (forhåbentlig er 970p billigere til den tid). Så kan det jo også være der lidt flere muligheder med hensyn til farver - en rød skærm, det lyder lidt frækt ;-)

Der er vel ikke andre skærme på vej som kan måle sig med 970p/193p+ ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1415
Der er ViewSonics bud der hedder VP930, som vi også har testet. Du kan prøve at læse testen, der finder du nemlig også lidt sammenlign med 193p+ :)

Derudover er der nogle få, som f.eks Belinea, men de er ikke rigtig slået i gennem. Til Januar eller februar tror jeg dog, at der er et lidt større udvalg af disse MVA og PVA paneler, som også er egnet til spil. Men det kan du jo kiggere nærmere på til den tid.

Det kan også være at der er faldet nogen fra, som f.eks. 193p+. Flere butikker kan hvert fald ikke levere dem lige i øjeblikket.
Så kan det jo også være der lidt flere muligheder med hensyn til farver - en rød skærm, det lyder lidt frækt ;-)
Jeg ved ikke helt, men mon ikke den røde henvender sig til kvinder? =) 193p+ fandtes også i en rød, og den er da meget sjov. Det var bare ikke en skærm jeg selv ville have hjem på skrivebodet :)
Af madsl
#1421
Jeg ved ikke helt, men mon ikke den røde henvender sig til kvinder? =) 193p+ fandtes også i en rød, og den er da meget sjov. Det var bare ikke en skærm jeg selv ville have hjem på skrivebodet
Handler det ikke bare om at være maskulin nok til at turde ha' en rød skærm!? Du vil vel ikke have noget imod at have en rød Ferrari i carporten!!?

Er det ikke kun 193p man kan få i rød?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1422
Jeg kan nu heller ikke se noget specifikt feminint i den røde model, men man skal ha' en speciel indretning af sit hjem før skærmen ligefrem passer ind. Her er de sorte og grå modeller noget mere venlige ved omgivelserne.

Og jo - det var 193P der kunne fås i rød.
Af madsl
#1423
Tak for opbakningen Yakken - men jeg må jo nok også indrømme at jeg nok vil foretrække en lidt mere diskret farve!

Nu har jeg lige læst anmeldelsen af VP930 igen, og selvom den måske er bedre til spil (jeg ved ikke om jeg vil kunne se forskellen), så hælder jeg nu mest til Samsung modellerne.
Jeg synes designet af VP930 er decideret grimt sammenlignet med 193p+ og 970p, og da den så samtidigt er ca. kr 400,- dyrere, endda uden pixelgaranti, så ved jeg godt hvad jeg vil foretrække...
Af M
#1429
Rasmus Larsen skrev:
I forhold til 193p+ er der ikke så meget forskel rent billedmæssigt. Der er ikke sket så mange forbedringer, så på ydelsen er der ikke nogen afgørende forskelle. Måske lige det problem med gradienterne, men igen, det er ikke kritisk.
Hej Rasmus

Jeg overvejer at købe en Samsung model til bl.a. grafisk brug, sammen med Lacie Blue Eye Pro. Pixelgarantien, designet og skærmens genrelle kvalitet er afgørende, for det lyder til at man kan opnå ret fine resultater, hvis man kalibrerer skærmen ordentligt.
Det der bekymrer mig i forhold til 970p er de fejl i gradienter du omtaler i anmeldelsen. Hvilken karakter har de, er det evt. muligt at gengive det som tilføjelse til anmeldelsen, med billedeksempler? Er dette problem ligeså fremtrædende på 193+. Er der andre skærme i samme prisklasse som du mener er klart bedre til grafiske formål (2D), eller er det småtingsafdelingen?

Venlig hilsen Mads
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1430
Fænomenet ses oftest kun i flydende gradienter og giver en slags takket overgang istedet for en helt glidende. Jeg tror det bliver svært at vise grafisk hvordan det ser ud, idet det sker i meget små skridt. Hvis du ser på testbillederne på en fladskærm kan du også komme ud for at du slet ikke kan se hvad der tales om fordi din egen skærm har en anden måde at vise så små farveforskelle på.
Af M
#1435
Tak for svar -
Skal jeg forstå det sådan at det kun er et problem med levende billeder?

Jeg vil stadig blive glad for et svar fra Rasmus om dette problem er
større på 970p end 193+ og om skærmens velegnethed til 2D stillbilledegrafik i forhold til andre skærme i samme prisklasse.

Venligst M
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1436
M skrev: Det der bekymrer mig i forhold til 970p er de fejl i gradienter du omtaler i anmeldelsen. Hvilken karakter har de, er det evt. muligt at gengive det som tilføjelse til anmeldelsen, med billedeksempler? Er dette problem ligeså fremtrædende på 193+. Er der andre skærme i samme prisklasse som du mener er klart bedre til grafiske formål (2D), eller er det småtingsafdelingen?
Hvis du har tænkt dig at købe en LaCie blue eye pro ved siden af, så synes jeg du skal kigge dig om efter en af de lidt mere deciderede grafikerskærme. Gradientfejlene er værre på 970P end på 193p+ og hvis man arbejder med gradienter, så synes jeg det bliver et problem.

Du kunne måske kigge på nogle af LaCies egne skærme eller Eizos grafikerskærme. De vil være godt egnet til sådanne formål, specielt når du har et værktøj som blue eye ved siden af.
Skal jeg forstå det sådan at det kun er et problem med levende billeder?
Nej ikke flydende billeder. Når vi siger flydende gradienter, så er det dem hvor der er en helt flydende (billedlig) overgang fra f.eks. rød til sort. Hvis du går ind i monitorTest her på siden (under linket hjælpeværktøj), så kan du på forsiden se gradvise gradienter og hvis du går ind under farveskema og trykker på linket til "start glidende gradienter", så kan du se et eksempel på flydende gradienter.
Hvis du kan følge os? :)
Handler det ikke bare om at være maskulin nok til at turde ha' en rød skærm!? Du vil vel ikke have noget imod at have en rød Ferrari i carporten!!?
Hehe, jo måske. Du skal dog heller ikke tage det sådan. Det var mere i sjov ;)
Af M
#1437
Tak for svar!
Hvis du kan følge os? :)
Det kan jeg sagtens, jeg skulle blot sikre mig!
Så hvis det er Samsung for mig, ligner det 193p+ (eller evt en anden)

Lacie blue eye pro, ser ud til at være en fordel for alle skærme, og jeg tænkte at pris og ydelse hænger rigtig godt sammen med Samsung skærme. Er der modeller der kan anbefales fra Lacie og Eizo i samme prisklasse - eller er det ikke muligt. Jeg skal helst ikke bruge meget over 5000,- på kalibrator og skærm ialt. Og så er der pixelgarantien, som jeg syn's er en ret stor fordel!

Jeg håber der stadig er gode forslag til fladskærme i dette prisleje!