Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jackal^
#22615
Dejligt med en anmeldelse af denne serie.

Overvejer stærkt, at bestille PZ70'eren i næste uge. :)
Af Rolfiboy
#22620
God anmeldelse, men mangler lidt info omkring burn-in, har hørt noget med at panasonic nye skærme skulle være temmelig følsomme med hensyn til det problem(ved self ikke hvor lang tid du har haft lånt den).

Kunne godt finde på at kigge efter sådn en skærm, men synes det trækker meget ned at den ikke understøtter 1080p24, da man primært køber sådan en skærm for at få den optimale oplevelse af HD film.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#22621
Grunden til at jeg ikke har nævnt noget om burn-in i anmeldelsen er fordi jeg simpelthen ikke oplevede skyggen af det. Selv ikke ved flere timer på et Pc skrivebord eller efter 4-5 timer på samme kanal med et kanal logo, viste det sig.

Så på PZ700 serien oplevede jeg det hvert fald ikke som et reelt problem. Det er naturligvis mulgit at det kan opstå, men som sagt oplevede jeg det ikke. Jeg havde det i lidt over en uge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#22622
Vore anmeldelser indeholder ikke den generelle information du som køber må forventes at være bekendt med. Vi har hele artikler der handler om burn-in og hvordan man undgår det:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Der vil blive tilføjet en kort kommentar om emnet i anmeldelsen.
Af Rolfiboy
#22625
Yakken: Du må meget undskylde at jeg spørger, men hvis du lige læser mit spørgsmål igen, spørger jeg hvad erfaringer i havde med burn-in på den pågældene skærm fordi der har været brugere som har været udefor temmelig følsomhed overfor burn-in. Ved godt hvad burn-in er og det var ikke et angreb på plasma teknologien, selvom det er 1 af dens akilleshæle.
Af Hubert
#22629
Da der er blevet skrevet/advaret om et lidt voldsomt energi-forbrug, så kunne det måske være rart/informativt med nogle målte tal! Er dette muligt??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#22632
Rolfiboy skrev:Yakken: Du må meget undskylde at jeg spørger, men hvis du lige læser mit spørgsmål igen, spørger jeg hvad erfaringer i havde med burn-in på den pågældene skærm fordi der har været brugere som har været udefor temmelig følsomhed overfor burn-in. Ved godt hvad burn-in er og det var ikke et angreb på plasma teknologien, selvom det er 1 af dens akilleshæle.
Undlad at betragte mine kommentarer som personlige angreb. Vi kan blot ikke tillade os at teste burn-in da der oftest er flere personer der skal modtage skærmene til test og så er det mindre smart at der sidder et "flatpanels" logo brændt fast midt på skærmen.
Af Rolfiboy
#22633
Hehe arh sludder og vrøvl i skal jo teste den:) Ej kan skam godt se det kan jo også være at det er en skærm som har været "kørt til".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#22634
Problemet er blot at hvis du tester den så længe at der rent faktisk kommer burn-in, så skal du jo bruge mindst den samme tid på at udviske det igen (hvilket det må antages vi skulle gøre for nogensinde at få lov at låne en model igen) og det er ikke sikkert at der er tid nok til det.

Og som du selv nævner, så er der ingen garanti for at vi er de første der har skærmen - recordere.dk har jo allerede haft Pioneer 508 modellen før os ;)
Af Jackal^
#22639
@Hubert
Der står lidt forskelligt omkring strømforbruget, men ifl. Jan fra Geco, så siger Panasonic.dk omkring 570 Watt, hviket er noget under de 697 Watt jeg har set nævnt nogle steder.
Af Rolfiboy
#22641
Jackal: Det kan være at de 697W er peak forbruget(helt hvid skærm, hvilket jeg synes er pænt godt for et FullHD plasma) og de 570W er et gennemsnitligt forbrug ved normal brug.
Af Jackal^
#22644
Rolfiboy skrev:Jackal: Det kan være at de 697W er peak forbruget(helt hvid skærm, hvilket jeg synes er pænt godt for et FullHD plasma) og de 570W er et gennemsnitligt forbrug ved normal brug.
Ja, det ved jeg jo så ikke, da jeg bare spurgte til strømforbrug og det var det svar jeg fik. :)

Om det er højt eller ej, ved jeg heller ikke. Man skal vel bare gøre op med sig selv om man vil se fjernsyn eller om man vil ha varmt mad?! :p
Af TYBO
#22645
Omkring burn in så tror jeg at panasonic har fået styr på dette.
Har en kammerat som har PX70 i 50 tomme udgaven og han har aldrig set skyggen af burn in også selv om han har haft samme billed stående længe på skærmen.

Derimod kender jeg flere med nye Pioneer plasmas som har store problemer med burn in.