Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#22250
Så er testen af Sony 32D3000 online. D3000 serien bringer tiltag, som DVB-C tuner, 100 Hz, 1080p/24Hz understøttelse og 3 HDMI indgange til markedet.
Du kan finde testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1186383612

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God læselyst. :)
Af POPPER
#22253
som altid rigtig godt arbejde :)

god test har været nede i det lokale Sony center (Lyngby) der snakkede de om ad der kun var DVB-T tuner i, er der forskellige modeller ? eller er de ikke inde i det de sælger :s

hvordan er den i forhold til en 1080p skærm (evt. 40x2000) kommer den til kort med sin lavere opløsning ?

:)
Af Moke
#22258
Fed skærm... (har den selv) :)

PS. lagde ikke mærke til om du nævnte lyssensoren der automatisk skruer op/ned for backlight/gamma eller hvad det nu hedder alt efter om du sidder i mørke eller højlys dag 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#22274
For lige at gøre det klart så er der forskel på en skærm der håndterer 1080p og en skærm med full HD. 1080p kan mange skærme klare.
Af DaWizeGuy
#22319
Tak for en god anmeldelse Rasmus.

Jeg har et par spørgsmål:

1. Virker Motionflow systemet, når man afspiller 1080/24p kilder?
2. Hvilken opdateringsfrekvens anvendes ved afspilning af 1080/24p kilder? (i.e. 24 Hz, 48 Hz, 72 Hz, 96 Hz...)

Mvh
Anders
Af Beckham
#22330
Jeg har lige et spørgsmål til tekst-tv funktionen. Er det muligt at splitte billedet, således at man har tv på den ene halvdel og tekst-tv på den anden? Ved at det er muligt i W2000 og synes egentlig det er en ret nice funktion.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#22334
god test har været nede i det lokale Sony center (Lyngby) der snakkede de om ad der kun var DVB-T tuner i, er der forskellige modeller ? eller er de ikke inde i det de sælger

hvordan er den i forhold til en 1080p skærm (evt. 40x2000) kommer den til kort med sin lavere opløsning ?
Der er DVB-C tuner i. Det gælder for hele D3000 serien.

Jeg synes det er svært at stille det så firkantet op. Om den er bedre eller dårligere end X2000 vil jo ikke kun blive et spørgsmål om 1080p kontra 768p, men også apparaterne som helhed. Rent billedmæssigt synes jeg dog stadig, at X2000 er foran, og det er jo trods alt også et betydeligt dyrere apparat.
Jeg har et par spørgsmål:

1. Virker Motionflow systemet, når man afspiller 1080/24p kilder?
2. Hvilken opdateringsfrekvens anvendes ved afspilning af 1080/24p kilder? (i.e. 24 Hz, 48 Hz, 72 Hz, 96 Hz...)
Motionflow virker så vidt jeg erindrer. Jeg er ikke klar over hvor mange gange signalet dobles, men jeg mener, at Sonys billedsystem er en del mere fleksibelt denne gang.
Jeg har lige et spørgsmål til tekst-tv funktionen. Er det muligt at splitte billedet, således at man har tv på den ene halvdel og tekst-tv på den anden? Ved at det er muligt i W2000 og synes egentlig det er en ret nice funktion.
Her må jeg være dig svar skyldig. Det kan jeg desværre ikke huske. Det må en af de eksisterende ejere have et svar på.
Brugeravatar
Af Erroneus
#22371
Interessant nok er prisforskellen fra 32D3000 til 40D3000 under 2k og fra 40D3000 til 46D3000 også under 2k O_O
Af KBP
#22422
Moke skrev:Fed skærm... (har den selv) :)

PS. lagde ikke mærke til om du nævnte lyssensoren der automatisk skruer op/ned for backlight/gamma eller hvad det nu hedder alt efter om du sidder i mørke eller højlys dag 8)
Moke: Tænkte om man kunne stille dig et par spørgsmål om PIP funktionen, da jeg selv overvejer at bestille en 32D3000.

Går ud fra at den med PIP kan køre både live TV og DVD samtidig ?

Kan man køre 2 live kanaler via PIP, hvis den ene går via ens HD recorder. Altså ligesom med tv/video hvor kanal 0 på fjernsynet ofte er video.
Her kan man så bladre imellem de forskellige kanaler via fjernbetjeningen til videoen.
Kan man bruge dette princip på 32D3000 og på den måde få 2 live kanaler via PIP funktionen ?
Af Moke
#22455
KBP skrev:
Moke skrev:Fed skærm... (har den selv) :)

PS. lagde ikke mærke til om du nævnte lyssensoren der automatisk skruer op/ned for backlight/gamma eller hvad det nu hedder alt efter om du sidder i mørke eller højlys dag 8)
Moke: Tænkte om man kunne stille dig et par spørgsmål om PIP funktionen, da jeg selv overvejer at bestille en 32D3000.

Går ud fra at den med PIP kan køre både live TV og DVD samtidig ?

Kan man køre 2 live kanaler via PIP, hvis den ene går via ens HD recorder. Altså ligesom med tv/video hvor kanal 0 på fjernsynet ofte er video.
Her kan man så bladre imellem de forskellige kanaler via fjernbetjeningen til videoen.
Kan man bruge dette princip på 32D3000 og på den måde få 2 live kanaler via PIP funktionen ?
Nope... PiP virker kun med at vise TV på din PC skærm (I følge brugsforvirringen. Men har ovehovedet ikke testet noget)
Af KBP
#22463
Moke skrev:
KBP skrev:
Moke skrev:Fed skærm... (har den selv) :)

PS. lagde ikke mærke til om du nævnte lyssensoren der automatisk skruer op/ned for backlight/gamma eller hvad det nu hedder alt efter om du sidder i mørke eller højlys dag 8)
Moke: Tænkte om man kunne stille dig et par spørgsmål om PIP funktionen, da jeg selv overvejer at bestille en 32D3000.

Går ud fra at den med PIP kan køre både live TV og DVD samtidig ?

Kan man køre 2 live kanaler via PIP, hvis den ene går via ens HD recorder. Altså ligesom med tv/video hvor kanal 0 på fjernsynet ofte er video.
Her kan man så bladre imellem de forskellige kanaler via fjernbetjeningen til videoen.
Kan man bruge dette princip på 32D3000 og på den måde få 2 live kanaler via PIP funktionen ?
Nope... PiP virker kun med at vise TV på din PC skærm (I følge brugsforvirringen. Men har ovehovedet ikke testet noget)

Det har jeg fundet ud af nu :p Fandt også en kopi af manualen på nettet.
Men kan ikke helt tyde det de skriver med henblik på PAP funktionen.
Har du sat dig ind i i det ? - Måske den funktion kan bruges til at vise 2 live kanaler via tuneren på HD recorder.
fra manual: - side 19

Sådan vises 2 billeder samtidigt - PAP.
Du kan få vist 2 billeder (eksternt input og tv program) på skærmen samtidigt.
- Funktionen er ikke tilgængelig for en PC indgangskilde
- Du kan ikke ændre billedernes størrelse
- Du kan ikke vise analog tv-video i tv-programbilledet, mens der vises AV1, AV2 eller AV6-video i den eksterne indgangskilde.

- - - - - -

AV2 er indgangskilde til feks. HD recorder.

Kan ovenstående forståes således at hvis man ser digital tv i programbilledet, så kan man også godt se live tv (analog) i billed 2 via den eksterne indgangskilde hvis den har en tuner (feks HD recorder) ???

Input ønskes - Nogen der har erfaringer og hvordan forstår i teksten fra Sony's manual?
Af x-303
#22479
Hej med hensyn til at få vist 2 kilder på tvét:

Er det så ikke bedre med en højere opløsning ?

hvis 2 kilder skal dele 1366x768 eller 1920x1080 giver det så ikke et bedre billede med 1920x1080 ?

Med et HDTV er min mening helt klart at have to kilder på en skærm,
både tv og computer - især messeenger med webcam ...

Jeg ved ikke om det er bedre med 1920x1080 til at dele 2 kilder på en skærm,
men dette virker umiddelbart sådan, ved nogen noget om dette ?
Af Moke
#22776
KBP skrev:[Det har jeg fundet ud af nu :p Fandt også en kopi af manualen på nettet.
Men kan ikke helt tyde det de skriver med henblik på PAP funktionen.
Har du sat dig ind i i det ? - Måske den funktion kan bruges til at vise 2 live kanaler via tuneren på HD recorder

fra manual: - side 19

Sådan vises 2 billeder samtidigt - PAP.
Du kan få vist 2 billeder (eksternt input og tv program) på skærmen samtidigt.
- Funktionen er ikke tilgængelig for en PC indgangskilde
- Du kan ikke ændre billedernes størrelse
- Du kan ikke vise analog tv-video i tv-programbilledet, mens der vises AV1, AV2 eller AV6-video i den eksterne indgangskilde.

- - - - - -

AV2 er indgangskilde til feks. HD recorder.

Kan ovenstående forståes således at hvis man ser digital tv i programbilledet, så kan man også godt se live tv (analog) i billed 2 via den eksterne indgangskilde hvis den har en tuner (feks HD recorder) ???

Input ønskes - Nogen der har erfaringer og hvordan forstår i teksten fra Sony's manual?

Det burde kunne lade sig gøre... men har ikke forsøgt... Kan lige prøve i aften når jeg kommer hjem.
Af Rasmus_j_Christensen
#22813
Tak for anmeldelsen Rasmus...

Hvordan forholder skærmen sig, hvis den skal bruges til at se sport (fodbold) med og evt. spille computer over?

Vil det være et godt valg?

Det er nemlig sådan at det gamle 14" GoldStar hele tiden vil skifte kanal så det skal snart ud af vagten.

Og det er jo en jungle uden lige, men har på fornemmelsen af Sony er et godt valg, om det lige skal være 32" el. 40" har jeg ikke helt besluttet mig for.