Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
#26543
Sjovt..samme link viser i dag en pris på 6500 kr. Hmm... skulle have slået til igår... :-)
Af Tulipan
#26558
Fjernsynet er vel på auktion? Så vil prisen vel (formentlig) stige helt til auktionens udløb?

Jeg tror desværre ikke du finder et 32D3000 SÅ billigt nogen steder :(( .
Af koden
#26577
har spurgt sælger. var ved en fejl kommet på som køb nu til 635 euro.
Af glade
#26730
Nu det jo ikke på lager, men 30/11 til 8100 kr fåes det i dk..
Af koden
#26731
Okay...900 er for lidt at spare hvis man render ind i garanti problemer.
jeg skal til Tyskland alligevel og kunne spare fragetn nemlig.
Med fragt kan det slet ikke betale sig...

Mærkeligt...plejer at være mere at spare.
Af nikolaj.skov
#30828
@Rasmus Larsen

Tak for en god anmeldelse.

Du skriver at du til testen benytter tv-signal fra DVB-C og analog antenne. Hvordan ser billedet ud med det analoge tv-signal? Har du nogen ide om, hvordan billedet ser ud med analogt tv-signal fra kabel-tv?
Af Sunny
#30872
nikolaj.skov skrev:@Rasmus Larsen

Tak for en god anmeldelse.

Du skriver at du til testen benytter tv-signal fra DVB-C og analog antenne. Hvordan ser billedet ud med det analoge tv-signal? Har du nogen ide om, hvordan billedet ser ud med analogt tv-signal fra kabel-tv?
Jeg kører analog signal fra stofa på en 40", synes billedet er godt. Får dog snart digitalt, men jeg er ganske godt tilfreds.
Kunne jeg ikke få digital, ville jeg stadig være rigtig godt tilfreds med analog. Men sørg for at signalet er godt! Det ses hurtigere på en stor lcd kontra en mindre CRT skærm
Af csloth
#31297
Nogle der ved om Sony har planer om at lancere et 32 tommer med DVB-C tuner, der kan modtage MPEG4 signaler? - Og evt. hvornår sådan et tv kommer på gaden.

Jeg overvejer kraftigt at købe 32D3000 - det ser ud til at passe perfekt til alt jeg skal bruge det til. Bortset lige fra, at det altså ikke modtager MPEG4.

MEN - og her kommer så lige yderligere et par spørgsmål.

Hvor "irriterende" vil det være? Altså hvilken praktisk betydning har det? Jeg har læst at jeg ikke vil kunne modtage eks. Zaptors HD pakke, fordi den bliver sendt i MPEG4 - men vil jeg - med et Zaptor kort -stadig kunne modtage de øvrige kanaler digitalt? (de kanaler der er i kabeltv pakken)

Og er det i princippet ikke lige gyldigt med HD kanaler, når tv'et ikke er Full HD og når det ikke er større end det er?
Af IvRak
#31304
Det er jo altid svært at spå om fremtiden.

Men risikoen er jo at når de begynder at bruge MPEG-4, som er en mere båndbredde besparende teknologi end MPEG-2, så vil de skifte alt de sender til MPEG-4, da båndbredde er dyrt.
Så hvis uheldet er ude, står os med et D3000 måske med en ubrugelig digital tuner om få år.

Personligt tror jeg ikke det går så galt, men det kunne gå hen og ske.

Om det får betydning på en 32" at det kun er en SD-tuner? Der kan du have en pointe. På mit 40D3000 står f.eks. DR's nyproducerede programmer og TV-Avis o.s.v. meget meget flot (nok ligeså flot som DVD), når jeg ser dem digitalt. TV-2 står også godt nogen gange, men de komprimerer deres signal for hårdt, og det går ud over billedet engang i mellem.

Det er ikke fordi fjernsynet ikke er full-HD jeg mener det er ubetydeligt, for om et fjersyn er HD-ready eller Full-HD-ready, er af meget lille betydning, med mindre vi snakker 46" og opefter, eller man sidder meget tæt på sin skærm.

Jeg ville ikke lade manglen på MPEG-4 holde mig tilbage for at købe dette iøvrigt rigtig gode TV-apparat. Resten af TV'et er af så god en standard, at det i mine øjne bliver en lille ulempe.
Af Beckham
#31311
Desuden så er det jo allerede nu muligt at købe moduler som konverterer MPEG4 til MPEG2. Om det virker og hvor godt det virker har jeg dog ikke styr på...
Af csloth
#31325
Tak for godt svar. Bare lige for at få det slået fast. Er det rigtig forstået, at alt digitalt tv via YouSee og Zaptor i dag bliver sendt ud i MPEG2 - med undtagelse af HD-pakkerne?