Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.
Brugeravatar
Af Flatpanels
#260181 Anmeldelsen af Samsung The Frame er online. Det er et kombineret TV og digital fotoramme. Skærmen har 4K-opløsning, findes i 43-65 tommer og har Tizen-styresystemet med apps.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1509690202

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260182 Man må altså sige, at i tager en beslutning indtil i tager en anden her.

havde prisen ligget mere gunstigt ift. konkurrenterne, så havde vi kvitteret med en top-anbefaling.

og

Vi ser kun på billedkvalitet når vi uddeler vores reference-Award. Og her er Sony et mulehår foran på bevægelse. Vores Top Anbefaling får den ikke pga. prisen.

Giver i Top anbefaling når prisen er i bund, eller når prisen er i top? Jeg er lidt i tvivl da B&O eclipse som den anden kommentar er fra, ligger vist på 60k+ :)

edit: Jeg indrømmer gerne, når jeg tager fejl, måske misforstår jeg pointen med prisen kunne give en Top anbefaling og så kan den ikke :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260189 Prisen er for høj til en top-anbefaling for dem begge. Nævnte award vejer pris og overall performance mod hinanden og i begge tilfælde er der et mismatch, hvor performance/krone er for lav. De to modeller er i komplet forskellige ligaer, så et TV til 60.000 kr. kunne sagtens få en top-anbefaling hvis det virkelig leverede varen. Et TV i midtersegmentet kan ligeledes få prisen, hvis det blot leverer fornuftig kvalitet til få penge.

Jeg forstår ikke helt din kritik, så du må gerne uddybe. De to citater du bringer siger det samme.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260195 Min fejl, jeg kan bare ikke finde flere Top anbefalinger i forskellige tv pris segmenter, som du henviser til.

Og det var egentlig beslutningsgrundlagt som skifter , synes jeg. fra 20k+ til 60k+ Det er rigtig nok 2 meget forskellige kunde segmenter der også henvendes til og mon B&O som årets top anbefaling sælger, det vil jeg helt enig, nok heller ikke tro.
Af Lindberg47
#260212 Jeg savner fotos af skærmet på på væggen uden det er Samsungs PR-fotos, som ofte giver et forvrænget billede af virkeligheden.

Denne skærm handler om design, så det er lidt underligt I ikke tager fotos af den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260213 Vi har ikke haft den vægmonteret, så det er svært. Hvis vi skulle have beslag siddende, som kunne passe til alle de skærme vi tester, så ville væggen være total ødelagt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260218 Grunden til, at jeg ikke puttede billedet af TV'et på foden i anmeldelsen var, at det ikke helt ydede TV'et retfærdighed i de omgivelser det var placeret. Det endte med at se lidt rodet ud, fordi der var andre TV og møbler bagved.

Men det så således ud
Billede
Brugeravatar
Af bbplayer
#260220 I rette hjem, kunne den være flot :)

Man skal bare være lidt kreativ, så kan man få sin LG OLED til at stråle sådan og stadig have godt billede.

Som jeg har valgt LG OLED Philips HUE strips nu, best of both worlds. (sådan da, ikke just auto men!)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260223 65”-modellen ser stor ud på standen. Den ville bedre gå med 55 eller 43”. Den ville være fin til at stille i et hjørne.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260231 Jeg tænker lidt folk kan komme rigtig langt uden at købe et samsung med en standard ramme på skærmen, og vælge et andet med ekstern box som altså også brugt her? Q serien?

https://new.framemytv.com/

Man kan jo også fortsætte med indbyggede tunere og kabler, det har de på den side der :)

Man kan komme langt med lidt visuelle billeder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260238 Jeg har svært ved at se, at det skulle være smartere og billigere. Ja, The Frame koster mere end eks. et MU7, men det har jo også en række ekstra features.

Kan vi ikke lige blive enige om, at 1700 USD for de gyselige tingester de sælger i dit link er en uendelig meget ringere løsning [FACE SCREAMING IN FEAR] ?
Brugeravatar
Af bbplayer
Torben Rasmussen skrev:Jeg har svært ved at se, at det skulle være smartere og billigere. Ja, The Frame koster mere end eks. et MU7, men det har jo også en række ekstra features.

Kan vi ikke lige blive enige om, at 1700 USD for de gyselige tingester de sælger i dit link er en uendelig meget ringere løsning [FACE SCREAMING IN FEAR] ?

Det kræver man er kreativ, og ikke tænker økonomi og køber sig til en løsning, som du tænker her, så jo du har ret, det er dyrt men det var ikke pointen.
bbplayer skrev:Man skal bare være lidt kreativ, så kan man få sin LG OLED til at stråle sådan og stadig have godt billede.

Det var hvad jeg skrev først
Tilføjer gerne, link var til inspiration og hvordan andre gør eller ja, køber sig til det . Nogen går på loppemarked og køber en ramme til 150kr, nogle er smed og kan lave noget selv, andre er tømrer og så har en ven som maler. Mulighederne er mange, man behøver ikke tænke penge for at løse det som du gjorde, jeg så inspiration og selv om jeg ikke faldt pladask for deres valg.
Af jakob.rasmussen
#260244 Skal lige høre, når i skriver "wifi" er det så som udgangspunkt kun forældet N tech som er valid og ej AC dual band med mere.
Ihvertfald en ting jeg ofte finder relevant, ved et TV i dagens marked hvor streaming er et væsentligt parametre, og omfanget næppe bliver langsommere med tiden, at det har hurtigt WIFI, da i ofte ikke specificere denne "wifi" betegnelse om hvad wifi-standard den egentlig understøtter..
Elgiganten undlader også at notere hvad grad af WIFI der er på et givent fjernsyn, og skriver langt fra altid wifi AC selvom et givent fjernsyn fx har AC.
Selv Samsung i deres udførlig spec liste, syntes jeg heller ikke det fremgår hvad grad af WIFI det kommer med.
http://www.samsung.com/dk/tvs/the-frame ... S003AUXXC/

2' forhold som næsten bør være normen på et 2017 fjernsyn og især TV i de 5 cifre, bør være high'bandwidth-userinterface som min. 1x3.0 USB port og AC wifi men det ser ikke ud til altid at være tilfældet hvis man skal tage spec på USB portene for vejledende da den skriver 3x USB2.0 i testen men hos Samsung er det bare USB porte (ja)
men er disse "Samsung the Frame" varianter kun med USB2.0 & WIFI N.?? (USB2 porte med fx 15 til 20mb/s kan jo hurtigt blive en bottleneck med tiden for ikke at tale om langsomt WIFI.
Kan selvfølgelig også være at det er så åbenlyst at det selvfølgelig er wifi AC i nutids fjernsyn, og som regel 1xUSB3 at man simpelthen ikke notere det, da det ligger i kortene som standard..
og selvfølgelig et stort tak for testen, jeres arbejde er i den grad værdsat og i holder højt niveau' som er i en klasse for sig på de hjemlige bredder. (meget værdsat' ihvertfald herfra)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260246 Den forbandt til mit AC netværk så vidt jeg husker. Det er USB2 porte der sidder i.
Af Laniakea_DK
#260345 Imponerende så meget et OLED panel kan ligne et billed med ramme uden fysisk ramme som på the Frame.
Er der nogen der har erfaringer med dette (frame-indtryk-forneden som ved brug på B7) og eventuel nærmere info omkring aktuel software billedpakke af disse såkaldt kunstbilleder med tilknyttet ramme.
ser imponerende ud, på B7 men kan selvfølgelig være at billedet snyder lidt, og foden nok også vil beskæmme et helhedsindstryk men på den anden led, kunne måske være muligt at fjerne og bare bruge en stafeli metode a'la A1 via nogle vesa hullerne på B7 og en simpel hjemmelavet støttefod af fx klart acryl og OLED TVet hvilede på bunden af panelet for at give et minimalistisk look, og gøre en mlig ramme billedserie mere overbevisende som a'la the Frame fra Samsung...
https://www.youtube.com/watch?v=F9OvPfPd8s0
Senest rettet af Laniakea_DK 6. nov, 07:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260346 Problemet med, at lave dét nummer på OLED er, at du så får statiske elementer stående konstant, hvilket nok vil give burn-in. Jeg ville ikke begive mig ud i sådan noget på OLED.
Af Senic
#260352 Jeg har godt nok svært ved at se iden grundlæggende ide' at The frame kan være både tv og kunstværk. Skulle man vælge at bruge "The Frame" til at vise kunst på væggen, ja så ville placeringen sandsynligvis gøre, at du aldrig ville bruge det som TV (for højt oppe) - og omvendt, så ville man næppe placere et kunstværk der hvor man placerer sit tv (alt for lavt).

Vh. Thomas
Brugeravatar
Af Kreilo
Senic skrev:Jeg har godt nok svært ved at se iden grundlæggende ide' at The frame kan være både tv og kunstværk. Skulle man vælge at bruge "The Frame" til at vise kunst på væggen, ja så ville placeringen sandsynligvis gøre, at du aldrig ville bruge det som TV (for højt oppe) - og omvendt, så ville man næppe placere et kunstværk der hvor man placerer sit tv (alt for lavt).

Vh. Thomas

Jeg har lige siden de lancerede det forestillet mig at det skulle hænge i et køkken eksempelvis. Der ville man godt kunne hænge det højt på væggen som man gør med et kunstværk, og derved synes jeg godt det kan retfærdiggøres. Og ellers så tror jeg heller ikke det er tiltænkt den typiske danske familie-stue. Det er nok snarere tiltænkt et dyrere designerhjem fx, hvor man ikke nødvendigvis har indrettet stuen efter 'stue-atleret'.