Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258402
Jeg ville anbefale, at du undlod at spytte HDR ud med det TV. Den kan godt nok afkode HDR, men har slet slet ikke hardwaren til at gengive det. Lad den stå på SDR i alle tilfælde.

Som vi skriver i anmeldelsen, så ødelægger ATV stort set alt materiale ud over dét som er lavet til HDR og HDR på dit TV er en sløv omgang, så du taber ikke ret meget.
Af aalb1970
#258403
juvemca skrev:Tak for hurtig svar.

Jeg benytter ikke pt "MHL" HDMI porten. Vil det sige, at jeg blot sætter video output til 4K 60 Hhz SDR, og så skulle det gerne afspille Netflik 4K + film fra nas (iso. .mkv bdmw) i bedste opløsning/kvalitet?
For Netflix vedkommende vil det som nævnt kun virke, hvis du bruger den HDMI port, der er mærket "MHL". Ellers er højeste opløsning 1080p.

Du bør kunne bruge en hvilken som helst af de andre HDMI porte til at afspille indhold fra din NAS, så længe det ikke er kræver HDCP 2.2 kopibeskyttelse.
Af juvemca
#258404
Ved at sætte atv direkte i mit samsung tv, gør så at jeg ikke får passthrough af dts-ma mv.

Og sætter jeg atv i reciever så understøtter tv ikke 4k via hdmi cec porten !:(

Løsning på dette kunne være at købe et Samsung SEK-3500U kit. Det skulle jo opgradere alle hdmi porte og derved kunne jeg sætte atv i reciever, som så kan sende 4K via hdmi cec porten på Samsung kit - det er sku ikke nemt det her :((
Af tfp
#258419
Torben Rasmussen skrev:Jeg ville anbefale, at du undlod at spytte HDR ud med det TV. Den kan godt nok afkode HDR, men har slet slet ikke hardwaren til at gengive det. Lad den stå på SDR i alle tilfælde.

Som vi skriver i anmeldelsen, så ødelægger ATV stort set alt materiale ud over dét som er lavet til HDR og HDR på dit TV er en sløv omgang, så du taber ikke ret meget.
Ok. Vil det sige at jeg skal sætte den på 4K SDR 60Hz?
Af bromberg
#258432
Er der nogen chance for at eks kodi på atv 4k, ville kunne skifte billedfrekvens via appen, som på shield eller mac mini?
Af bphhm
#258469
Modtog min ATV4K men må sige jeg er noget skuffet over billedet og det hænger formentlig sammen med hvordan det hele er sat op.

Problemet er at med default 4K HDR på ATV4K så ser billedet underligt farveløst ud i Netflix sammenlignet med samme stream direkte via mit LG65B6. Billedet streamet direkte i TV'et er væsentligt flottere både i dolby vision og isf indstillingen. Og jeg synes ikke jeg får Dolby vision fra f.eks. Glow i Netflix via ATV4K.

For nu at checke om jeg er helt forkert på den hvilken indstilling ville i anbefale til følgende setup:

- ATV4K via HDMI til Denon AVR4300 via HDMI til LG65B6?
Brugeravatar
Af bbplayer
#258471
bphhm skrev:Og jeg synes ikke jeg får Dolby vision fra f.eks. Glow i Netflix via ATV4K.
Er problemet ikke at du skal ind og sætte ATV4k til 4K UHD/HDR 24/25hz ? Da LG ikke understøtter 50/60hz DolbyVision? Måske er det bare de ældre Serie 6 oled skærme , det lyder du bare ikke som.

Ser du logo't ud for filmen at den er i DV?

Når man checker din "Denon AVR4300" så er den enten på vej til at få DV support eller har lige fået det? Ved du om din nu er klar til DV og har den nye firmware?
http://denon-uk.custhelp.com/app/answer ... patibility
Af bphhm
#258472
Jeg har blot sat ATV4k til 4K HDR 60Hz. Synes 4KHDR 24 ser lidt ulden ud og Apple boxen synes ikke at flyde så godt i animationerne i 4K HDR 24 Hz. Men hvis LG TV'et ikke understøtter 60 Hz DV så er det formentlig derfor jeg ikke ser det. Skal ATV4K stå til dedikeret til dolby vision for at afspille det?

Jeg synes godt nok jeg har set Denon'en give besked om at den opdaterede til HLG og DV support, men det er også værd at checke. Tak for det.
Af lennon
#258473
Rasmus Larsen fra testen af B7 : ` . . . Apropos Dolby Vision, så har Apple TV 4K efterfølgende gjort os opmærksomme på en alvorlig begrænsning på 2016 LG OLED, hvilket er, at de ikke kan modtage Dolby Vision i 50 eller 60Hz (30Hz maks). Det kan LGs 2017 OLED-tv, hvilket fremadrettet vil være en væsentlig forskel på de to generationer. Det betyder ikke mindst, at 2017 LG OLED er forberedt på blandt andet live-udsending i Dolby Vision-kvalitet (og naturligvis Apple TV 4K). Det er en kedelig begrænsning ved sidste års modeller . . . ´
Af bphhm
#258475
lennon skrev:Rasmus Larsen fra testen af B7 : ` . . . Apropos Dolby Vision, så har Apple TV 4K efterfølgende gjort os opmærksomme på en alvorlig begrænsning på 2016 LG OLED, hvilket er, at de ikke kan modtage Dolby Vision i 50 eller 60Hz (30Hz maks). Det kan LGs 2017 OLED-tv, hvilket fremadrettet vil være en væsentlig forskel på de to generationer. Det betyder ikke mindst, at 2017 LG OLED er forberedt på blandt andet live-udsending i Dolby Vision-kvalitet (og naturligvis Apple TV 4K). Det er en kedelig begrænsning ved sidste års modeller . . . ´
Takker men jeg synes egentlig der står i ATV4k testen at 2016 LG OLED tv understøtter 4K DV ved 50/60 Hz.

Hvordan med de underligt flade farver med HDR, er der nogen der kan forklare det? Jeg ved ikke om det er dette fænomen der henvises til i testen af ATV4k'en i afsnittet om billedkvalitet. Jeg oplevede det i et afsnit af Blacklist og jeg ved ikke om den er optaget med HDR.
Af bphhm
#258481
Har lige læst den lange tråd om ATV4k hvor der gentagne gange henvises til at 2016 LG OLED TV ikke supporterer 4K DV 50/60 Hz . Så jeg kommer da lidt i tvivl om følgende linje i ATV4K testen: "2016 LG OLED-tv understøtter 4K Dolby Vision ved 50/60Hz". Når man læser sammenhængen kunne man forledes til at tro der mangler et "ikke" i testen?
Brugeravatar
Af bbplayer
#258483
bphhm skrev: Så jeg kommer da lidt i tvivl om følgende linje i ATV4K testen: "2016 LG OLED-tv understøtter 4K Dolby Vision ved 50/60Hz". Når man læser sammenhængen kunne man forledes til at tro der mangler et "ikke" i testen?
Jeg valgte at ignore den sætning, for samme kommentar synes ikke at have ramt forum med samme opfattelse :)
Af bphhm
#258491
Efter at have sat boksen til 4K SDR så ser billedet rigtigt ud igen og ikke med fuldstændigt forvanskede farver. Den HDR mode er da helt håbløst implementeret.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17