Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260485
Jeg tror ikke det relaterer til samme issue hos Sony. Men det hedder MotionFlow, hvis du vil prøve at skrue på det.
Af Giffel
#260487
Torben Rasmussen skrev:Jeg tror ikke det relaterer til samme issue hos Sony. Men det hedder MotionFlow, hvis du vil prøve at skrue på det.
Tak, jeg kigger på det :-)
I hvert fald et pænt irriterende problem, har i et gæt på om det er noget Apple kan gøre noget ved?
Af Giffel
#260497
Torben Rasmussen skrev:Er subsampling sat til 4:2:0?
Jeps og det sker stadig, bare ikke så ofte som hvis den er sat til 4:2:2.
Af Jensen1990
#260502
Giffel skrev:
Torben Rasmussen skrev:Er subsampling sat til 4:2:0?
Jeps og det sker stadig, bare ikke så ofte som hvis den er sat til 4:2:2.
Snakker vi om problemet med at skærmen pludselig begynder at skifte mellem sortsærm og grå sne? I så fald, er du så på beta version 11.2 af tvOS? For mit Sony XE90, er også begyndt at gøre det med subsampling 4.2.0, såfremt jeg har aktiveret automatisk skift af billedfrekvens og dynamikområde. Tidligere gjorde den det kun ved subsampling 4.2.2.
Af Giffel
#260505
Jensen1990 skrev:
Giffel skrev:
Torben Rasmussen skrev:Er subsampling sat til 4:2:0?
Jeps og det sker stadig, bare ikke så ofte som hvis den er sat til 4:2:2.
Snakker vi om problemet med at skærmen pludselig begynder at skifte mellem sortsærm og grå sne? I så fald, er du så på beta version 11.2 af tvOS? For mit Sony XE90, er også begyndt at gøre det med subsampling 4.2.0, såfremt jeg har aktiveret automatisk skift af billedfrekvens og dynamikområde. Tidligere gjorde den det kun ved subsampling 4.2.2.
Nej det er problemet med at skærmen lige flasher ind i mellem.
Jeg er på 11.2 beta 2.
Jeg oplever ikke sorts skærm og sne.
Af Jensen1990
#260513
Giffel skrev:
Jensen1990 skrev:
Snakker vi om problemet med at skærmen pludselig begynder at skifte mellem sort skærm og grå sne? I så fald, er du så på beta version 11.2 af tvOS? For mit Sony XE90, er også begyndt at gøre det med subsampling 4.2.0, såfremt jeg har aktiveret automatisk skift af billedfrekvens og dynamikområde. Tidligere gjorde den det kun ved subsampling 4.2.2.
Nej det er problemet med at skærmen lige flasher ind i mellem.
Jeg er på 11.2 beta 2.
Jeg oplever ikke sorts skærm og sne.
Ahh, beklager! Jeg troede det var nedenstående problem vi snakkede om!
MojoDK skrev:Jeg har LG OLED65B7V-Z.

Sætter jeg Apple TV 4K på "4K Dolby Vision 60 Hz", så vises billedet ok i nogle sekunder, så kommer der sort skærm, så kommer der noget underligt sne, så sort skærm osv.

Er der andre der oplever det? Kan det være HDMI kablet?
Af Brixen
#260549
Giffel skrev:
Torben Rasmussen skrev:Er subsampling sat til 4:2:0?
Jeps og det sker stadig, bare ikke så ofte som hvis den er sat til 4:2:2.
Kan det så være HDMI kablet, der er problemet?
Apple sælger et Belkin kabel, der understøtter op til 48 Gbps.
Jeg ved ikke lige hvad båndbredden er i 4:2:2 og 60 Hz 4K, men den er høj.
Af Giffel
#260553
Brixen skrev:
Giffel skrev:
Torben Rasmussen skrev:Er subsampling sat til 4:2:0?
Jeps og det sker stadig, bare ikke så ofte som hvis den er sat til 4:2:2.
Kan det så være HDMI kablet, der er problemet?
Apple sælger et Belkin kabel, der understøtter op til 48 Gbps.
Jeg ved ikke lige hvad båndbredden er i 4:2:2 og 60 Hz 4K, men den er høj.
Tror det ikke, har prøvet 3 forskellige High speed kabler fra billige til dyre og det gør ingen forskel. Har dig ikke prøvet det Apple sælger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260580
Jeg har også testet flere forskellige typer, da jeg havde Beovision Eclipse til test, fordi den havde udfald på billedet og det havde ingen effekt.
Af Skyoff
#262496
Har lige købt et Apple Tv 4k, et LG C7 og Viaplays Total Pakke. Kan det passe at via Viaplays app til Apple Tv 4k, ikke kan se f.eks. fodbold i 4k? Skal man have en Chromecast Ultra for dette?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#262502
Ja, det stemmer. Viaplay betegner stadig 4K streaming som en test, så indtil videre er der kun hul igennem på Chromecast Ultra. Jeg spurgte for nylig om der er planer om at åbne på Apple TV 4K, men de vil ikke kommentere på planerne endnu.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17