Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.
Af MojoDK
#258027
Kewin skrev:Jeg fik opgraderet mit B6V TV til et B7V :) Det er jo et vildt lækkert TV! <B

Prøvede lige at finde noget 4K materiale via LGs YouTube app. Fandt denne lækre demo video:

https://www.youtube.com/watch?v=Bey4XXJAqS8

Billedet er fantastisk, men jeg lagde dog mærke til noget i de scener, hvor man kunne se en åben, skyfri himmel. Der så det ud som om, at den klare, blå himmel var delt op i "zoner" hvor man kunne se skiftet fra mørk blå til lysere blå til lyseblå i en form for strimler.

Skyldes det noget specielt?? Kørte med ISF Ekspert (mørkt rum) profilen.

Havde jeg ikke lige regnet med at se, men kan selvfølgelig være et spørgsmål om komprimeringen af videoen. Har set 3 afsnit af Stranger Things via LGs Netflix app, og der oplevede jeg ikke lige noget. Det er selvfølgelig heller ikke så ekstremt et eksempel som en klar, blå himmel.


Jeg har netop fundet denne side med en masse 4K demoer:
http://4kmedia.org

Har ikke selv set dem endnu, men her burde vi kunne downloade nogle demoer, som ikke er meget koprimeret og teste vores skærme :)
Af Chrisjuu
#258057 Tak, det prøver jeg.

Jeg oplever f.eks. fænomenet i DR App via Apple Tv, når mine unger skal se lidt Ramasjang. Her skal man jo først gå ind i fanen 'Børn' og så vælge mellem Ramasjang og Ultra, og netop hér toner hele skærmen ret voldsomt ned, synes jeg.

Jeg har kun haft Tv'et i lidt over et døgn, så nu leger jeg lige lidt med indstillingerne og finder nogle guides - og måske det ikke er så udbredt, som jeg først frygtede.
Brugeravatar
Af magnusant
#258772
aalb1970 skrev:
JanMadsen skrev:Så har jeg lige prøvet med et kabel direkte til fiber modem og stadig samme dårlige forbindelse til netflix ? Er der nogen andre der har et lg b7 der har problemer med netflix?


Jeg oplever også problemer med Netflix. Har testet forskellige 4K DV titler, og de er alle meget langsommere til at nå op i 2160/15.26 end mit gamle Samsung. Men efter 5-6 minutter, hvor bitraten flukturerer op og ned mellem 240p og 1440p stabiliserer den sig på 2160/15.26.

Når det er sagt er jeg dog lidt i tvivl, om det er LG'en der er problemet, eller om fejlen ligger hos Netflix. Jeg hælder mest til det sidste, da Netflix opfører sig lige så tosset på min Xbox One S.


Jeg købte 557BV i mandags, og har også til tider store problemer med netflix.

Ind imellem fungerer det strålende, billedet er simpelthen out of this world, med dolby vision.
Men nogle gange går der lang tid med loading, og billedet ligner lort (sikkert 240p).

Man kan jo desværre ikke se hvad for en opløsning den kører i... eller har jeg misset noget?

Når jeg kører en test af netværk inde i netflix-appen, får jeg nogle gange 36 Mbit/s og i de tilfælde hvor opløsningen er faldet, siger den 0,5 Mbit eller deromkring.
Hvis jeg samtidig kører en speedtest fra mobilen, som er koblet på samme wifi, og lige så langt fra routeren, får jeg konstant mellem 30 og 36 Mbit (har en 35 Mbit forbindelse).

Det sjove er, at hvis jeg skifter til netflix på apple tv, som også er koblet til wifi via det samme netværet, og står 25 cm under tv-et - så får jeg et ok billede.
Nu er den jo ikke 4k, men det ser ud til at gå direkte i 1080p

Har ikke forsøgt kablet forbindelse, men lyder på jer som at det ikke har nogen gevinst? Jeg skal forsøge at finde en kabel og koble op - dog burde det være unødvendigt, når det i 50% af tiden fungerer udmærket.

Hvad kan vi gøre? Har nogen en løsning? Er det netflix der prioriterer apple tv?
Fandt ellers den her tråd https://www.avforums.com/threads/netfli ... 93/page-27

-M
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258780 På B-modellen mangler "Info"-knappen desværre på fjernbetjeningen, så du kan ikke åbne information om bitrate på Netflix.

Jeg har også under vore tests oplevet varierende held med Netflix, og oplever det også på mit eget TV (som dog er fra Sony) og det kan være ret frustrerende, at sidde med 80 Mbit/s på mobilen, men kun 3 i Netflix. På mit ATV kan jeg dog godt replikere drop i hastighed via eks. Netspeed-testen, så jeg er mere tilbøjelig til at give netværket skylden (selvom alle andre enheder ikke oplever samme drop). Det er en interessant tråd du linker til. Jeg må indrømme, at jeg aldrig har haft adskillige minutters tålmodighed til at vente på at bitraten låser i 2160p - jeg lukker lortet hvis det ikke sker inden for 1 minut - så det er muligt, at det ville være lettere, at give Netflix skylden hvis jeg kunne se, at hastigheden kom op efter et stykke tid.
Brugeravatar
Af magnusant
#258822
Torben Rasmussen skrev:På B-modellen mangler "Info"-knappen desværre på fjernbetjeningen, så du kan ikke åbne information om bitrate på Netflix.

Jeg har også under vore tests oplevet varierende held med Netflix, og oplever det også på mit eget TV (som dog er fra Sony) og det kan være ret frustrerende, at sidde med 80 Mbit/s på mobilen, men kun 3 i Netflix. På mit ATV kan jeg dog godt replikere drop i hastighed via eks. Netspeed-testen, så jeg er mere tilbøjelig til at give netværket skylden (selvom alle andre enheder ikke oplever samme drop). Det er en interessant tråd du linker til. Jeg må indrømme, at jeg aldrig har haft adskillige minutters tålmodighed til at vente på at bitraten låser i 2160p - jeg lukker lortet hvis det ikke sker inden for 1 minut - så det er muligt, at det ville være lettere, at give Netflix skylden hvis jeg kunne se, at hastigheden kom op efter et stykke tid.


Ja det aner mig det ikke kun er på LG, ud i fra den tråden jeg linket til (har ikke læst hele). Det lyder også som du bekræfter med din historie fra Sony.

Som med dig, lukker jeg også indenfor kort tid hvis jeg kan se kvaliteten ikke kommer op. Har prøvet et par minutter, uden at det hjalp ret meget.
I går, efter jeg skrev her, blev den siddende og gav mig lort efter lort. Jeg slukket helt for TV, og tog stikket ud for at den skulle genstarte. Den næste 1,5 time var det fantastisk forbindelse, og glæde i stuen :)
Af aalb1970
#258833
magnusant skrev:
Jeg købte 557BV i mandags, og har også til tider store problemer med netflix.

Ind imellem fungerer det strålende, billedet er simpelthen out of this world, med dolby vision.
Men nogle gange går der lang tid med loading, og billedet ligner lort (sikkert 240p).

Man kan jo desværre ikke se hvad for en opløsning den kører i... eller har jeg misset noget?


Oplever du stadig problemer med streamingkvaliteten? Netflix har kørt uden problemer her siden slutningen af sidste uge. Der opnås fuld 2160p 15,26 mbps bitrate indenfor 1 minut.
Brugeravatar
Af magnusant
#259031 Ja, jeg oplever stadig det samme problem.
Ser også på den tråden hos avforums at nogle oplever at problemerne er væk, mens andre stadig slider.
Ser måske ud til at være noget i forhold til hvor man bor/isp - altså noget med hvilke servere man forbindes til hos netflix...
Brugeravatar
Af Kewin
#259142
Kaktus-burger skrev:Hvor er jeg egentlig glad for, at jeg valgte at punge lidt ekstra ud til fordel for B7 fremfor B6.


Samme her! Er glad for jeg med lidt besvær fik opgraderet mit B6V til et B7V når de (kun) spytter lækkerier ud til dette lækre TV :)
Af per.sylte
#259231 Vurderer innkjøp av 65" B7. Den blir evt min første OLED tv. Er innbrenning fremdeles et problem på OLED?
Hadde Samsung plasma med en svak innbrenning av premier league logo og det er rett irriterende når du først har lagt merke til at den er der.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#259245 Ja, det er muligt at fastbrænde stationære elementer på OLED. den fare forsvinder ikke. Hvis du bruger mere end 50% af tiden med samme logo et sted på skærmen, så vil jeg spå at det går galt.