Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#253601
Kaktus-burger skrev:Mærkeligt.

Jeg får ingen pop-up og bladrer jeg billedprofilerne igennem står der intet om HDR. Alt ligner sig selv - dvs ISF Mørk, ISF Lys, Spil, Biograf osv.

Jeg har en 30/3-forbindelse.

Hvordan får jeg info frem? Jeg har ingen info-knap på remoten
Hvilken type Netflix abb. har du? Det virker vistnok kun med 4K pakken.
har du checket din netflix profil på nettet? Står den til Max båndbredde?
#253602
Det er lige på grænsen til hvad Netflix kræver for at vise 4K, men HDR kan vises ved alle opløsninger. Under HDR bør du dog ikke se ISF profilerne så vidt jeg husker.

Har du betalt for et 4K abonnement?
Brugeravatar
Af bbplayer
#253604
Torben Rasmussen skrev:Det er lige på grænsen til hvad Netflix kræver for at vise 4K, men HDR kan vises ved alle opløsninger. Under HDR bør du dog ikke se ISF profilerne så vidt jeg husker.
Enig, har lige checket. Ved DV og HDR afspilning kan ingen andre billede profiler vælges ;) Så det er enkelt. Overraskende nok har DV afspilning en levende profil, der er godt nok smurt godt på farverne der.
#253610
Rasmus Larsen skrev:Betaler du for Netflix's dyreste abonnement (det til 119 kr/md)? Det er påkrævet for at få adgang til 4K, HDR og Dolby Atmos.
Ja, det gør jeg. Godt nok kører jeg igennem et amerikansk abonnement til $12 /md, men det har vel ingen betydning?

Det skal siges at HDR virker fint, når jeg fx spiller Last of Us og Uncharted 4 via min PS4.
Brugeravatar
Af bbplayer
#253611
USA abbo betyder vel intet, det virker fint her. Jeg måtte aktivere 4K før HDR/DV dukkede op, ellers var oplevelsen nemlig ren HD (720p).

Hvis HDR virker på nogle film og ikke andre, så er du nok ude i noget hastighedsmåling som Netflix så mener, du ikke har nok af.
#253616
bbplayer skrev:USA abbo betyder vel intet, det virker fint her. Jeg måtte aktivere 4K før HDR/DV dukkede op, ellers var oplevelsen nemlig ren HD (720p).

Hvis HDR virker på nogle film og ikke andre, så er du nok ude i noget hastighedsmåling som Netflix så mener, du ikke har nok af.
HDR virker netop ikke på film via Netflix. Det er udelukkende spil såsom Last of Us og Uncharted 4, hvor jeg med sikkerhed ved, at HDR er aktiveret.
Af Brixen
#253617
Kaktus-burger skrev:Hvordan i alverden finder jeg ud af, om jeg reelt set streamer 4K HDR, når jeg ser Netflix? Jeg ser Netflix via appen på min LG B7.

Fx sidder jeg lige nu og ser Better Call Saul, og den findes i 4K HDR. Jeg kan dog på ingen måde se, om jeg reelt set ser indholdet i 4K HDR.
Better call Saul er ikke HDR. Prøv Okja og Glow, som er i Dolby Vision.
Brugeravatar
Af bbplayer
#253619
Kaktus-burger skrev:
bbplayer skrev:USA abbo betyder vel intet, det virker fint her. Jeg måtte aktivere 4K før HDR/DV dukkede op, ellers var oplevelsen nemlig ren HD (720p).

Hvis HDR virker på nogle film og ikke andre, så er du nok ude i noget hastighedsmåling som Netflix så mener, du ikke har nok af.
HDR virker netop ikke på film via Netflix. Det er udelukkende spil såsom Last of Us og Uncharted 4, hvor jeg med sikkerhed ved, at HDR er aktiveret.
sorry, der fik jeg læst forkert, og tænkte this is us ;(
#253622
Det var pokkers. I har jo ret. Better Call Saul er jo ikke i HDR - kun 4K. Jeg har simpelthen set forkert. Så er det jo ikke spor underligt, at det ikke fungerer. :-D

Jeg har lige prøvet med Okja, som I foreslog, og der popper der et DV-logo op i højre hjørne. Tak for hjælpen. :)

Lige et spørgsmål:

Hvilken profil bruger I under DV? Jeg har sat min på "Biograf (bruger)", og har slået alt, hvad der har med "billedforbedringer" fra. Jeg har sat True Motion på 2/10.