Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brixen
#253617
Kaktus-burger skrev:Hvordan i alverden finder jeg ud af, om jeg reelt set streamer 4K HDR, når jeg ser Netflix? Jeg ser Netflix via appen på min LG B7.

Fx sidder jeg lige nu og ser Better Call Saul, og den findes i 4K HDR. Jeg kan dog på ingen måde se, om jeg reelt set ser indholdet i 4K HDR.
Better call Saul er ikke HDR. Prøv Okja og Glow, som er i Dolby Vision.
Brugeravatar
Af bbplayer
#253619
Kaktus-burger skrev:
bbplayer skrev:USA abbo betyder vel intet, det virker fint her. Jeg måtte aktivere 4K før HDR/DV dukkede op, ellers var oplevelsen nemlig ren HD (720p).

Hvis HDR virker på nogle film og ikke andre, så er du nok ude i noget hastighedsmåling som Netflix så mener, du ikke har nok af.
HDR virker netop ikke på film via Netflix. Det er udelukkende spil såsom Last of Us og Uncharted 4, hvor jeg med sikkerhed ved, at HDR er aktiveret.
sorry, der fik jeg læst forkert, og tænkte this is us ;(
#253622
Det var pokkers. I har jo ret. Better Call Saul er jo ikke i HDR - kun 4K. Jeg har simpelthen set forkert. Så er det jo ikke spor underligt, at det ikke fungerer. :-D

Jeg har lige prøvet med Okja, som I foreslog, og der popper der et DV-logo op i højre hjørne. Tak for hjælpen. :)

Lige et spørgsmål:

Hvilken profil bruger I under DV? Jeg har sat min på "Biograf (bruger)", og har slået alt, hvad der har med "billedforbedringer" fra. Jeg har sat True Motion på 2/10.
#255630
Hej med jer.

Jeg har netop købt et B7. Som jeg har forstået det, kan jeg benytte samme kalibrering som I har lavet i denne test.
Men så vidt jeg forstår kan der være en afvigelse i hvordan hvidbalancen bør indstilles. Kan I give et fingerpeg om hvordan man kan sjusse sig frem til en nogenlunde indstilling uden prof. kalibreringsværktøj, altså hvad man visuelt skal se efter.
Brugeravatar
Af bendix
#258688
Rigtig fin udført test igen. Jeg har denne skærm i tankerne. Men jeg kan se at hifiklubben og andre har en model der slutter med N. Den er 3-4000 billigere end den i anmelder med V. Jeg kan ikke finde ud af hvad forskellen er. Gør i?
#258785
På LG's hjemmeside ser det ud til, at den officielle betegnelse for 55"-modellen er E7N og ikke E7V, så det er muligvis en specifik nordisk model, som kun eksisterer i 55". E7V er slet ikke på deres hjemmeside i 55".