Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lunddal
#252841
Rasmus Larsen skrev:Hvis det primært er til filmbrug, så kan det være en fordel at sætte Chromecast til 60Hz. Konverteringen fra 24 til 60 (såkaldt "3:2 pull down") giver en ret begrænset hakkende effekt, som kun få mennesker lægger mærke til.
Speaking of...

Kan tv i dag ikke konvertere film tilbage til 24fps? Mit gamle Pioneer plasma (og Pioneers DVD-afspillere) kunne, men jeg synes ikke rigtigt det er noget man hører om længere.
Af BjørnJohannesen
#252911
Blot et tips generelt
Jeg har monteret Chromecast i surround recieveren som er koblet til TV via HDMI.
Sålænge plasmaskærmen fungerer bliver den ikke skiftet :-)
Brugeravatar
Af edinger
#253202
Så vidt jeg kan se, er der ingen (separat) lydudgang på sådan en krabat modsat AppleTV og YouSee-boksen. Og det kan blive et problem. Jeg kører i øjeblikket separat lyd fra hver enkelt enhed via hhv. optisk kabel og HDMI direkte til receiveren. På den måde har jeg mulighed for at se tv (med lyd) uden nødvendigvis at skulle have receiveren tændt. Jeg kan i øvrigt også høre radio, mens jeg ser TV, og det vil jeg gerne blive ved med at kunne. Hmm... det kunne være, jeg skulle smutte forbi Hi-Fi Klubben?
Brugeravatar
Af Montago
#255023
Den manglende mulighed for 24p er virkelig noget man skal tænke over.

Streaming af film fra fx Netflix, plex, hbo osv er tæt på horribel hvis man har et godt tv.

Jeg begriber ikke hvordan / hvorfor Google ikke har kunnet understøtte 24p