Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.
Brugeravatar
Af Flatpanels
#251381 Anmeldelsen af Panasonic EX700 er online. Det er en 4K LCD-skærm i den nedre mellemklasse. Den har også Firefox OS (under nyt navn) og på papiret HDR.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1494309399

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Brugeravatar
Af Law85
#251392 Håber der kommer en test af ex780 den ser noget mere interessant ud. Kunne godt ligne den og Sonys xe9005 som skal kæmpe om titlen som bedste upper midrange tv i år, nu når Samsung har valgt at nedgradere fra ks til mu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
KimKaos skrev:Fin anmeldelse - det overrasker mig dog en del at Samsung tilsyneladende er blevet så meget bedre i det segment og til en væsentlig lavere pris - i det mindste når det kommer til tilbud, hvor man ofte kan få et 8005 smidt i nakken.

Ja, når tilbuddene begynder at rulle henover året får man ofte rigtig meget billede for pengene med Samsungs 7 og 8-serier.

EX700 synes jeg ligger fornuftigt prismæssigt pt. når man tænker på, at det er opstart og den sælges til omkring vejl. pris. Lad os håbe, at Panasonic følger med ned i pris, når konkurrencen intensiveres henover året.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Law85 skrev:Håber der kommer en test af ex780 den ser noget mere interessant ud. Kunne godt ligne den og Sonys xe9005 som skal kæmpe om titlen som bedste upper midrange tv i år, nu når Samsung har valgt at nedgradere fra ks til mu.

Jeg tror umiddelbart, at den næste skærm vi får ind fra Panasonic er en OLED.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
knudknud3 skrev:Sikkert et tv (65")for mig. HDR fra. Indstil tv'et. Se en mængde gode udsendelser fra min kanaludbyder - en af de nye skiver på Panasonic optageren - så er jeg tilfreds.

Til det formål synes jeg, at EX700 er yderst velegnet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251585 Jeg får til tider spørgsmål, der går på om moderne LED-baserede LCD-tv stadig bruger PWM - altså om lysstyrken i dem reguleres vha. højfrekvente blink. Nogle seere generes af dette. Så jeg testede det på både Panasonic EX700 og Sony XE85 (test følger i denne uge).

Som billedet herunder viser, så benyttes PWM på Panasonic EX700. Billedet er taget ved en eksponering på 1/25 sek. og der er 10 streger, altså opererer PWM ved 10*25 = 250 Hz.

Billede

Generelt om PWM på moderne skærme: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1362121182
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jespermart skrev:På Panasonic's hjemmeside står der at 700 serien har local dimming. Det opfatter jeg som det stik modsatte af edge belysning, er der noget jeg har misforstået?

De fleste LCD-tv med kant-LED sælges med "local dimming". I praksis betyder det som regel bare, at der f.eks. sidder lysdioder langs to kanter af LCD-panelet og at hver kant er delt op i måske 4 dele. I dette tilfælde ville skærmen kunne "dimme" i 8 zoner. I praksis virker det bare ikke rigtig, da et billede jo er kompleks og sjældent består af store ensartede flader.

Du kan også se hvilke modeller, der har hhv. kant og bagbelyst LED i tabellen i vores Panasonics 2017 oversigt her: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1488539305
Brugeravatar
Af Tech2007
#261017 Der står i anmeldelsen, at baggrundslys er kalibreret til 34. Yderligere når "Clear Motion" aktiveres, så bliver billedet mørkere, og man burde at hæve baggrundslyset.

Hvor meget skal baggrundslyset hæves før det bedst mulige billede opnås med "Clear Motion" aktiveret?

Tak på forhånd. :)