Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256351
De fleste TV går i knæ hvis du roder med indstillinger under afvikling af HDR. Det gælder ikke kun Android. Ift konkurrenterne, så er Android dog klart det sløveste.

Der er tre indstillinger under MotionFlow, hvor du skal passe på med, at aktivere Filmtilstand, da det giver soap opera effekt. LGs model kan gost vise ca samme opløsning under bevægelse, hvis du aktiverer TruMotion, men det introducerer ret markante artefakter i billedet, hvilket Sonys MotionFlow ikke gør i samme grad.
#256363
Torben Rasmussen skrev:De fleste TV går i knæ hvis du roder med indstillinger under afvikling af HDR. Det gælder ikke kun Android. Ift konkurrenterne, så er Android dog klart det sløveste.

Der er tre indstillinger under MotionFlow, hvor du skal passe på med, at aktivere Filmtilstand, da det giver soap opera effekt. LGs model kan gost vise ca samme opløsning under bevægelse, hvis du aktiverer TruMotion, men det introducerer ret markante artefakter i billedet, hvilket Sonys MotionFlow ikke gør i samme grad.
først tak for svar :)
Det var både under bluray og uhd film menuen blev sløv.

Filmtilstand var slået fra.
Det jeg mener er hvis du ikke aktiverer motionflow på sony´en og trumotion på lg´en. Er det så samme opløsning og kvalitet under bevægelser ved begge fjernsyn? Eller er sony´en bedre fra start pga. deres kraftige processer X1 extreme?
Brugeravatar
Af bendix
#258890
Hej
Jeg købte dette tv igår, bla på baggrund af jeres flotte roser. Det er efterhånden 5 år siden jeg sidst var på markedet så jeg er lidt rusten i det. Den indbyggede Netflix app. Der får jeg mulighed for at vælge 4K HDR. Er der nogen forskel på kvaliteten af disse film end hvis jeg købte et Apple tv4k? I så fald vil jeg vente lidt med ATV indtil Sony får opdateret tv’et til Dolby Vision. Og så leje via iTunes til den tid.
#258891
Tænker du på Netflix via app'en og Netflix via ATV? Det er det samme. Dog kan app'en i TV'et godt finde ud af at skifte mellem HDR og SDR, så den er faktisk en tand bedre.

Husk at 4K Netflix kræver det store abonnement.
#259137
Jeg har sat en apple tv 4k direkte i min sony A1 og sat en optisk kabel fra den og ned i min receiver. Desværre får jeg kun stereo lyd ud af det, jeg ønsker at få 5.1 surround lyd.
Jeg synes jeg har kigget alt igennem under højttalere og lyd indstillingerne.
Nogen forslag til at løse det?
Tv´et burde kunne kører 5.1 lyd ud af optisk. :)
#259157
Jeg mener nu altså, at det er fikset, så det kun var et issue tilbage i 2015. Det er ikke noget jeg systematisk har testet, men Rtings har testet og fundet, at 5.1 kan sendes ud via HDMI via passthrough.
Brugeravatar
Af bendix
#259164
Jeg har ledt og ledt efter instillinger til lyden. Jeg har slået deres true diolog til og justeret lidt på bassen. Har i under anmeldelsen/testen haft mulighed for at finde frem til de mest optimale lyd indstillinger 8-) lyden har virkelig fået et løft fra Sonys side. Men vil gerne optimere det.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19