Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260846
praun skrev:Under indstillinger skriver i "hvidbalance" ? Det har jeg ikke, jeg har "farvebalance" ("tilpas de grønne og røde farver") i stedet for... Og hvad skal den evt. Indstilles til?

Er der en logisk forklaring?
Samme historie her. Tænker noget måske er ændret i en given update? Android 7.0 ?
#260854
Biograf Prof og der er ingen hvidbalance under "Farvemætning" hverken ved HDR via Netflix, eller alm. FullHD via Plex.
Kun "Farvebalance" som står til 0.
#260860
Jo sagtens, det var nok mere det at der skulle være et punkt der hedder "Hvidbalance" under gruppen Farvemætning, men den står nu til at hedde "Farvebalance"
#260862
OK, så under "Farvebalance" kan man altså justere det samme, som man kunne under "Avanc. Farvetemperatur" før? Du har både 2-trin og 10-trin justering af hvidbalancen (også selvom de kalder Farvebalance).

Eller er der kun mulighed for at justere på rød og grøn, som det skrives tidligere? Et billede af menuen kunne måske hjælpe - jeg har ikke problemet på mit eget Sony-TV, så det er svært at være 100% med.
#260868
Jeg smed lige et billede mere ind :-)

Det var var mere at der ikke er noget menupunkt der hedder "Hvidbalance" under gruppen "Farvemætning" ->

Farvemætning:
Farvemætning 50
Hvidbalance 50
Farvetemperatur Ekspert 1
Farvespektrum Auto
Levende farver Fra

Alternativt er det bare mig der er helt lost ... :D
#260870
Som sagt ville jeg ikke bekymre mig om det. Sony har rodet lidt med menuen på A1 ift. de andre modeller, så det kan ikke 100% udelukkes, at jeg har fået puttet et punkt for meget i, da jeg lavede tabellen.
#261070
praun skrev:Men hvad skal "farve balance" så indstilles til?
Den er ikke i jeres kalibrerings indstillinger.
Lad den være. Den er individuel og du har alligevel ikke måleudstyret til at foretage en nøjagtig kalibrering.
Af praun
#261110
du har alligevel ikke måleudstyret til at foretage en nøjagtig kalibrering.
Ja goddag økseskaft... Det var jo ligesom derfor jeg ville have den oplyst af dem der havde prøvet at kalibrere tv'et..........
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19