Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263917
Torben Rasmussen skrev:Det kan tænkes at panelet ikke kan tåle at blinke med højere frekvens i nuværende version. Eller at man ikke fra LGs side har givet mulighed for at adressere pixels ved mere end 60 Hz.
Kunne det evt. hænge sammen med panelets 'levetid'? Hvis nu en diode kun kan tåle at blive tændt og slukket et vist antal gange, så ville en tidobling af frekvensen reducere levetiden med 90%. Hvis det er tilfældet, så er der måske ikke så meget håb om at frekvensen kan øges markant lige med det første. Måske noget I kan prøve at opklare på CES 2018?
#263936
Angående hvilken frekvens der benyttes på de nuværende OLED TV.. mener at det på dem alle sammen er muligt at aktivere indsættelse af kunstige billeder (interpolation), så frekvensen må vel være mindst 100 Hz (120 Hz i USA), men det er stadig ikke nok til at benytte BSI (Black Frame Insertion) med et godt/flimmerfrit resultat. Håber det bliver muligt mindst at fordoble frekvensen inden så længe.
Af kofoed
#265550
dolby vision er nu frigivet til Sony A1E i USA, så mon ikke vi også snart får den her hjemme.

Det virker dog til at indtil videre, så er virker det ikke via HDMI indgangen, men kun med apps på tv'et, det gør ikke mig det store da jeg alligevel ikke har noget der kan afspille Dolby Vision, så man kan da håbe det kommer.
#265555
Har også publiceret en artikel om Dolby Vision-opdateringen: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1516169503

Ærgerligt at folk oplever problemer via HDMI, når de har ventet så længe på opdateringen. Vi kan jo håbe, at det skyldes, at Sony vil implementere det fix med hævet sortniveau, som Dolby arbejder på.

Vi har kontaktet Sony for at høre, hvad det går ud på. Det skal naturligvis virke via HDMI.
Brugeravatar
Af bendix
#265566
Rasmus Larsen skrev:Har også publiceret en artikel om Dolby Vision-opdateringen: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1516169503

Ærgerligt at folk oplever problemer via HDMI, når de har ventet så længe på opdateringen. Vi kan jo håbe, at det skyldes, at Sony vil implementere det fix med hævet sortniveau, som Dolby arbejder på.

Vi har kontaktet Sony for at høre, hvad det går ud på. Det skal naturligvis virke via HDMI.
Godt arbejde :D

Det ville have været bedre hvis de havde ventet og så meldt ud hvorfor.. evt st de venter på DV og deres HDMI problemer.
Brugeravatar
Af bendix
#266065
Mit 55” bliver udskiftet til en 65”. Jeg har hørt at “oplevelsen” bliver mere markant omkring HDR UltraHD pga de 3,5 m jeg har til skærmen. Kan man se en mere teknisk forklaring på det? Øjets evne eks? En anden ting er lyden kontra 55”, da skærmen bruges til det formål. Er der så også en forskel der?
#266067
Lyden vil du nok ikke opleve anderledes. Det er samme aktuator, der sider på panelet og samme bagsidewoofer.

Større skærm fylder mere i synsfeltet. Der er en grund til, at det er fedt at se film i biografen, da større billede giver større indlevelse.
#266070
bendix skrev:Mit 55” bliver udskiftet til en 65”. Jeg har hørt at “oplevelsen” bliver mere markant omkring HDR UltraHD pga de 3,5 m jeg har til skærmen. Kan man se en mere teknisk forklaring på det? Øjets evne eks? En anden ting er lyden kontra 55”, da skærmen bruges til det formål. Er der så også en forskel der?
UHD/4K stiller ret så høje krav til skærmstørrelse og/eller siddeafstand. Så høje krav at det nok er tvivlsomt om der er ret mange der i praksis får ret meget ud af det. På 3,5 meters afstand skal man have en 87" skærm for blot at kunne se alle detaljer ved et FullHD (1080p) signal, og det stiger til 175" hvis man vil have fuldt udbytte af 4K.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
Brugeravatar
Af bendix
#266136
Steen Bay skrev:
bendix skrev:Mit 55” bliver udskiftet til en 65”. Jeg har hørt at “oplevelsen” bliver mere markant omkring HDR UltraHD pga de 3,5 m jeg har til skærmen. Kan man se en mere teknisk forklaring på det? Øjets evne eks? En anden ting er lyden kontra 55”, da skærmen bruges til det formål. Er der så også en forskel der?
UHD/4K stiller ret så høje krav til skærmstørrelse og/eller siddeafstand. Så høje krav at det nok er tvivlsomt om der er ret mange der i praksis får ret meget ud af det. På 3,5 meters afstand skal man have en 87" skærm for blot at kunne se alle detaljer ved et FullHD (1080p) signal, og det stiger til 175" hvis man vil have fuldt udbytte af 4K.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
Tak Steen :)

Til de interesserede er public beta ude på ATV4K , så der kan nydes Dolby Vision når Europa får FW fra Sony.
Af Tvlife
#266280
Hej flatpanels.dk måtte lige spørge, Sony 55 A1 -> SONY 55 XE85 -

Hvis jeg kun er efter tv til tv fra tdc digital tv.

Ville jeg så få en bedre billeded med A1 end xe85 -

Jeg spørge måske dumt og forkert, da xe85 giver et fantantisk billede,
men skift fra talk shows til foreks. dr 1 Broen - billedet er godt, men Broen lll
virker mørkere idet - ja kan skifte profile, der kan gøre det lidt bedre.
( Billedet er fantisk godt og ingen bevægelses problemer overhovedet )

( Har også indstillet ex85 efter flatpanels Kalibrering også + jeg har mine egne )

Det er faktisk bare dette lys mørke - bevæglelses og billedre er super godt.
Håndbold Denmark vs Sverige så godt ud, ingen bevægelses problemer over hovdet.

Der var dog lidt mørkere billeder, hvor jeg kunne ønske det var lidt lysere.

Giver A1 vs ex85 en bedre løsning på dette ?

Har kigget i forskellige forrettinger på 55A1 men de sender alle en 4k demo.

Har købet XE85 fra power til 5555 kr og jeg klager ikke, men dette mørkere
selv ved billede profil skift der er sat up til at give foresk. Broen lll det bedste lys kunne jeg
dog ønske mere lys i billedet, uden det bliver over belyset.

( dr broen lll er mørkere i det og filmet sådan, men jeg kunne ønske at gøre den lysere idet O_O )

Ville giver sony 55A1 mig mulighed for dette ? ;;)

Håber jeg fik forklaret mit spørgsmål klart nok. Og jeg spørger sikkert efter
noget der ikker er muligt.




( Tusind tak for flatpanels.dk ! )
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19