Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BRB
#251148
De har ikke sat den til antenne så kan kun se demo. Men det jeg har læst og hørt fra dig og andre, er det et rigtigt godt tv. Står faktisk med pungen dramme nu :-)
Skal jeg købe en forsikring mod pixelfejl?
Af Beckham
#251149
XE93 er et rigtig godt tv...no doubt. Ærgerligt du ikke kan se dem med antenne. Om du skal købe en forsikring mod pixelfejl....det er svært at sige. Har ingen ide om hvor stor chancen er for pixelfejl nu om dage.
#251171
Skulle jeg vælge, så er der ingen tvivl om, at XE er det overlegne TV af de to. Flere zoner, intern strømforsyning (i 65" ), federe bagside (om end det nok er en smagssag) og den nye X1 Extreme processor. XE er dog et markant tungere TV, hvis det har noget at sige.
Af thg
#254079
Går udfra at XE9305 er bedre end XE9005, men jeg undrer mig lidt over det, for XE9005 er jo bagbelyst, hvilket vel bør gøre belysningen/zonerne mere præcise end når det er sidebelyst som XE9305?
#254082
Det gælder kun hvis du tilføjer zonestyring. At noget er bagbelyst betyder kun, at dioderne sidder bagved og ikke i siderne, men hvis du ikke kan adressere hver enkelt diode enkeltvist - hvilket du ikke kan på XE9005 - eller hvis du har for få grupper, så er der ingen gevinst ud over potentielt at have bedre homogenitet. Det er samme issue på eks. de ældre X850C.

XE93 har flere sæt dioder i siderne, som skyder lys ind forskellige steder på skærmen, og dem kan du styre enkeltvist, så dermed får du pludselig en række zoner du kan styre.
Af thg
#254084
Torben Rasmussen skrev:Det gælder kun hvis du tilføjer zonestyring. At noget er bagbelyst betyder kun, at dioderne sidder bagved og ikke i siderne, men hvis du ikke kan adressere hver enkelt diode enkeltvist - hvilket du ikke kan på XE9005 - eller hvis du har for få grupper, så er der ingen gevinst ud over potentielt at have bedre homogenitet. Det er samme issue på eks. de ældre X850C.

XE93 har flere sæt dioder i siderne, som skyder lys ind forskellige steder på skærmen, og dem kan du styre enkeltvist, så dermed får du pludselig en række zoner du kan styre.
Ok, men vi er da enige om at XE90 er bedre end både X8505C og XE85 ik?
Af Beckham
#254085
Der kan nok ikke herske ret meget tvivl om at XE93 er det bedre tv. Men ja, det er lidt specielt at XE93 er edge lit, mens XE90 er back lit. Til gengæld har XE93 jo så væsentlig flere zoner at styre lyset i. De to væsentligste fordele jeg ser ved XE93 er Extreme processoren (som gerne skulle få dolby vision upgrade senere på året) og dens evne til at levere mere lys end XE90. Ellers tror jeg såmænd ikke der er himmel og hav til forskel på de to.
Af Beckham
#254087
Skal siges at jeg også selv overvejede XE90 pga. den store prisforskel, men fik så et rigtig godt tilbud på XE93 i 65" og endte med denne. Har på ingen måde fortrydt. Til mine behov, som består af rigtig meget sport via normale tv kanaler, lidt streaming og PS4 Pro gør tv'et det fremragende. Klart bedste tv jeg har ejet. Opskaleringen af HD kanaler til 4K er fremragende, ligeledes håndterer den bevægelse sublimt. Og så er jeg imponeret over det lys den kan levere i HDR....er med til at give nogle fremragende scener i Grand Tour når solen skinner i horisonten og på bilerne.
#254088
thg skrev:Ok, men vi er da enige om at XE90 er bedre end både X8505C og XE85 ik?
Nu har jeg ikke selv haft XE90 på bænken, men baseret på andre reviews, så jo.

XE93 var dog en ret stærk model, som havde mange af ZD9's dyder og leverede en vild lysstyrke i HDR.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9