Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#249865
Anmeldelsen af Sony XE93 er online. Det er et 2017 high-end TV, som tager over for sidste års XD93. Det har Android TV, forbedret zone-styring og meget andet.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1491204376

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af Beckham
#249868
Tak for anmeldelsen Torben! Lyder jo ikke helt dumt..:-) Ang. det med prisen, så har El Giganten angiveligt denne model ekslusivt. Har dog hørt noget om at Hifi Klubben skulle få en XE95 (eller lignende) der skulle modsvare XE93. Er det noget du\i har hørt om? Jo lidt interessant i forhold til hvor hurtig prisen falder...
Af TP69
#250074
55XE9305 -Får vi i DK en krøblet bambus version, eller er der fejlagtig data?
Jeg har 2 væsentlige spørgsmål:
1) Inputlag:
UK og US reviews beretter om inputlag på ca. 42 ms Ved 1080P, men ved 4K input, ryger lag'et helt ned på 25 ms !!! Dette er jo en dealbreaker' eksempelvis hvis man lever sit liv 24/7 igennem et gtx1070 pc system! - 25 ms er acceptabelt for en PC/4KTV løsning.

2) Elgiganten skriver i deres specifikationer' for de to XE93'er følgende: "Højest understøttede PC-opløsning : Full HD (1080p)"
-Dette er forhåbentlig en grusom fejlagtig data information??
UK og US review'erne anbefaler jo netop 4K ved PC brug, grundet den reducerede lag til 25ms.
Men man kunne jo frygte at Sony har Criblet' de skandinaviske modeller for at tvinge et mersalg af ps4pro'er til os arme PC Zombies....... men så igen; man krøbler' da ikke HDMI indgangen på et Flagskibs-TV, for at genere pc gamers? eller hyr?

Det skulle ellers være et kanon tv! -ikke mindst fordi det skulle have en hidtil best in class' opskalering af mindre inputs såsom Dansk broadcast i 720p og det der er være.

Håber intenst at jeg kan blive oplyst og beroliget.
mvh. TP69

(ref: bla. hdtvtest.co.uk fremhæver den forbedrede 25ms lag ved 4k PC brug)
Af TP69
#250077
hmm. Har lige fattet at de åbent bart har brugt en såkaldt "HD Linker" for at opnå de 25ms med 4k gaming! den er ny for mig. Endnu en dims man må nørde. (it never stops....)
#250111
Jeg kan ikke smide 4K ind i skærmen fra vores input-lag-måler, da det kræver en upscaler foran. Flere andre sites bruger en HD-Fury, som injecter HDR-metadata i signalet og opskalerer Leo Bodnar HDMI-outputtet til 4K HDR, men sådan en har vi ikke her. Så jeg kan kun måle 1080p og på Sony kan man så manuelt aktivere HDR.
Af TP69
#250279
Tak for respons Torben
Jeg fatter stadig ikke at hdmi'en i XE93 skulle være Cap'et så pc bliver tvunget til 1080p.
Har surfed til jeg er grøn i hovedet... er du sikker på at El giganten har skrevet rigtigt?

Lillebroren XE9005 lader jo ikke til at have problemet og bliver hos uk.rtings anbefalet netop som PC monitor (lag ca. 31 i 1080p og ca. 34 i 2160/60P )

http://uk.rtings.com/tv/reviews/sony/x9 ... arison_200
#250283
Jeg skriver da ikke at ElGig har ret nogen steder? Skærmen ved ikke at der sidder en PC i enden, så du kan jo smide hvad du vil over i TVet hvis bare PCen understøtter det. Generelt bør du være varsom med at stole på specs hvis du blot finder dem hos en forhandler. Nogen skal jo sørge for at få oplysningerne ind i databasen og der kan ske fejl.

Jeg svarede på hvorfor vi ikke tester input lag i 4K.
Af Beckham
#250297
@Torben: Hvordan synes du den klarede opskaleringen af almindelige hd signaler\tv kanaler? Netop opskaleringen er jo noget som flere udenlandske sites har rost rigtig meget. Er du enig i denne betragtning?
#250299
Generelt var der ikke nogen problemer med opskalering, men om det var synligt bedre end sidste år er jeg nok mindre sikker på. ZD9 og XE93 bruger samme processor og de to synes at performe ens. Sony klarer dog opskalering ret godt i forvejen.
Af Beckham
#250300
Takker for svar! Synes ZD9 er\var meget overbevisende på dette punkt, så hvis XE93 leverer på nogenlunde samme niveau, så er det så absolut positivt..:-)
#250301
Generelt så performer XE93 og ZD9 ret identisk, hvor ZD9 så har lidt flere zoner at ruffe med og - i hvert fald i de testede eksemplarer - en mere homogen belysning. De to koster jo lige godt det samme i dag, idet ingen har fået XE93 på lager, så skal man handle NU, så kunne man godt nappe ZD9 i 65".

Begge TV er at finde i den høje ende af LCD-skalaen, men der er liiiige lidt mere knald på ZD9, så man virkelig kan få skudt øjnene ud når HDR-starter op.
Af Beckham
#250302
Enig, hvis man handler til de nuværende priser, så bør man helt sikkert overveje en ZD9. Ang. lagersituationen, så har El Giganten den jo på lager. Og Sony Center sælger den også, om end de måske ikke har den på lager her og nu. Hvis man skal tror det jeg hørte i Hifi Klubben, så vil der jo heller ikke være andre som får XE93 på lager, da El Giganten har den ekslusivt. Hifi Klubben får jo så måske senere en lignende model under et andet modelnavn, men ved ikke rigtig om det ligger endelig fast, da jeg ikke har kunnet få noget konkret info om dette fra Hifi Klubben...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9