Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gombert
#254821
Jeg tror faktisk at min har en hård plast overflade for oven også, er faktisk en anelse i tvivl nu, må tjekke når jeg kommer hjem. Måske kan Torben eller Beckham be-/afkræfte forskellen?
Af thg
#254822
Gombert skrev:Jeg tror faktisk at min har en hård plast overflade for oven også, er faktisk en anelse i tvivl nu, må tjekke når jeg kommer hjem. Måske kan Torben eller Beckham be-/afkræfte forskellen?

På XE9005 er knapperne på fjernbetjeningen ligesom ud i et med overfladen, dvs. knapperne buler kun en anelse op og jeg er ret sikker på det også er den der er til XE9305. På XE8505 er det såvidt jeg kan se den alm. fjernbetjeningen med alm. knapper der stikker nogle mm. op.
#254826
Den vi testede var "blød" i overfladen. Jeg synes virkelig ikke den er lækker at bruge! Ekstrem retningsfølsom og den føles som om den kunne brække når som helst. Til ZD9 er bagsiden i metal, hvilket hjælper lidt på det, men hvis man vil se hvad vi benchmarker imod, så tag ind til B&O og prøv deres BeoRemote One.

Nu er det jo en subjektiv vurdering, så I behøver ikke være enige. Jeg sætter pris på ordentlige materialer og en god finish, og der falder Sonys remote altså igennem. Jeg ville drage parallelen med interiøret i en Peugeot. Pænt nok at kigge på, men ikke en fornøjelse af røre ved. Og en remote rører man en del ved...
Af Gombert
#254828
Og jeg er både Peugeot og Sony Remote ejer :'( thg, du har naturligvis ret, det er den samme fjernbetjening vi har - og jeg bryder mig hverken om taktilitet eller lyden. Men dejligt at du kan lide den. Mere interessant er selve skærmen og styresystemet. Håber Android 8 bliver bedre, når det en gang dukker op.
Af thg
#254870
Beckham skrev:Min XE93 fjernbetjening er med blødt gummi over det hele på fronten hvor knapperne sidder. Der er ingen forskel på top og bund.
Ja forsiden hvor knapperne sidder er ens over det hele, det er undersiden der er i et andet materiale som jeg syntes er underligt...
Af thg
#254871
Torben Rasmussen skrev:Den vi testede var "blød" i overfladen. Jeg synes virkelig ikke den er lækker at bruge! Ekstrem retningsfølsom og den føles som om den kunne brække når som helst. Til ZD9 er bagsiden i metal, hvilket hjælper lidt på det, men hvis man vil se hvad vi benchmarker imod, så tag ind til B&O og prøv deres BeoRemote One.

Nu er det jo en subjektiv vurdering, så I behøver ikke være enige. Jeg sætter pris på ordentlige materialer og en god finish, og der falder Sonys remote altså igennem. Jeg ville drage parallelen med interiøret i en Peugeot. Pænt nok at kigge på, men ikke en fornøjelse af røre ved. Og en remote rører man en del ved...

Ja jeg er så stadig ikke enig. Jeg går rigtig meget op i finish og ordentlige materialer og jeg må bare sige at jeg er ikke stødt på flottere eller mere lækre fjernbetjeninger igennem tiden. At sammenligne den med en B&O er ikke fair, det svarer til at en test af en Peugeot sammenlignes med en Mercedes - det er jo to helt forskellige modeller som overhovedet ikke engang skal konkurrere imod hinanden. Så en Sony fjernbetjening skal sammenlignes med tilsvarende hos Samsung, LG, Philips og Panasonic.

Du skriver den er ekstrem retningsfølsom, ja jeg kan pege direkte ind i både mit loft, bagvæggen og sidevæggene og alligevel virker der, så jeg vil kalde den ekstrem god og kan overhovedet ikke få den til ikke at reagere!

Kliklyden fra knapperne har jeg nu også bemærket og ja dem kunne de godt have sparet væk!

Igen mht. vægt/kvalitet: Syntes lidt det er en floskel at bare fordi noget er tungt, så er det ensbetydende med god kvalitet og noget der er lækkert! Jeg syntes absolut ikke den minder om noget der er ved at knække og der nævnes at den ikke bare skal være lækker at se på, den skal også være lækker at røre ved og det mener jeg jo igen at den netop er, med den bløde gummi, altså ligesom der også er i kabinen på de dyre biler, hvorimod hård plast jo er noget der bruges i billige biler! Så en stor tung fjernbetjening i rustfri stål ser jeg ik nødvendigvis som det mest optimale. Den er netop tung og uhandy, den er kold at holde og når man lækker den på stuebordet skal det gøres meget forsigtigt, for at den tunge fjernbetjening ikke laver ridser og mærker i bordet!
#254873
Så lad os sammenligne med Samsung. Deres Q7 koster det samme og kommer med en minimalistisk model lavet i rustfrit stål. Eller Panasonic DX900, som også har den bløde plastic på bagsiden og metal på forsiden. Begge har et langt bedre taktilt feedback i knapperne (hvilket dog gælder det meste på markedet). Skal vi ikke undlade at sammenligne den bløde overflade med bil-interiøret? Det er en coating der er på din Sony-remote, som du har slidt af om et år. Hvis jeg skal finde en bil med samme "feel" så skal jeg lede i koreanske biler, hvor man måske har puttet stof udenpå, men det gør det ikke sværere at mærke den hårde plast nedenunder.

At medtage betragtninger om hvorvidt bordet kunne gå hen og få ridser når man lægger remoten fra sig er i min mening lidt far fetchet. Det får du mig altså ikke til at acceptere som en "feature" ;) Det er klart, at det er en kvalitet blot at pumpe vægten op, men der er en balance for hvad tyngden bør være og den rammer Sony ved siden af. Tingene kan også blive for tunge dit deres størrelse, og dermed trække ergonomien den anden vej.

Vores vurdering sker på en absolut skala, og overliggeren er B&O (som jeg i øvrigt selv bruger til at styre mit Sony med), og SÅ meget dyrere er deres fjernbetjening nu heller ikke i løssalg. Jeg har som sagt ikke behov for at alle er enige i min vurdering, men jeg står så afgjort ved, at jeg synes Sonys remote hører til i bunden når det kommer til det samlede indtryk.
#254875
BeoRemote One alene koster omkring 2000 kr i løssalg. Jeg bruger en Beo4, som kostede 1600 da den var fremme. Ligesom alt andet, så kan du ikke få andre remotes til at styre et vilkårligt TV, så jeg har en Lintronic-boks på til at konvertere signalet. Den koster omtrent det samme.

En original Sony plasticremote koster omkring 500 kr (i den model jeg har til mit X85C), men jeg har ikke fundet den nye model i løssalg endnu og ved ikke hvad Sony selv vil ha for den (det må være sammenligningsgrundlaget).

En mellemvej ville være at se på Logitech Harmony Companion, som jeg synes gør det godt.
Af bromberg
#254876
Har været igennem harmony og jeg oplevede tit fejl ved opstart, det blev jeg træt af til sidst og har solgt den.
Jeg har lg magic Remote (den til e6) og er nu glad for den.
Men har egentlig tit kigget på beoremote uden at kende til krav mm.
Jeg kan se en lintronic boks koster ca 1600kr, men skal man have en licens også eller følger der sådan en med? Den koster 5xxkr
#254877
Hvis man køber deres boks, så lægger de selv alt det tilbehør du skal bruge i kurven. Så ender prisen noget højere, da den nuværende boks kræver en IR-modtager fra B&O. Jeg tror den ender på 2800 inkl moms.

Hvis du bruger BeoRemote One, så vil Guide og Info-knapperne endvidere ikke kunne bruges, hvilket er lidt en skam, men det skyldes at Lintronic kun understøtter Beo4-koder.
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/F ... ersion.pdf

Alternativt skal du lede efter en brugt, men så er det ikke sikkert at Remote One er understøttet, så der skal man lige være OBS på hardwareversionen.

Det er nok lidt af et sidespor... vi har en tråd om Lintronic vi kunne fortsætte i.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=10533
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9