Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2496
Kan den holde til at man tegner på panelet med en blyant? Hvis du også samtidigt vil se om den kan klare en faldtest fra 1 m så har vi en ægte vinder... ;)
Af Rune
#2501
Hejsa lækker side. Har læst den med stor interresse den seneste lille måneds tid da jeg skal have købt mig en fladskærm til hovedsageligt spilbrug og lidt amatør photoshopping.

har VX922 har samme OSD som VP930'eren med den blå DVI skærm som popper op hvergang man skifter opløsning eller opdaterings hastighed?

Derudover ville jeg lige høre om jeg kan få dig til at nuppe målebåndet og fortælle hvor langt fra bordet op til bunden af selve panelet :)

Havde allerede købt en Viewsonic VP930 men måtte sende den tilbage pga. fejl i farverne. Sort var grøn med sorte lodrette striber og andre farver blinkede konstant. Er dette noget i har hørt om før den kørte et par timer før problemet opstod, fandt dette meget underligt :o :o
Brugeravatar
Af JepJ
#2503
Du skriver at lyset er for stærkt til længere tids kontorbrug, men at det hjælper at skrue ned for lysstyrken.

Er det forholdsvis lige til at skrue op og ned for den, og bliver den ved ændring brugbar til kontorbrug, eller bare lidt bedre?

Skal følgende forstås sådan at VX924 er bedre til kontorbrug?
Brightness var rigtig nok tæt på det jeg målte for VX924. På VX924 var brightness på 270 cd/m2. På VX922 er den på 287 cd/m2 - et tal der kan egne sig til spilbrug, men det er for kraftigt til almindeligt kontorbrug.
På forhånd mange tak for svaret :)
Af andepro
#2508
Anden interessant test, hvor vx922 indgår:
http://www.behardware.com/articles/602- ... above.html

Der slutter de alligevel med at kalde en anden skærm den foretrukne gamerskærm:

"Finally, it´s over. Amongst the 8 LCDs selected, our preference goes to the Belinea 10 19 20 for a multi-use, and to Hyundai Q90U for games. "

Kunne være interessant med en test herfra siden af Hyundai Q90U...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2511
andepro: Jeg har ikke fået læst hele testen, men det er da en interessant konklusion på den.

Jeg har endnu ingen referencer inde hos Hyundai, men jeg må se hvad jeg kan gøre i fremtiden. Det bliver dog ikke lige forløbigt. Jeg får en del forskellige produkter hjem og har også en masse andet arbejde på mit rigtige job, som skal ordnes i første omgang. :)
Du skriver at lyset er for stærkt til længere tids kontorbrug, men at det hjælper at skrue ned for lysstyrken.

Er det forholdsvis lige til at skrue op og ned for den, og bliver den ved ændring brugbar til kontorbrug, eller bare lidt bedre?

Skal følgende forstås sådan at VX924 er bedre til kontorbrug?
VX924 er ikke meget bedre til kontorbrug end VX922. Lysstyrken er lige til at skrue ned inde i OSD ved at sænke brightness. Jeg har kørt lidt praktiske tests og det ændrer en smule i gengivelsen af farverne, men det er absolut intet nævneværdigt, så derfor ser jeg det ikke som et problem overhovedet.
har VX922 har samme OSD som VP930'eren med den blå DVI skærm som popper op hvergang man skifter opløsning eller opdaterings hastighed?
Ja det er stadig den blå karakteriske ViewSonic menu. Der er ikke så meget nyt her. Meddelelsen om opløsning og frekvensen kommer også, men kan jo let slås fra. Jeg arbejder selv foran en anden ViewSonic skærm til dagligt, så jeg kender udmærket boksen - arggh... :D
Havde allerede købt en Viewsonic VP930 men måtte sende den tilbage pga. fejl i farverne. Sort var grøn med sorte lodrette striber og andre farver blinkede konstant. Er dette noget i har hørt om før den kørte et par timer før problemet opstod, fandt dette meget underligt
Det lyder som en defekt. Hvis det ikke var en del af baggrundsbelysningen som drillede, så var der hvert fald noget andet helt galt. VX922 skal du dog ikke sidestille med VP930 i farvegengivelse. Farvegengivelsen er overordnet god, men TN panelerne beskrives næsten altid relative i forhold til andre TN paneler. Der er en synlig ændring i forhold til gode MVA/PVA og S-IPS paneler.
Derudover ville jeg lige høre om jeg kan få dig til at nuppe målebåndet og fortælle hvor langt fra bordet op til bunden af selve panelet
Arh come on. Så skal jeg jo til at finde målebåndet frem :) Ej, der er cirka 10 cm fra bordet til bunden af rammen og cirka 14,5 cm fra bordet til billedets nederste kant.
Kan den holde til at man tegner på panelet med en blyant? Hvis du også samtidigt vil se om den kan klare en faldtest fra 1 m så har vi en ægte vinder
Den er virkelig lækker på mange punkter, men der er naturligvis altid plads til lidt forbedringer. F.eks. en trykfølsom overflade til brug i sammenhæng med en blyant og så naturligvis en faldskærm til fladskærmen. =)
Af Qax
#2547
Jeg kender ikke VX922, men har lige købt VX924 for lidt over en uge siden. (3106 kr. hos MultiMedia World)
Den er jeg fuldt ud tilfreds med.
Den bruges til Counter-Strike: Source og til internet.
I jeres test af den, skriver i at den er ok til 1024x768!
Jeg synes den er rædselsfuld i den opløsning.
Men i 1280x768 - 60Hz er den pragtfuld.
Betragningsvinklerne er overraskende gode.
Af Rune
#2568
Ja det er stadig den blå karakteriske ViewSonic menu. Der er ikke så meget nyt her. Meddelelsen om opløsning og frekvensen kommer også, men kan jo let slås fra. Jeg arbejder selv foran en anden ViewSonic skærm til dagligt, så jeg kender udmærket boksen - arggh... grin
Havde læst at boksen ikke kunne slås fra og kunne heller ikke umiddelbart selv få den væk i den korte tid jeg havde VP930'eren. Hvordan gør man det?

Denne her måde må siges at være lidt upraktisk :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2570
Så vidt jeg husker - ja nu står min nuværende VP181b lige pakket væk bag alle de andre nye skærme - så trykker du på knap "2" når den kommer frem. Så deaktiveres meddelelsen permanent - det gjorde den også på det eksemplar af VP930 som jeg havde til test så vidt jeg husker - jeg spillede hvert fald flere forskellige spil i lavere opløsninger da jeg på daværende tidspunkt havde et midlertidigt 9600PRO kort i maskinen.
Af SuspektDK
#2576
Hej Forum



For næsten 4 uger siden købte jeg den meget anmelderroste 4 ms â€
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2594
Undlad dobbeltpostering af spørgsmålet. Du kan sagtens nå at få svar herinde endnu...
Jeg har slettet din anden tråd.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2597
Min computer er ikke helt lydløs, men den testede VX922 havde ingen hyletone. Jeg er meget obs på problemet for det irriterer mig selv grænseløst og jeg har siddet foran flere skærme (ikke af de testede), der havde fænomenet og jeg hører det ret hurtigt.

Jeg tester i øjeblikket 730BF og den har heller ingen problemer. Det er godt nok 17 tommer versionen, så der kan godt være en forskel, men jeg trro også du har været i en uheldig situation.

Du kan have fået fat i skærme fra samme sending og det kan jo godt være at de har haft problemer. Er du helt sikker på at du ikke modtog den samme skærm eller så du ombytningen?
Af SuspektDK
#2612
Da jeg fik tilsendt min erstatningsmonitor fra Infocare havde jeg stadig den oprindelige skærm derhjemme – for den super service skal firmaet have stor ros.
Senere forsøgte jeg mig så med at få en anden skærm ved computer forhandleren i min by, den hylede også.
Manden ved Infocare sagde at reparationsafdeling kendte til problemet med hyletonen, og at det var et typisk problem ved â€
Af icewind
#5854
Har lige fået denne skærm og må sige af første indtryk god skærm. Og ingen pixelfejl.

Så nu vil jeg spørge hvordan RasmusLarsen har indstillet skærmen så der står i testen?