Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fredizy
#20932
Kunne det tænkes der vil blive lavet en test af de mindre modeller - 32' og 37'?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#20934
God test Rasmus. Som udgangspunkt mener jeg ikke at der er den store grund til at få fat i 32" TV'et da der er så mange andre TV derude som vil være sjovere at se i test. I bund og grund er det jo de samme TV bare uden superclear-coatingen.

Jeg mener at Rasmus kan bruge sin tid mere fornuftigt end at ræse hele størrelsessegmentet igennem.
Af Jørgensen73
#20937
Ja, det kunne være spændende med test af D3000 :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#20940
Fredizy: Vi tager ikke 32 tommer versionen ind. Som vi nævner i anmeldelsen er der forskelle på 32 og 46 tommer versionerne, men forskellene er nu heller ikke som ild og vand, så mange af de samme - eller stort set alle - betragtninger vil gå igen.

Jørgensen73: Jeg modtager Sonys D3000 serie i 32 tommer i starten af næste uge. Anmeldelsen af denne blev udskudt en smule, da der lige sneg sig lidt ferie ind :)
Af Remmerboy
#20948
hvad er kontrastforholdet uden dynamisk lysstyrke?
Af DennisAlmannPedersen
#20956
Flot test må man sige, helt sikkert .

Jeg har tænkt mig at købe den mindre model, nemlig 40" ..

Syntes bare det er et super lækkert tv, med masse funktioner ..
Af fredizy
#20971
@Rasmus
Nu gennemgår du mange af indstillingerne kanon men jeg kunne godt tænke mig at høre dine forslag til værdierne af "colour" og "tint"(hvad det så end betyder).
Når du snakker om servicemenuen er dette så en speciel menu der ikke umiddelbart kan fremkaldes?
Af SUN
#20973
Tak for en god test.

Jeg har tænkt mig at købe Samsung M86 40". Men jeg er usikker på om det signal jeg modtager er godt nok. Du skriver i testen at Tv signalet er DVB-S – digital parabol., samt analog antenne.

Mit spm: Jeg har en digital parabol Nokia 9802. Er signalet ok eller skal man købe en DVB-S tuner eller..? Jeg har spurgt i forskellige forretninger og har ikke kunne få et klart svar. Jeg har fået at vide at mit digitale parabol signal jeg modtager kan jeg sammenligne med kabel tv uden selector = analog sigal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#20997
fredizy skrev:@Rasmus
Nu gennemgår du mange af indstillingerne kanon men jeg kunne godt tænke mig at høre dine forslag til værdierne af "colour" og "tint"(hvad det så end betyder).
Når du snakker om servicemenuen er dette så en speciel menu der ikke umiddelbart kan fremkaldes?
Ja, servicemenuen er en specielmenu det ikke anbefales at rode med hvis man ikke ved hvad man laver.
Af fredizy
#21010
HAHAHAHAH - ok så holder jeg snitterne fra den :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#21132
Jeg beklager de sene tilbagemeldinger
Remmerboy skrev:hvad er kontrastforholdet uden dynamisk lysstyrke?
Jeg er faktisk ikke klar over, hvad Samsung oplyser den til at være, men jeg kan anbefale, at du kigger på den måling af kontrasten vi har foretaget. Den angiver det reelle kontrastforhold uden dynamiske funktioner slået til.
Nu gennemgår du mange af indstillingerne kanon men jeg kunne godt tænke mig at høre dine forslag til værdierne af "colour" og "tint"(hvad det så end betyder).
Jeg reducerede colour få skridt, men reelt set giver disse to indstillingsmuligheder ikke dærlig meget i den sidste ende, og jeg kan anbefale, at man ikke roder alt for meget med dem. Hvis det er en bedre farvegengivelse man søger, skal man ind og justere på RGB (og gamma). Enten kan man selv tage udfordringen op gennem DNIe farve og hvidpunktsfunktionerne, men der nok en professionel kalibrering til hvis man gerne vil se resultater.
Jeg har en digital parabol Nokia 9802. Er signalet ok eller skal man købe en DVB-S tuner eller..? Jeg har spurgt i forskellige forretninger og har ikke kunne få et klart svar. Jeg har fået at vide at mit digitale parabol signal jeg modtager kan jeg sammenligne med kabel tv uden selector = analog sigal.
Ja, umiddelbart vil dit signal da være fint. Din tuner er jo allerede en DVB-S. At det kan sammenlignes med analogt kabel-tv er en lidt svær sammenligning, for kvaliteten af analoge signaler er jo som bekendt meget svingende, alt efter hvor man bor.
Af galle2
#21150
Hej Rasmus.

Jeg står og skal vælge i junglen og er rimelig hook på et Sharp XD1E (42"). Hvordan "rate'er" du de to skærme mod hinanden (altså Samsungs M8 serie vs. Sharps XD1 serie)?

Jeg ved du har haft begge til test...
Af tge
#21185
hej , jeg lurer lidt på sortniveauet , alle skriver at samsungen er suveræn på dette punkt , men du måler den til 0,2cd , hvor du f.eks måler sharps ga9 til 0,1cd
vil det faktisk sige at sharp på trods af en noget dårligere opgivet kontrast (1200:) faktisk stadig har bedre sort ?

jeg har selv sharp'en og synes at sort er rimelig god , med backlight helt nede , men rigtig sort er det ikke.......