Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245808
Jeg ved desværre ikke, hvor meget jeg kan byde ind på mht. forstærkere. Det er et felt jeg har begrænset erfaring med, men jeg har bare konstateret, at visse forstærkere til tider smider f.eks. HDR-metadata ud i HDMI-signaler eller ændrer på signalet undervejs, således at HDMI CEC signaler kun når til forstærkeren, men ikke videre til kæden (altså f.eks. tv-skærmen).

Mht. HDMI CEC sådan overordnet, så var en af udfordringerne i starten - og grunden til at det knap nok blev brugt - at HDMI-organisationen havde defineret implementeringen løst. Hvis man kigger rundt har næsten alle producenter også skabt egne navne/variationer (Anynet, Simplink osv). Producenter kan vælge at implementere HDMI CEC på forskellige måder. Den fulde implementering gør, at man også kan bruge f.eks. piletasterne fra en anden remote. Mere begrænsede implementeringer kan dække over f.eks. tænd/sluk/skift input. I sidste ende har producenterne nogle frihedsgrader og det ser ud til, at det er det, som f.eks. LG har valgt ved at hoppe tilbage til den lidt ligegyldige pauseskærm med hunden/blomsterne osv. Ligesom dig synes jeg, at det ville være optimalt, at man fra menuen på LG'en kunne vælge om skærmen enten skulle slukke (uagtet om boksen sendte sluk-kommando) eller om den skulle skifte tilbage til sidste input.
Af pmalm2
#247179
Jeg opdagede helt tilfældigt i dag at hvis man klikker på det højre joypad på controlleren mens der ses dvd eller Blu-ray, så får man diverse info op, sprog, lyd, bitrate, Mbps osv. Bare et lille Fif hvis andre ikke ved det ;)
Af Rødtop
#252273
Tak, det vidste jeg ikke
Jeg endte med at bestille en lille sød fjernbetjening fra Microsoft,
Den måtte jeg betale 190kr for incl. fragt, den gør det hele lettere,
når man kun bruger den til Blu Ray afspiller