Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#238994
Vi har testet trådløst tv-lyd fra Sony, hvor man med trådløse enheder kan opbygge f.eks. 5.1 surround. I testen: NT5 soundbar, 2x ZR5 satellithøjttalere og 2x ZR7 satellithøjttalere.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1475494981

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#239102
Tak for anmeldelsen. Jeg har længe ventet på, at der skulle komme noget om disse højtalere..

Hvad tænker I om et setup med 2 x ZR5 kombineret med en trådløs SW som f.eks. SWF-BR100W?
Alternativt en enkelt ZR7 og en SW?

Vil det være lige så godt som NT5?
#239116
Tak for andmeldelsen. Jeg tænker på om man kan sætte dem som baghøjtalere på en (Sony) receiver og dermed komme ud over nogle af problemerne med stereolyd, bas og separation i fronten ved at have disse ting i klassiske højtalere, og samtidigt fleksibel surround. Nogen der ved om det er muligt med årets receivere? Alternativt er det jo en oplagt ting at forvente sig til i næste års modeller. Man kunne enda tænke sig at dette ville være en fleksibel og billig måde at får et starter DTS-X/Atmos set-up, hvis ellers Sony inkluderer disse teknologier i fremtiden
#239117
BrianBroe skrev:Tak for anmeldelsen. Jeg har længe ventet på, at der skulle komme noget om disse højtalere..

Hvad tænker I om et setup med 2 x ZR5 kombineret med en trådløs SW som f.eks. SWF-BR100W?
Alternativt en enkelt ZR7 og en SW?

Vil det være lige så godt som NT5?
Hej Brian,

SWF-BR100w er en klart bedre sub end hvad NT5 kan tilbyde, men om den kan spille sammen med ZR5/7 ved jeg desværre ikke. SWF bliver sat til via usb-dongle og minijack, kombineret med hdmi fra ZR5/7 tror jeg ikke er muligt. Der skal du fange Sony support.
2 ZR5 og SW vil give markant løft til lyden, uden tvivl - og et diskret 2.1 setup så ikke nogen dum tanke!
#239120
esef skrev:Tak for andmeldelsen. Jeg tænker på om man kan sætte dem som baghøjtalere på en (Sony) receiver og dermed komme ud over nogle af problemerne med stereolyd, bas og separation i fronten ved at have disse ting i klassiske højtalere, og samtidigt fleksibel surround. Nogen der ved om det er muligt med årets receivere? Alternativt er det jo en oplagt ting at forvente sig til i næste års modeller. Man kunne enda tænke sig at dette ville være en fleksibel og billig måde at får et starter DTS-X/Atmos set-up, hvis ellers Sony inkluderer disse teknologier i fremtiden
Hej esef. ja den nye Sony DN1070 receiver kan bruge ZR højtalere, så to zr som baghøjtalere og så passive fronter(+evt center+sub) er muligt. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at teste dette, da jeg ikke fik receiveren med til test, men helt klart interessante mulige.
Og ja, atmos burde være muligt fx næste år eller 2018 hvis de vil...
#239368
tlindegaard skrev:
BrianBroe skrev:Tak for anmeldelsen. Jeg har længe ventet på, at der skulle komme noget om disse højtalere..

Hvad tænker I om et setup med 2 x ZR5 kombineret med en trådløs SW som f.eks. SWF-BR100W?
Alternativt en enkelt ZR7 og en SW?

Vil det være lige så godt som NT5?
Hej Brian,

SWF-BR100w er en klart bedre sub end hvad NT5 kan tilbyde, men om den kan spille sammen med ZR5/7 ved jeg desværre ikke. SWF bliver sat til via usb-dongle og minijack, kombineret med hdmi fra ZR5/7 tror jeg ikke er muligt. Der skal du fange Sony support.
2 ZR5 og SW vil give markant løft til lyden, uden tvivl - og et diskret 2.1 setup så ikke nogen dum tanke!
Ja, du har en pointe med den SW.
Jeg har skrevet til Sony, men ikke noget svar endnu..
Ved du om der findes en SW, der kan sættes sammen med disse højtalere?
#239821
BrianBroe skrev: Ja, du har en pointe med den SW.
Jeg har skrevet til Sony, men ikke noget svar endnu..
Ved du om der findes en SW, der kan sættes sammen med disse højtalere?
Jeg tvivler desværre stærkt. Det er et semilukket system via wifi, så det kan kun være Sony produkter.

Med mindre man køber deres AV receiver STR-1070 så kan man sætte hvilken som helst aktive subwoofer til (blot den har RCA input, som 99% har).
Så hvis man vil udvidde af og til eller fx ikke er tilfreds med Sony produktudvalg, så vil en receiver nok være en interessant komponent, men den koster vist 4000kr. http://www.pricerunner.dk/pl/96-3145680 ... ign-Priser AV receivere har det dog med at falde i pris, så hvis du slår til på det rigtige tidspunkt, kan det være du kan få den til 3000 eller mindre, fx ved jul eller januar udsalg...