Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kefiren
#242373
Hej Rasmus

Jeg forstår ikke helt hvorfor du slår tru motion fra i din anmeldelse, kommer det ikke til at hakke helt vildt når du sidder og ser en film og der kommer noget panorering?

Du forslår følgende:

Billedindstillinger
Støjreduktion Fra
MPEG-støjreduktion Fra
Sortniveau Lav
TruMotion Fra / (Bruger 0/7)
Af steen6400
#242394
Jeg skal nu også have leget med TruMotion for jeg er ikke imponeret over ting i bevægelse. Men hold kæft hvor kan den vise flotte billeder og med det sorteste sort. Jeg var også imponeret over visning af blu-ray, hvor detaljegraden er enorm og det giver en 3D lignende effekt, så den har også værdi uden UHD afspiller. Kommer i øvrigt fra Pane 55VT30.

Lige et enkelt spørgsmål, kan Netflix kun give DD, eller er det kun på ARC? Andre enheder giver DD+.
#242617
(indlæg rettet 14/12 da sagen er mere kompleks)

Skærmen tilbyde hhv 'Optagelse' og 'Live Playback'. Jvf manualen, så er der forskellige krav til det medie man skal bruge.

Optagelse : "Tilslut en USB-harddisk eller et USB-flashdrev til en USB-port.
Det anbefales, at du optager til en USB-harddisk."

Live Playback : "Du kan ikke anvende et USB-flashdrev. Tilslut en USB-harddisk med 80 GB samlet lagerplads eller mere."

Jeg vil helst bruge en "USB-flashdrev" til begge funktioner. Jeg er næsten 100% sikker på at de skriver sådan fordi nogle "Sticks" kan give problemer og så er det nemmere bare at sige NEJ.

Så derfor : Har I nogle gode erfaringer med at kunne optage på USB sticks OG samtidig få Live Playback til at virke på samme 'stick'. Hvilke 'sticks' har i så brugt? Og hvilke virkede evt ikke?
Senest rettet af Michael Norlin 14. dec 2016, 09:31, rettet i alt 1 gang.
#242623
Kefiren skrev:Jeg forstår ikke helt hvorfor du slår tru motion fra i din anmeldelse, kommer det ikke til at hakke helt vildt når du sidder og ser en film og der kommer noget panorering?
Det er Torben, der har lavet anmeldelsen, men på den LG E6, som jeg har stående, kører jeg uden TruMotion. Systemet er jo et klassisk motion-system. Slår man det fra, ser man signalet, som det oprindeligt er tiltænkt. Altså f.eks. en Blu-ray i 24Hz, som instruktøren har valgt.

Vil man have helt flydende panoreringer og højere bevægelsesklarhed, skal man pege fingeren mod filmbranchen og bede dem optage i højere end 24 billeder per sekund :) Eventuelle problemer ligger ofte i indholdet, selvom det ofte er tv'et, som får skylden.

Bemærk dog, at Torben i anmeldelsen foreslår en alternativ indstilling for TruMotion, hvis man ønsker at have det aktiveret.
Af steen6400
#242649
TruMotion problemet, er det ikke opstået fordi LG ikke anvender black frame insertion? Vil det kunne tilføjes med en firmware opdatering eller er det en HW ting?
Af Gil
#242653
Gil skrev:Så er der kommet ny firmware som giver HDR Game mode (har vist været ude i USA lidt tid):
http://www.lg.com/dk/support/support-pr ... -OLED65E6V

* SW information

1. Improvement
1) To apply HDR Game Mode
Jeg måtte lige reboote tv'et ved at tage stikket ud af væggen, før opdateringen ville installere. Nu kan man vælge HDR Game mode (testet med Uncharted 4).

(download zip fil, pak ud og smid filen på en USB nøgle i en oprettet folder kaldet: LG_DTV )
Af humber
#242705
Michael Norlin skrev:Skulle det TV ikke 'auto-opdatere' over-the-air ?

Det kan det godt, gør mit dog ikke Auto da jeg gerne selv vil tjekke hvad der opdateres.
Af Kolvig
#243553
Undskylder for den sene kommentar, på mit LG C6V lysproblem. - Hvor TV'et tilsyneladende forsøger at lysne mørke scener, og det giver en blinkende effekt i mørke scener.... Det er iøvrigt set på 1080P MKV filer - kan det have indflydelse?

Det er i det hele taget ikke meget jeg ser på TV'et.... Men har igen forsøgt at gennemgå indstillingerne, for at være 100% procent på at det ikke er et indstillingsproblem, og nu kan jeg ikke blive mere sikker.. :-).... Der er dog en indstilling der hedder "Rigtig biograf" - Den står til "til", men er altid nedtonet - altså ikke aktiv. Så man kan gå ind og ændre til eksempelvis "fra"... Jeg har prøvet i alle billedformer, selv ISF kan denne ikke slåes fra..... Indstillingen finder man iøvrigt inde i "billedindstillinger"

Nu til noget helt andet...:-)... I og med at jeg er gået fra et Samsung til et LG TV. - Så går det op for mig, at mine lydsystmer i huset er kommet på noget af en prøve, som jeg VIRKELIG håber der findes en løsning på....
Det er sådan at jeg har opbygget mig et Samsung Multiroom lydsystem, som kører over netværket.... Det hele fungerer rigtig fint. Men forleden dag, vil jeg igen sætte min surround lyd op, hvor jeg nu har skiftet TV fra Samsung til LG.... Denne surround lyd, er jo styret af Samsungs multiroom system, og tilsyneladende også af det tidligere Samsung TV??..... Jeg har ikke selv sat det op første gang, så jeg må indrømme at jeg er temmelig rystet, hvis jeg nu kommer ud i at jeg ikke kan sætte min surround lyd op på et LG TV også?..... Det er korte og lange er, at hvis jeg forstår det korrekt, så skal LG have en funktion ala Samsung's soundconnect, for at jeg vil kunne skabe surround lyd også på mit LG TV? (Håber virkelig på det bedste)..:-)

PS. I så fald at der skal kigges på mit TV, ang. denne blinken i mørke scener. - Hvordan er så måden LG håndterer dette på?
Af pdj1974
#243664
Gil skrev:Endnu en ny firmware er frigivet fra LG - Version 04.30.95:
Tak - jeg er også lige kommet i LG OLED klubben (55E6), så jeg sluger det hele 8-)

Har du fundet et sted at få notifikationer ved firmware opdatering - evt. via RSS feed, eller bruger du bare Changedetection.com eller lign.?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15