13. jun 2016, 09:55
#233589
Jamen det er bare min mening, at f.eks. Daredevil er for hårdt komprimeret hos Netflix. Deres komprimering kommer særligt til udslag i mørke scener. Jo bedre fremvisningsskærm desto nemmere vil disse problemer i kildematerialet fremstå. Jeg har set demoklip af Daredevil i HDR og umiddelbart hjælper det en del på støjen.
Dermed ikke sagt, at skærmen ikke har problemer med de allermørkeste gråtoner. For Netflix's indhold mener jeg bare, at problemet primært ligger i kildematerialet. Jeg synes bare ikke, at man kan klandre en skærm for at vise kildematerialet som det ser ud. Det er jo et relativt simpelt princip. Crap in, crap out
Som jeg var inde på tidligere så er skyggedetaljer er, efter min mening, også et problem på LCD og plasma. Ingen skærme har fuldstændig løst det og det sker efter min vurdering ikke før vi minimum går til 10-bit igennem hele kæden. Altså indhold, distribution og skærm. 10-bit bruges i dag næsten kun sammen med HDR-indhold.
KBW skrev:Jeg er jo ret glad for Jeres hjemmeside og har ventet længe på testen af den nye Oled.E6 stod alene. Vi havde ikke andre skærme inde til test på lokationen samtidig. Vi tester generelt på to forskellige lokationer, da vi er to testere af tv-skærme (Torben og jeg). Vi ville naturligvis elske at have adgang til skærmene lidt længere tid af gangen, men det er desværre ikke muligt, da de skal videre i systemet.
Vi har tidligere skrevet meget om støjen på LGs Oled bl.a om kvaliteten på Netflix House of Cards og Daredevil.
Når I så på forhånd spørger til forslag til hvad i skal teste 2016 Oled for, og jeg forslår at Netflix- (og tv-) sammenligne denne med andre skærme jeg ved I har inde, så er det smadder ærgerligt nu at debattere bitrate.
Jamen det er bare min mening, at f.eks. Daredevil er for hårdt komprimeret hos Netflix. Deres komprimering kommer særligt til udslag i mørke scener. Jo bedre fremvisningsskærm desto nemmere vil disse problemer i kildematerialet fremstå. Jeg har set demoklip af Daredevil i HDR og umiddelbart hjælper det en del på støjen.
Dermed ikke sagt, at skærmen ikke har problemer med de allermørkeste gråtoner. For Netflix's indhold mener jeg bare, at problemet primært ligger i kildematerialet. Jeg synes bare ikke, at man kan klandre en skærm for at vise kildematerialet som det ser ud. Det er jo et relativt simpelt princip. Crap in, crap out
KBW skrev:Og hvad er det egentlig for problemer I har observeret der har gjort det nødvendigt at hæve sortniveauet? Hvad gav disse problemer sig udslag i ved lav kvalitets og/eller komprimeret kildemateriale?Ikke helt forstået. Vi har ikke hævet sortniveauet?
Hvad er perfekt sort egentlig værd når skyggedetaljerne er fjernet?
Som jeg var inde på tidligere så er skyggedetaljer er, efter min mening, også et problem på LCD og plasma. Ingen skærme har fuldstændig løst det og det sker efter min vurdering ikke før vi minimum går til 10-bit igennem hele kæden. Altså indhold, distribution og skærm. 10-bit bruges i dag næsten kun sammen med HDR-indhold.