Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bleze
#236375
Jeg er forvirret... I bruger Sharpness (H/V) på 10 (default indstilling). Der er på nogle profiler mulighed for at indstille Horizontal og Vertical Sharpness. Andre kun en enkelt slider - Sharpness.
Nogle kalibreringer på nettet skriver at Sharpness skal være 0 og andre 10. Det fremgår ikke i GUI eller i manual hvad der faktisk er neutral position.
Jeg har I dag fået oplyst af LG support at 0 er neutral. Jeg er dog ikke sikker på at man kan tage alt de siger for gode varer.
Torben har du undersøgt Sharpness specifikt eller bare ladet den stå til default værdien?
#236398
Åhhh, den husker jeg sq ikke lige. Jeg tjekker sharpness på et mønster for at se hvornår tingene står skarpt og ikke tilføjer den her lysende skygge, som er karakteristisk for sharpness.
Af Ayla
#236831
De fleste udenlandske anmeldelser har sat Sharpness til "0", er i sikre på at indstillingen "10" er neutral?

Håber også i kan hjælpe med dette; Jeg har netop modtaget min 65" B6 OLED og jeg kan ikke få hurtige bevægelser (specielt sport, fodbold f.eks.) til at blive vist problemfrit. Altså, det hakker noget i det og det er stressende for øjnene.

Er der noget jeg kan indstille på for at løse dette (jeg har alt motion compensation slået fra, som det anbefales)?
#236863
Åh, det er for lang tid siden jeg havde fat i menuen. Det er den nederste af dem - hvad hedder de to håndtag? Men ja, "judder" er dét du søger at fjerne.
Af bantam
#239508
bleze skrev:Jeg er forvirret... I bruger Sharpness (H/V) på 10 (default indstilling).
...
Nogle kalibreringer på nettet skriver at Sharpness skal være 0 og andre 10.
Jeg har i forbindelse med kalibrering af et LG OLED55B6V konstateret, at 10 er en OK indstilling for skarphed: Værdier derunder gør ikke noget særligt for billedet - så det er måske derfor mange undlader at skrue indstillingen ned på nul.
#240755
Der er en beskrivelse over ændringer i 04.30.65 på den britiske supportside: http://www.lg.com/uk/support/support-pr ... -OLED65E6V.

Det lyder ikke som om, at det er så relevant for os i Norden.

1. Improvement
1) Freeview Play Support in UK
2) Apply the DVB-T2 system in Czech
3) To Improve auto-reboot problem with "This app will now restart to free up more memory" phrases during watching Live TV in Spain
4) To Improve automatic channel number changes(over 850 channel) problem during watching Italy Rai channel
5) Fix MRCU Pairing Failure Issue

2. Applicable model list
86UH955V-ZA
55UH950V-ZA
65UH950V-ZA
75UH855V-ZA
49UH850V-ZA
55UH850V-ZA
60UH850V-ZA
65UH850V-ZA
75UH780V-ZC
OLED65E6V-Z
OLED55E6V-Z
OLED65C6V-Z
OLED55C6V-Z
#241405
Jeg hoppede på en 65" 6v i går til ~25.000. Til levering om ca 10 dage.

Mest af alt pga. de meget rosende ord i testen her. Og fordi jeg synes OLED lyder 'optimalt' på mange måder.

However, jeg har hidtil været meget *meget* glad for mit Sony HX700 (46" LED). Jeg har altid været glad for Sony's billede og især "skarphed". Tilsvarende har jeg brudt mig ganske lidt om Phillips som jeg synes er for 'blød'.

Så dels kunne jeg bruge at høre fra folk der har dette eller tilsvarede OLED og kommer fra Sony - hvordan oplevede i skiftet?

Dels må jeg erkende, at jeg køber færre skiver og ser mere Netflix. Så et spørgsmål er vel, om et TV som dette er 'overkill' når man ikke lige står foran investering i UHD afspiller? Jeg har ikke noget imod at betale for kvalitet så længe jeg kan udnytte denne kvalitet. Og jeg håber at skærmens kvaliteter slår igennem uanset hvordan man bruger den. Men hvis "de sidste 10.000kr" kun kan ses med en UHD skive så giver det måske ikke meget mening.

Så får man glæder af skærmen her til alm "720p" TV, til Netflix HD / 4K, til Blu-Ray ? Eller ville en 15.000Kr's skærm kunne præstere præcis lige så godt?

Ethvert indspark modtages med glæde.
Af Brixen
#241423
Michael Norlin skrev: Dels må jeg erkende, at jeg køber færre skiver og ser mere Netflix. Så et spørgsmål er vel, om et TV som dette er 'overkill' når man ikke lige står foran investering i UHD afspiller? Jeg har ikke noget imod at betale for kvalitet så længe jeg kan udnytte denne kvalitet. Og jeg håber at skærmens kvaliteter slår igennem uanset hvordan man bruger den. Men hvis "de sidste 10.000kr" kun kan ses med en UHD skive så giver det måske ikke meget mening.

Så får man glæder af skærmen her til alm "720p" TV, til Netflix HD / 4K, til Blu-Ray ? Eller ville en 15.000Kr's skærm kunne præstere præcis lige så godt?

Ethvert indspark modtages med glæde.
Jeg kommer fra et Panasomic Plasma, og ALT er bare bedre :D
Der er nogle serier i Netflix, der er 4K og Dolby Vision, så man kan godt udnytte det nye tv.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15