Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241723
-DC- skrev:Er LG's 2016 paneler markant bedre end 2015 modellerne, sådan rent visuelt med det blotte øje? Nogle forskelle?
Man kan vel bedst sige, at de er en optimering af 2015-panelerne. LG har arbejdet på at øge lysstyrken og rette nogle af de problemer med inhomogenitet, som visse ejere oplevede i 2015. Det har de haft en del held med. Og så er flere af dem flade i stedet for buede :)

I 2017 kommer der en ny "hardwareplatform" for OLED, siger LG.
Kolvig skrev:Så fandt jeg ud af at man tilsyneladende kun kan bruge "Trumotion" i "Eco Mode".... Hverken "Standard", "Sport" eller "Spil" gør "Trumotion" aktiv... - Det lyder fuldstændig fjollet i mit hoved - kan det virkelig passe?
Jeg bruger ikke selv TruMotion, men jeg mener da bestemt, at det kan aktiveres i Standard-profilen. Det skal nok passe, at det ikke kan aktiveres i spil-profilen, da den jo er skabt til at holde input lag i bund. TruMotion tilføjer en markant mængde input lag.

Du skriver, at du kører fra mediecenter. Så vil jeg gå ud fra, at mediecentret sender et PC-signal. PC'er kan sende både PC levels "RGB/Full" og video levels (YUV/Limited). Nogle skærme deaktiverer visse indstillingsmuligheder, når de modtager PC levels.
Af Gil
#241724
Rasmus Larsen skrev:
Jeg svarer lige for Torben, da det er mig, der lagde de fire første billeder i testen ind. Det er stock-photos fra LG. Det kunne godt se ud som om, at det er den amerikanske model, der er kommet med dér.

Se dog Torbens eget billede lidt længere nede. Det er den nordiske model:
http://www.flatpanels.dk/billeder/LG_E6_large_1.jpg
Tak Rasmus, jeg er rolig igen :)

I øvrigt bruger LG også det forkerte billede på deres egen hjemmeside, hvilket da er utilgiveligt ! (og billede af en forkert grim sort plastik remote længere nede på siden..).

http://www.lg.com/dk/tv/lg-OLED65E6V
Af Kolvig
#241738
Tak Rasmus, for opfølgening af Trumotion....

Jeg forstår det simpelthen ikke.... Den anden aften, hvor jeg forsøgte at slå Trumotion til. Der gik jeg meget firkantet igennem samtlige overordnet modes (spil, film, standard etc.)..... Af en eller anden mærkelig grund, kan jeg nu.... Det eneste jeg har gjort, er at skifte min HTPC tilslutning fra HDMI 3 til HDMI 1.... Men det burde jo ikke have nogen indflydelse?.... Og iøvrigt har du helt ret, at man ikke kan aktivere trumotion i spil tilstand..:-)

Men Rasmus, du nævner noget omkring, måden HTPC'en/PC'en outputter på.... Det finder jeg yderst interessant, da jeg har flere forskellige HTPC'er i huset. Men nogle har jeg problemer med 4K signaler på... Det eneste der er forskellen på de forskellige HTPC'er, er bundkortene. Mens det er samme grafik og tilslutnings muligheder jeg bruger.... Tænkte om det har noget med det du nævner at gøre??

Ved alle HTPC'er drejer det sig om Skylake processorer og denne processors egen grafik er brugt.... Ved du, om der er et sted, hvor jeg manuelt kan skifte måden at PC'en sender grafiksignalet til TV'et?

PS. Til mit TV LG OLED65C6V. Der skulle der ifølge brugervejledningen, være 2 fjernbetjeninger med. Men der fulgte kun magic remoten med til mit - ved du om det er korrekt?

Mvh.
#241792
Ja det er ikke til at sige med sikkerhed, men godt at det virker som forventet nu :)

Mht. hvordan PC'er outputter signaler, så tænk på det sådan her:
- PC-levels: Også kaldet RGB-levels,. Her udnyttes f.eks. med 8-bit samtlige 0-255 gråtoner, hvor den laveste værdi er helt sort og den højeste helt hvid. Det er lavet til PC-økosystemet med monitors, men understøttes efterhånden også på HDMI-porten af mange tv-skærme.
- Video-levels: Arbejder med 16-235 gråtoner, hvor den laveste værdi er helt sort (og derudover blacker-than-black) og den højest er helt hvid (og derover whiter-than-white). Udviklet til tv-økosystemet af flere årsager, men PC'er kan også outputte i video-levels.

Det der er vigtigt, når du opsætter en HTPC sammen med en tv-skærm - altså ikke en monitor - er, at enhederne i hver ende forventer det samme. Det er helt fint at bruge PC-levels, men så skal HDMI-porten på TV'et sættes op til at forvente PC-levels - og ligeså med video-levels. Der skal være match i de to ender. Matcher de ikke, mister man detaljerne i hhv. den mørke og lyse ende. Dette er også et evigt debatemne på spilkonsoller, som kan sende i begge formater. Desværre kunne jeg konstatere på f.eks. min PS4 Pro, at den automatisk forsøgte at opsætte sig til det forkerte, hvorfor jeg manuelt måtte ind og ændre i indstillingerne.

Ovenstående burde som sådan ikke have relevans for om du kan outputte 4K-signal, men jeg har set nok finurligheder på grafikkort til at der sikkert godt kan ligge et eller andet. Det er typisk muligt manuelt at skifte mellem PC-levels og video-levels i de avancerede indstillinger for grafikkortet, men fremgangsmåden er lidt forskellig afhængigt af styresystem og grafikkortproducent. Du skal nok lige have installeret softwaren fra grafikkortproducenten først. Nogle grafikkort forsøger automatisk at gætte sig frem til om der skal sendes det ene eller andet afhængigt af informationen, som den får tilbage fra HDMI-porten på tv'et - dog ikke altid med lige meget held.
Af Kennyiver
#241811
Jeg bestilte en 65E6 til 25000 kr på black friday og jeg glæder mig til at få den!
Men men men, jeg er virkelig blevet i tvivl om jeg skal vente med at købe indtil næste års modeller er blevet præsenteret og man kan se hvad LG mener med " Ny Hardware platform" ::l
Jeg har en 65" Panasonic VT50 i dag og jeg er virkelig glad for billedet, sort niveauet, farver og panorering er fantastisk, men lys output og ren hvid er der jeg synes det halter. (kæresten forstår ikke man kan få et bedre billeder. Hun synes jeg er tosset med det nye køb! :D
jeg ønsker at fortsætte med plasma værdierne, sort niveau, høj kontrast, mørke detaljer og en bred betragtningsvinkel, derfor er OLED jo lige til højre benet.

Jeg har kun set et par 55" B6 Oled skærme i aktion og det har været en fin oplevelse med bluray film. Jeg har endnu ikke set en 4K UHD bluray.
Lys og Hvid oplevede jeg som bedre end min egen skærm, men det mangler jeg lidt at blive bekræftet i. er det bare lidt bedre, eller er det en markant forskel? Det har jeg svart ved at fornemme når jeg er hjemme ved min egen skærm igen : ) Jeg kan læse mig til herinde og på avsforum at folk tror det især er lys output som vil blive forbedret på næste års modeller, nogen på avsforum tror det bliver ret markant.
Jeg er godt klar over at jeg skal vente til næste efterår/ vinter for at få næste års modeller til nogen ok priser, men det er jeg også villig til.
Min tvivl på om jeg skal vente bunder nok ud i at jeg er i tvivl om hvor meget bedre er hvid og lys output på E6 i forhold til min VT50. Jeg har læst samtlige test af E6, og alle bekriver den som bedre, men hvor meget bedre? Jeg har endda læst Flatpanels test af min VT50, flere gange for at fornemme hvad de nævner om lys :) Er der nogen som med egne øjne og oplevelser har set forskellen og som kan skrive om det, vil jeg blive meget glad. :)
Af Kennyiver
#241824
mjohansen skrev:Jeg har udskiftet en VT60'er med en B6, og lige nøjagtig hvid og lysoutput er markant bedre på OLED.
okay, så du synes det er markant. både ved alm netflix, bluray og ikke kun med UHD med HDR? :)
#241826
Kennyiver skrev:Jeg bestilte en 65E6 til 25000 kr på black friday og jeg glæder mig til at få den!
Men men men, jeg er virkelig blevet i tvivl om jeg skal vente med at købe indtil næste års modeller er blevet præsenteret og man kan se hvad LG mener med " Ny Hardware platform" ::l
Med ny hardwareplatform tror jeg personligt, at LG mener denne her:

Billede

Og jeg tror, at den kommer til at koste tæt på 10.000 dollars - sikkert meget mere i Danmark. Den skal ifølge det læk vi omtalte for noget tid siden hedde W7.

Jeg er overbevist om, at B7, C7, E7 og G7 (jeg har fået modelnavnene bekræftet af en som har været i Sydkorea og se dem i november) vil byde på nyheder, inklusiv højere lysstyrke. Men man kan jo altid vente. 65E6 til 25.000 kroner er virkelig en uhørt god pris. Det får du ikke en 65E7 til foreløbigt, tør jeg godt sige.

Ift. din gamle plasma, så har den nye OLED markant mere lys. Ja vel reelt 2-3x gange højere - hvis ikke mere. Dette udmønter sig både i fuldskærms-lysstyrken og peak-lysstyrken ved HDR.
Af Kennyiver
#241858
Rasmus Larsen skrev:
Kennyiver skrev:Jeg bestilte en 65E6 til 25000 kr på black friday og jeg glæder mig til at få den!
Men men men, jeg er virkelig blevet i tvivl om jeg skal vente med at købe indtil næste års modeller er blevet præsenteret og man kan se hvad LG mener med " Ny Hardware platform" ::l
Med ny hardwareplatform tror jeg personligt, at LG mener denne her:

Billede

Og jeg tror, at den kommer til at koste tæt på 10.000 dollars - sikkert meget mere i Danmark. Den skal ifølge det læk vi omtalte for noget tid siden hedde W7.

Jeg er overbevist om, at B7, C7, E7 og G7 (jeg har fået modelnavnene bekræftet af en som har været i Sydkorea og se dem i november) vil byde på nyheder, inklusiv højere lysstyrke. Men man kan jo altid vente. 65E6 til 25.000 kroner er virkelig en uhørt god pris. Det får du ikke en 65E7 til foreløbigt, tør jeg godt sige.

Ift. din gamle plasma, så har den nye OLED markant mere lys. Ja vel reelt 2-3x gange højere - hvis ikke mere. Dette udmønter sig både i fuldskærms-lysstyrken og peak-lysstyrken ved HDR.
Ja, det kan jeg da også godt forestille mig nu at de mener, nu hvor du skriver det. Jeg havde i hovedet at at man vil opnå store billedeforbedringer via en anden opbygning af tv'et O_O
jeg har ingen interesse i en wallpaper model, Selvom det ser lækkert ud! :)
Ja, prisen er god, men mon ikke den kommer derned igen når de nye modeller er blevet præsenteret.

Fantastisk Rasmus, tak for oplysningen omkring lys i forhold til min plasma. Det er på en eller anden måde betrykkende for mig at høre det fra jer! Jeg fandt også en test af E6 lige efter jeg skrev herinde. Der skriver de også at den er på højde med mange af middel LCD modellerne i lysstyrke. Det er kun de nyeste top modellerne med LCD som stikker af.
Men det vigtigste for mig er at det bliver en god opgradering for mig på alle parametre. Ellers vil jeg ikke skifte.
Vi så Find Dory igår på Blu-ray på min plasma skærm, og jeg synes stadig at farver, sort og kontrast er virkelig fantastisk og langt overlegent Hvad jeg hat set af LCD tv kan præstere. Jeg ved godt at de fleste folk garanteret ikke har indstillet deres tv korrekt osv. Men det er sku stadig en fantastisk tv.

Jeg glæder mig nu til at tv'et kommer på mandag :)
Af -DC-
#241879
Rasmus Larsen skrev:
-DC- skrev:Er LG's 2016 paneler markant bedre end 2015 modellerne, sådan rent visuelt med det blotte øje? Nogle forskelle?
Man kan vel bedst sige, at de er en optimering af 2015-panelerne. LG har arbejdet på at øge lysstyrken og rette nogle af de problemer med inhomogenitet, som visse ejere oplevede i 2015. Det har de haft en del held med. Og så er flere af dem flade i stedet for buede :)

I 2017 kommer der en ny "hardwareplatform" for OLED, siger LG.
Tak for svaret Rasmus - så vil jeg ikke styrte mig ud i at opgradere mit 2015 TV, til en nyere model. Kan i øvrigt ikke forstå hvorfor de buede modeller er så lidt eftertragtede? ;-) Synes det er super lækkert med en buet skærm. Man mærker jo ikke nogen forskel når den er i brug + den er meget mere lækker at se på når den ikke er i brug :-)
Af mjohansen
#241895
Kennyiver skrev:
mjohansen skrev:Jeg har udskiftet en VT60'er med en B6, og lige nøjagtig hvid og lysoutput er markant bedre på OLED.
okay, så du synes det er markant. både ved alm netflix, bluray og ikke kun med UHD med HDR? :)
Det er generelt bare bedre med det hele. For mig er det bedste fra plasma og det bedste lcd blandet sammen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15