Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenRas
#233410
Torben Rasmussen skrev:Selve 3D effekten er en af de bedste jeg endnu har set. Der er stort set ingen crosstalk og dybden er virkelig god. Men du må ikke bevæge dig ret langt til siderne før effekten forsvinder. Min kone sad i sofaen ca. 1 m ved siden af mig (4 m fra skærmen), imens jeg testede 3D og da jeg ivrigt bad hende tage de andre briller på for at se hvor fantastisk 3D så ud, så rystede hun bare på hovedet og sagde, at det da ikke virkede specielt godt. Lidt hovedregning giver noget ala 14 graders vinkel (plus minus) og jeg var da også selv lidt skuffet over, at det reelt ikke kunne bruges af andre end ham i sweetspot. Det samme var gældende hvis man rejste sig op og kiggede ned på TV'et.
Jeg synes dog ikke andre tests eller omtale har talt om en så snæver betragtningsvinkel - spurgte i LG om det virkelig kunne passe. Har selv set 3D på LCD skærme fra LG og der virker det bestemt indenfor 20 grader til hver side.....
Af Elox
#233411
Hej Torben tak for en god anmeldelse, men jeg er lidt i tvivl så derfor, hvordan vil du bedømme opskalering af tv programmer og gengivelse af hurtige bevægelser i forhold til dit eget Sony X85c. Og vil du anbefale LG E6 til at se sport.
Af NickerB
#233412
chicco skrev:
Rasmus Larsen skrev:Ikke direkte relateret til anmeldelsen, men jeg er spændt på at se hvordan priserne på årets OLED-tv fra LG udvikler sig henover året. Hvis man i starten af 2017 kan få E6 til massiv rabat, så begynder investeringerne som LG har lavet i OLED nok snart at give dem en ret stor konkurrencefordel på markedet.
Jeg har fået 8000,- i afslag på min E6'er
Hvor fik du så stort et afslag?
Af chicco
#233413
NickerB skrev:
chicco skrev:
Rasmus Larsen skrev:Ikke direkte relateret til anmeldelsen, men jeg er spændt på at se hvordan priserne på årets OLED-tv fra LG udvikler sig henover året. Hvis man i starten af 2017 kan få E6 til massiv rabat, så begynder investeringerne som LG har lavet i OLED nok snart at give dem en ret stor konkurrencefordel på markedet.
Jeg har fået 8000,- i afslag på min E6'er
Hvor fik du så stort et afslag?
Elgiganten :)
#233415
MortenRas skrev:Jeg synes dog ikke andre tests eller omtale har talt om en så snæver betragtningsvinkel - spurgte i LG om det virkelig kunne passe. Har selv set 3D på LCD skærme fra LG og der virker det bestemt indenfor 20 grader til hver side.....
Den her tendens med, at man antager at vores testeksemplar må være defekt fordi andre ikke kritiserer et givent problem er gal :o Vi har modtaget et TV, der er tjekket og godkendt inden vi fik det. 3D-effekten blev dramatisk forværret ved at bevæge sig til siden. Jeg målte ikke vinklen nøjagtigt, men min sofa kan holde på 3 personer (4m afstand) og 1.5 person ude var effekten ved at være væk.
#233417
Elox skrev:Hej Torben tak for en god anmeldelse, men jeg er lidt i tvivl så derfor, hvordan vil du bedømme opskalering af tv programmer og gengivelse af hurtige bevægelser i forhold til dit eget Sony X85c. Og vil du anbefale LG E6 til at se sport.
X85 har højere bevægelsesopløsning, men målt ift flere af de øvrige TV vi har testet, så er E6 hverken bedre eller værre. Panasonics 2015-modeller klarede ca. samme håndtering af bevægelser og ligeledes med flere af Samsungs. Jeg synes bestemt ikke det er et stort issue og generelt mener jeg at dén debat er lidt for hypet. Ja, tingene bliver uklare når der er bevægelse, men sådan er det på enhver skærm.

Opskaleringen var hæderlig og uden TruMotion var der heller ikke problemer med de-interlacing (så endnu en grund til at slå det fra). Jeg ville vurdere Sony og Panasonic til at have en fordel på opskalering af især dårlige kilder. Men som skrevet i anmdeldelsen: du køber forhåbentlig ikke sådan en skærm for at blæse komprimerede SD signaler op på den.
Af Turbo
#233419
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes bestemt ikke det er et stort issue og generelt mener jeg at dén debat er lidt for hypet. Ja, tingene bliver uklare når der er bevægelse, men sådan er det på enhver skærm.
Det er forskelligt fra menneske til menneske hvad der fanger ens øjne.

Det var ikke uskarpt ved bevægelser på hverken CRT eller Plasma. Da jeg ser det hver gang (uskarphed ved bevægelse) er det et meget stort issue for mine øjne og derfor jeg hader LCD/LED/OLED skærme, lorte skærme.

Nu kommer den med flimmer igen, så den svare jeg lige på med det samme - sidder du almindeligt lige foran TV'et er der intet flimmer ved 100 Hz i mine øjne.
Af KBW
#233422
Er der svar på mine forslag til spørgsmål fra før testen?

"Støj og pixelering i nærsort områderne. Tjek specielt på kilder med ikke så høj kvalitet. Almindelig kabel tv, Netflix etc. Se logo billede fra Netflix lige når det starter op. Min Samsung 9505 har også støj men det bliver ikke smidt lige i hovedet som min LG 920. Tjek f.eks Daredevil på Netflix, scenerne i første episode hvor de 3 hovedpersonerne snakker i et kontor - væggene bliver nærmest levende af støj. Vær også opmærksom på om I klipper for mange af de sorte detaljer, altså løfter 100% sort for højt op.

Evt også test den "opfattede skarphed", det ser jo ud til at mit Samsung er skarpere end mit LG.
Og der har været meget tale om denne forskel i perceived sharpness. I det hele taget ser det jo ud til at LG har lidt svært ved data/billedbehandlingen."
Af lennon
#233423
Turbo skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes bestemt ikke det er et stort issue og generelt mener jeg at dén debat er lidt for hypet. Ja, tingene bliver uklare når der er bevægelse, men sådan er det på enhver skærm.
Det er forskelligt fra menneske til menneske hvad der fanger ens øjne.

Det var ikke uskarpt ved bevægelser på hverken CRT eller Plasma. Da jeg ser det hver gang (uskarphed ved bevægelse) er det et meget stort issue for mine øjne og derfor jeg hader LCD/LED/OLED skærme, lorte skærme.

Nu kommer den med flimmer igen, så den svare jeg lige på med det samme - sidder du almindeligt lige foran TV'et er der intet flimmer ved 100 Hz i mine øjne.
Hold lige CRT udenfor debatten . Ingen ved jo reelt hvordan et højopløst CRT i 50" plus ville have ageret på nutidens kilder , da de jo aldrig er produceret over 36" .
Men afgjort trist for dig , hvis du hører til en minoritet hvis øjne registrerer - og generes - af noget, som andre dårligt nok opfatter .
Af Turbo
#233424
lennon skrev:Hold lige CRT udenfor debatten . Ingen ved jo reelt hvordan et højopløst CRT i 50" plus ville have ageret på nutidens kilder , da de jo aldrig er produceret over 36" .
Men afgjort trist for dig , hvis du hører til en minoritet hvis øjne registrerer - og generes - af noget, som andre dårligt nok opfatter .
Har intet med størrelsen at gøre overhoved - det har noget at gøre med hvordan man danner billedet - de lyskanoner i CRT og Plasma har ingen krystaller der skal åbnes og lukkes som der er på et LCD panel, derfor er CRT og Plasma ikke uskarp ved bevægelser som LCD er.

Hvis du læser her på forummet er jeg langt fra den eneste der lægger mærke til den uskarphed ved bevægelser, så en minoritet kan det ikke rigtig være. Selv Torben bemærkede det, men skrev at sådan er det på alle skærme.

Hvis vi laver vores film om til lysbillede show, så er vores LCD TV perfekte.
Af lennon
#233426
Der skrives vel også i testen, at problemet mindskes ved bedre kildemateriale/højere bitrate ?
Diverse fejl og mangler afsløres normalt mere markant med en større og bedre skærm . Netop derfor bilder mange sig fejlagtigt ind, at deres 25" CRT var skarpere og bedre end dagens fladskærme ;;)
#233427
KBW skrev:Er der svar på mine forslag til spørgsmål fra før testen?

"Støj og pixelering i nærsort områderne. Tjek specielt på kilder med ikke så høj kvalitet. Almindelig kabel tv, Netflix etc. Se logo billede fra Netflix lige når det starter op. Min Samsung 9505 har også støj men det bliver ikke smidt lige i hovedet som min LG 920. Tjek f.eks Daredevil på Netflix, scenerne i første episode hvor de 3 hovedpersonerne snakker i et kontor - væggene bliver nærmest levende af støj. Vær også opmærksom på om I klipper for mange af de sorte detaljer, altså løfter 100% sort for højt op.

Evt også test den "opfattede skarphed", det ser jo ud til at mit Samsung er skarpere end mit LG.
Og der har været meget tale om denne forskel i perceived sharpness. I det hele taget ser det jo ud til at LG har lidt svært ved data/billedbehandlingen."
Nævnte scener fra Netflix er optagelsens skyld og ikke TV'ets. Jeg mener jeg har svaret på dine spørgsmål i testen.
Af Turbo
#233430
lennon skrev:Der skrives vel også i testen, at problemet mindskes ved bedre kildemateriale/højere bitrate ?
Diverse fejl og mangler afsløres normalt mere markant med en større og bedre skærm . Netop derfor bilder mange sig fejlagtigt ind, at deres 25" CRT var skarpere og bedre end dagens fladskærme ;;)
Ja, fejl ses nemmere jo større skærmen er. Skarpere i hvilken henseende?

Jeg har udtalt mig ang. skarphed ved bevægelser - ikke om skarphed i almindelighed.

Om skærmen er 20" eller 200" er ligegyldig - CRT var ikke uskarp ved bevægelser 20" eller 200" - LCD er uskarp ved bevægelser 20" eller 200".

Bare så du ved det, CRT blev lavet i op til 60" og ikke kun 36" som du skriver. 36" var max for 16:9 billedrør efter hvad jeg husker.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15