Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GunMetal
#243730
Kolvig skrev:Undskylder for den sene kommentar, på mit LG C6V lysproblem. - Hvor TV'et tilsyneladende forsøger at lysne mørke scener, og det giver en blinkende effekt i mørke scener.... Det er iøvrigt set på 1080P MKV filer - kan det have indflydelse?

Det er i det hele taget ikke meget jeg ser på TV'et.... Men har igen forsøgt at gennemgå indstillingerne, for at være 100% procent på at det ikke er et indstillingsproblem, og nu kan jeg ikke blive mere sikker.. :-).... Der er dog en indstilling der hedder "Rigtig biograf" - Den står til "til", men er altid nedtonet - altså ikke aktiv. Så man kan gå ind og ændre til eksempelvis "fra"... Jeg har prøvet i alle billedformer, selv ISF kan denne ikke slåes fra..... Indstillingen finder man iøvrigt inde i "billedindstillinger"

Nu til noget helt andet...:-)... I og med at jeg er gået fra et Samsung til et LG TV. - Så går det op for mig, at mine lydsystmer i huset er kommet på noget af en prøve, som jeg VIRKELIG håber der findes en løsning på....
Det er sådan at jeg har opbygget mig et Samsung Multiroom lydsystem, som kører over netværket.... Det hele fungerer rigtig fint. Men forleden dag, vil jeg igen sætte min surround lyd op, hvor jeg nu har skiftet TV fra Samsung til LG.... Denne surround lyd, er jo styret af Samsungs multiroom system, og tilsyneladende også af det tidligere Samsung TV??..... Jeg har ikke selv sat det op første gang, så jeg må indrømme at jeg er temmelig rystet, hvis jeg nu kommer ud i at jeg ikke kan sætte min surround lyd op på et LG TV også?..... Det er korte og lange er, at hvis jeg forstår det korrekt, så skal LG have en funktion ala Samsung's soundconnect, for at jeg vil kunne skabe surround lyd også på mit LG TV? (Håber virkelig på det bedste)..:-)

PS. I så fald at der skal kigges på mit TV, ang. denne blinken i mørke scener. - Hvordan er så måden LG håndterer dette på?
Jeg har samme tv (OLED C6) og har nogle lignende problemer.
Mit har ufattelige problemer med panorering samt hurtige bevægelser.
Det har været fuldstændig umuligt for mig at se fodbold, da bolden blinkede konstant.
jeg har prøvet at indstille mig ud af det i de sidste par uger, men har ikke fundet et tilfredsstillende resultat, DESVÆRRE!
Jeg var nede i butikken og prøvede samme video, som jeg har prøvet derhjemme på en udstillingsmodel, der gav samme resultat.
Jeg har tidligere forhørt mig hos Rasmus, men han opdagede ikke lignende problemer med hans E6.
Jeg har talt med butikken og afleverer mit C6 i weekenden, jeg kan ærligt talt ikke holde ud, at sidde og kigge på sådan en skærm, der ville få enhver person med epilepsi til at falde om.
Hvis I vil se, om I får samme blinkende bolde og give tilbagemelding vil det være mere end værdsat! :-)

Jeg har kigget på følgende materiale:

https://www.youtube.com/watch?v=HvT0soSuAfo - ved 2:43 fører modric bolden op og på de "lange afleveringe mellem ham og Ronaldo samt fra Ronaldo til Marcelo blinker bolden meget.

Jeg synes tv'et er fantastisk undtagen i ovenstående situationer, så håber at det blot er en "dårlig model".

Jeg har planer om at vente de næste par dage og så se, hvad der kommer på de forskellige keynotes på CES samt herfra flatpanels og så tage beslutningen, om jeg skal vente til næste år i håb om, at det kunne hjælpe på problemerne. Det ser ud til at både Panasonic og Sony kommer på banen med OLED, de har muligvis nogle andre tråde at trække i, for at pille ved billedet i forhold til bevægelserne.
#243731
JHSI skrev:Jeg købte et E6 sidste uge - og er generelt ret glad. Jeg har dog et par spørgsmål:

* Der det for tidligt at bestille en kalibrering af tv'et? Giver det bedre mening efter det har været i brug et stykke tid?
* Kan det være rigtigt at man skal helt ind i indstillingerne for lyd for at kunne vælge mellem forskellige "lyd-profiler" ala movie, sport etc.?
* Hvis man hører musik fx via AppleTV - kan man så "slukke" skærmen - så der kun kommer lyd ud?
* TV'et starter på den sidste kilde - kan man få tv'et til altid at starte i fx "live-tv" hvis det ønskes?
* Kan man slå "Curseren/pege-pilen" fra?
* Kan man ændre farve-layout på menuer m.m.? Her tænker jeg specielt den noget fesne farve på fx. curseren ;-)
* Når spil benytter HDR så kommer det frem som information på skræmen - det sker ikke når jeg ser en film via Expert profilen - betyder det så at HDR ikke er aktiveret?

O-O
Det er for længe siden, at jeg testede TV'et til at jeg kan svare på alle de små finurligheder, så jeg pitcher kun lige ind med et par svar:
- I den første lille menu i højre side, som kommer frem når du trykker på tandhjulet - er der da ikke en genvej i de små ikoner, som skifter lyd?
- HDR kører kun når der er HDR-materiale. Hvis du kan vælge Ekspert-profilen, så er det ikke HDR du ser. Det er kun HDR-Lys, HDR-mørk, HDR-Spil og så en sidste skrigende HDR profil du kan vælge når kilden er HDR.
Af JHSI
#243734
Torben Rasmussen skrev:
JHSI skrev:Jeg købte et E6 sidste uge - og er generelt ret glad. Jeg har dog et par spørgsmål:

* Der det for tidligt at bestille en kalibrering af tv'et? Giver det bedre mening efter det har været i brug et stykke tid?
* Kan det være rigtigt at man skal helt ind i indstillingerne for lyd for at kunne vælge mellem forskellige "lyd-profiler" ala movie, sport etc.?
* Hvis man hører musik fx via AppleTV - kan man så "slukke" skærmen - så der kun kommer lyd ud?
* TV'et starter på den sidste kilde - kan man få tv'et til altid at starte i fx "live-tv" hvis det ønskes?
* Kan man slå "Curseren/pege-pilen" fra?
* Kan man ændre farve-layout på menuer m.m.? Her tænker jeg specielt den noget fesne farve på fx. curseren ;-)
* Når spil benytter HDR så kommer det frem som information på skræmen - det sker ikke når jeg ser en film via Expert profilen - betyder det så at HDR ikke er aktiveret?

O-O
Det er for længe siden, at jeg testede TV'et til at jeg kan svare på alle de små finurligheder, så jeg pitcher kun lige ind med et par svar:
- I den første lille menu i højre side, som kommer frem når du trykker på tandhjulet - er der da ikke en genvej i de små ikoner, som skifter lyd?
- HDR kører kun når der er HDR-materiale. Hvis du kan vælge Ekspert-profilen, så er det ikke HDR du ser. Det er kun HDR-Lys, HDR-mørk, HDR-Spil og så en sidste skrigende HDR profil du kan vælge når kilden er HDR.
Tak for det.

Ang. lyd - så er det jeg kan skifte mellem fra det lille lyd-icon kun udgange - ikke profilerne. Jeg tænker personligt det er federe at skifte profil - men nu kører jeg også kunne med den interne højtaler.

Ang. HRD - og beklager jeg spørg dumt - Bør jeg så også få kalibreret HDR profilerne?
#243736
maagren skrev:
Torben Rasmussen skrev:
MortenJensen1981 skrev:En anden ting er at når jeg skal se hvad der kommer i guiden, så er der intet tv signal oppe i venstre hjørne, Hvorfor det? Skulle der også gerne være ifølge Youtube videoer (Se billedet).
Hvis du har Yousee, så er det en kendt bug på alle TV. Søg i forum, så finder du 1000 ligesindede. På visse TV kan det fikses ved at slette en bunke kanaler fra kanallisten, men jeg fik det ikke til at spille på LG da jeg testede det.
Man kan godt få billedet frem ved at slette kanaler - jeg har fået det til at virke.

Alle kanaler på 450 Mhz skal slettes, men da tv'et ikke giver mulighed for at slette kanaler, skal man have eksporteret kanallisten til usb og redigere den på pc eller mac.

Jeg brugte dette program https://sourceforge.net/projects/chansort/

Jeg slettede bare alle de kanaler jeg ikke brugte, samt TV2 Charlie som jeg måtte ofre (ikke så stort et offer).
Det må jeg prøve at gøre, Tror du ikke det vil hjælpe hvis jeg bruger et yousee ca modul med kort i?

Hvad så med ikonerner, kan du få dem på dine kanaler?
#243737
Det med inputtene, er Xbox One og Wii U som ikke dukker op når de er sat til reciveren. Kan det være fordi de ikke understøtter CEC? Men det burde da ikke være det, de burde jo stadig dukke op men bare ikke med original navn som CEC gør det med PS4, Apple TV og mange andre CEC godkendte maskiner
#243766
Min er på 04.30.65 og kan ikke finde nogle opdateringer via "søg efter opdateringer" funktionen.

Til gengæld midster TV'et antenne signalet ca 30-40 når jeg "søger".

Er denne opdateringsfunktion defekt i den release jeg er på, eller ... øhm ... gør LG bare ikke opdateringerne tilgængelige via TV'et selv?
Af lennon
#243770
GunMetal_ Er du sikker på, at problemet m fodbold ikke er signalrelateret ? Flere har haft problemer med panoreringer og stutter (-ikke bare på OLED),når de streamer via app . Og jeg vil da i hvert fald tage youtube klip med visse forbehold . Hvad oplever du,hvis du ser HD fodbold fra feks YouSee eller Stofa ?
Af Jacobhoeg
#243773
Michael Norlin skrev:Min er på 04.30.65 og kan ikke finde nogle opdateringer via "søg efter opdateringer" funktionen.

Til gengæld midster TV'et antenne signalet ca 30-40 når jeg "søger".

Er denne opdateringsfunktion defekt i den release jeg er på, eller ... øhm ... gør LG bare ikke opdateringerne tilgængelige via TV'et selv?
Min kunne heller ikke finde opdateringen - så jeg har lagt den på via USB - virkede fint - men underligt.
Af GunMetal
#243787
lennon skrev:GunMetal_ Er du sikker på, at problemet m fodbold ikke er signalrelateret ? Flere har haft problemer med panoreringer og stutter (-ikke bare på OLED),når de streamer via app . Og jeg vil da i hvert fald tage youtube klip med visse forbehold . Hvad oplever du,hvis du ser HD fodbold fra feks YouSee eller Stofa ?
Jeg har prøvet både på via deres integrerede apps og via apple tv 3rd gen. Jeg har ikke den store tv pakke, men mener også at have set en kamp via kabel, der havde samme problem.

Jeg kan eventuelt prøve at købe kanal 6 for at få tjekket igen, om det virker det, men kan det virkelig være rigtigt, at streaming over apple tv og smart tv skal være SÅ dårligt?
Jeg ser stort set kun programmer via Netflix og Viaplay - det samme gælder sport, så hvis det er tilfældet føler jeg, at jeg står lidt på bar bund med hvilken skærm, der skal bruges.
Jeg kan ikke leve med en skærm, der er SÅ dårlig til at gengive via smart tv og apple tv, hvis det er tilfældet.
ikke for at sammenligne kvaliteten på billedet, men mit gamle 55PFL7606 fra Philips havde ingen anmærkningen hvad der angik streaming osv.
Jeg er kæmpe fan af OLED i forhold til alle andre ting, men panoreringen og stutter er helt grotesk hjemme hos mig.
Af Brixen
#245635
billward skrev:Hvis man har en film på en USB nøgle, hvordan får man så skiftet sprog på filmen, hvis den har flere lydspor?
Få menuen frem i bunden (den med start, stop, frem og tilbage) og klik på de tre prikker ude til højre. På næste menu kan man skifte undertekster og lydspor. Hovedtelefoner ikonet er lydspor.
#245681
JHSI skrev:* Der det for tidligt at bestille en kalibrering af tv'et? Giver det bedre mening efter det har været i brug et stykke tid?
Mht. kalibrering så skal hhv. SDR (alt der ikke er HDR) og HDR kalibreres separat. LG siger, at skærmene som udgangspunkt er "kørt ind" fra fabrikken, men vil du være sikker så giv det nogle uger før du får det gjort.

De andre kan jeg ikke lige byde ind på, bl.a. fordi jeg ikke bruger tv'ets fjernbetjening.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15