Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#232727
Torben Rasmussen skrev:
Bent odense skrev:
hans123 skrev:Det varer længe før alm flow tv kikkeri indeholder HDR.

Så det kommer du bare til at mangle oplevelsen af. Filmene kan jo stadig vises, bare med de begrænsninger der er beskrevet i testen
Tak.
Ser du Netflix, så kunne det godt blive et issue på den korte bane. Jeg frygter lidt for hvad indførelsen af HDR på Netflix vil gøre for mit eget X85, da du jo ikke kan slukke for HDR på den. HDR på en skærm, der ikke er gearet til det, er bare noget hø.
Nej ser ikke Netflix men kan ligeså godt gå efter et tv med "VP9 profil 2"inden jeg bliver chikaneret af børnebør. Sony 65XD93 er for dyr.
#233288
Leakim skrev:Hej Rasmus.

Endnu en fin og saglig test. Tak for det :) Jeg har ventet på testen, idet vi netop har købt en TX-58DX780. Har haft den i ca. 3 uger. En fin fin skærm, specielt til gengivelse af 4K. Valgte netop Panasonic, da vi godt kan lide Firefox (en smagssag), og så selvfølgelig fordi den gengiver 4K. Havde en VT50 i forvejen. Må dog medgive, at jeg er skuffet over betragtningsvinklen, og så er det bare ikke en plasmaskærm. Går i soveværelset, når jeg skal se en god film.

Hej fra mig :)
Er betragtnings vinklen virkelig så dårlig? Nu ved jeg godt at den som er testet her er med bagbelyst LED hvorimod 58" er kantbelyst. Har selv bestil 58" modellen som jeg venter på, men blir da lidt nervøs når du skriver den er så dårlig at du ligefrem må gå i soveværeslet og kigge på din plasma når du skal se en god film, det burde jo ikke være meningen med sådan et dyrt tv at du slet ikke kan holde ud at se film på det. Måske skulle jeg anullere min bestilling hvis jeg kan. Hvis der er andre herinde som har 58" modellen så må i meget gerne skrive om jeres oplevelse med det og hvordan den klarer sig.
#233458
Beatwolf skrev:Altså ingen store forbedringer fra sidste års CXC725, som jeg læser det (især ikke 55" modellen der har local dimming) Eller hvad?

Iøvrigt lige en lille fejl til sidst" Hvis du kan ignorere HDR and manglende apps..." -går ud fra "and" skal være "og" :)
Beklager sent svar. Jeg har holdt lidt ferie.

Ikke kæmpe forskelle ift. CXC725, nej. HCX-processoren giver dog et løft, synes jeg. Pilen peger stadig opad for Panasonic's LCD'er, så det kan man jo ikke være utilfreds med.

Fejl rettet :)
#233459
Leakim skrev:Hej Rasmus.

Endnu en fin og saglig test. Tak for det :) Jeg har ventet på testen, idet vi netop har købt en TX-58DX780. Har haft den i ca. 3 uger. En fin fin skærm, specielt til gengivelse af 4K. Valgte netop Panasonic, da vi godt kan lide Firefox (en smagssag), og så selvfølgelig fordi den gengiver 4K. Havde en VT50 i forvejen. Må dog medgive, at jeg er skuffet over betragtningsvinklen, og så er det bare ikke en plasmaskærm. Går i soveværelset, når jeg skal se en god film.

Hej fra mig :)
Selv tak. Ja sammenlignet med et plasma-tv må man sige, at betragtningsvinklerne bare er ret smalle på mange LCD-skærme. Jeg har også selv stadig et af Panasonic's plasma-tv i soveværelset og det er altså stadig et herligt allround billede. Til gengæld er den begyndt at brumme ret meget...
#235232
Det der med betragtningsvinkler er jeg ikke stærk i når det omtales i grader. Kan det skæres lidt mere ud i pap med en illustration, for en som mig, der ikke er så stærk i matmetik? Jeg går og tænker på at købe en 65 tommer, men kan ikke rigtig finde ud af de der betragtningsvinkler.

Angående det HDR, som jeg forstår ikke kan slås fra, ødelægger det billedkvaliteten når den vil prøve at vise det?

Mvh Michael.
#236137
Nu skriver du jo at det er efterfølgeren til CXC700 serien osv. Jeg søger efter et 55 eller 58" Panasonic tv med Fuld LED Bagbelyst samt DVB-S2 tuner i......gerne 2016. Men kan ikke finde noget.....er det mig der er blind.

Håber du kan hjælpe.
#236952
Hej.

Jeg har kigget på en 65DX780, samme som DX750, bare med twin tuner.

Det har virkelig en rigtig dårlig betragtnings vinkle, og så undre det mig, at i under testen ikke oplevede meget tydelige stribedannelser "dirty screen effect" fra bagbelysningen, som er meget tydelig på panorerende scener, tydeligt ved fodbold, især når man ser banen på afstand, så ses det helt vildt i græsset.

Tæt på at købe det, men efter jeg har oplevet det, er jeg blevet meget lunken.