Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#231950
Anmeldelsen af Sony XD85 er online. Det er efterfølgeren til sidste års populære X85C. Den har 4K, Android TV og hævder at klare HDR (high dynamic range).
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1462956941

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#231957
Jeg får i testen nævnt, at processoren er den samme som sidste år. Her er lidt yderligere information. Hvis I har en Android TV skærm eller boks, så kan I bruge app'en AIDA64 til at tjekke selv.
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (1.2 MiB) Vist 12459 gange
Philips bruger i øvrigt den samme processor i deres 2016-modeller - dog i en 4-kernet udgave.
#231961
Tak for en god gennemgribende test igen..

Lidt æv over denne model, det er netop denne model min bror havde sat næsen op efter, jeg er nu langt fra sikker på at det bliver denne valget falder på
#231975
sd2100 skrev:Wow ikke lige, hvad jeg regnede med! Forskellen mellem jeres målinger og:

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850d

- skyldes det, at i har en lysstyrke på 130 cd/m2 og rtings.com i deres målinger altid justerer efter ca 100 cd/m2 ?!
Steen
100 cd/m2 lyder ret lavt, synes jeg. De fleste kalibrerer mod 120 cd/m2, men jeg synes til tider også, at det er lige lavt nok, så jeg kan godt finde på at sigte mod 125-130 cd/m2.

Deres kontrastforhold er dog højere uanset hvad. Det kan være, at de har været mere heldige med lyshomogeniteten på deres panel end vi var. Vores eksemplar havde ret ujævnt lys og det kan jo påvirke sortniveauet.
#231976
Grandahl skrev:Tak for en god gennemgribende test igen..

Lidt æv over denne model, det er netop denne model min bror havde sat næsen op efter, jeg er nu langt fra sikker på at det bliver denne valget falder på
Mange tak.

Som Torben nævner er XD93 ikke så dyr, som den lyder (i forhold til at det er en 9-serie). Ellers er sidste års X85C på udsalg til 7.777 kroner i 55" 55X8505C for tiden. Det er altså en fantastisk pris efter min mening. Man får nok ikke bedre billede til prisen:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1320152757

Sidste års X85C har samme hardware som den nye XD85 så Android TV vil køre på samme måde efter Google's seneste softwareopdateringer. Den får også Android TV 6.0
#246260
Hej jeg har dette TV (XD8505)

Er meget glad for det og jeres guide er god og har givet et langt bedre billede - virkelig ringe fra start som I nævner.

Der er dog sket det at jeg ikke kan ændre i tingene f.eks. lysstyrke. Jeg ved ikke hvad det er jeg har fået gjort men i hvert fald skriver den ordret "Funktionen er ikke tilgængelig når [Strømsparefunktion] er sat til [Høj]" når jeg prøver at ændre lysstyrken... mega irriterende og jeg er ikke interesseret i at nulstille TV'et... nulstilling af billede indstillinger hjælper ikke..

Derudover kan jeg simpelthen ikke finde USB i listen over input. MEGA irriterende... jeg kan finde et USB drev f.eks. i VLC, men det er bøvlet. TV'et starter ikke automatisk en native app eller lign når jeg sætter alm USB i... kun når jeg sætter USB 3.0 i, så starter den Sony's egen USB håndtering....

Hvorfor har den ikke en USB i input listen?? O-O