Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#231548
Anmeldelsen af Oculus Rift er online. Det er produktet, der markerer starten på det moderne VR-marked og som har sat gang i drømme hos spil, film, og mange andre brancher.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1462166195

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af CasperDK
#231588
Det koster 699€, hvilket svarede til 5267kr da det blev trukket fra min konto. Told, moms osv er inkluderet i prisen. Porto kommer dog oven i... Os der forudbestilte endte med at få porto gratis pga forsinkelser.
Af CasperDK
#231590
Jeg synes det var en fin og meget fair anmeldelse forresten. Jeg er bare spændt på hvordan markedet ser ud om 6 måneder. Min forhåbning er at Touch er udkommet, alle spil udgives på SteamVR og både Vive og Rift virker 100% med det hele. Det tror jeg personligt ville være det bedste for udbredelsen af VR.
Af Grandahl
#231611
Hvad nu hvis man bruger briller, kan det fungere med dem.. eller kan man tage briller af og få en oplevelse alligevel?

er det muligt at prøve OR nogle steder i DK, synes 15000kr er noget af en investering uden at prøve banditten?
Af Nick_S
#231628
Jeg har muligvis misset det i anmeldelsen, men er OR eller Vive udelukkende muligt at bruge i deres eget interface?
Jeg tænkte om det ikke var muligt at spille sine egne gamle spil i "stor format" med disse briller? Jeg ved godt man så nok ikke får det optimale ud af virtual reality delen, men trods alt får man en stor skærm?!
Brugeravatar
Af koenigs
#231631
Nick_S skrev:Jeg har muligvis misset det i anmeldelsen, men er OR eller Vive udelukkende muligt at bruge i deres eget interface?
Jeg tænkte om det ikke var muligt at spille sine egne gamle spil i "stor format" med disse briller? Jeg ved godt man så nok ikke får det optimale ud af virtual reality delen, men trods alt får man en stor skærm?!
På Oculus Rift kan man godt bruge med Steam VR med de titler der understøtter det. I Steam VR har man muligheden for at se sin desktop som en virtuel skærm, og derved lave alt det man ellers bruger sin computer til.

Alternativt kan man bruge et program som Virtual Desktop:
http://store.steampowered.com/app/382110/

Det virker super fint, men spil med meget lille tekst, kan være svært at spille. De fleste spil der er lavet til TV skærmen, har dog ikke det problem.
Brugeravatar
Af koenigs
#231632
Grandahl skrev:Hvad nu hvis man bruger briller, kan det fungere med dem.. eller kan man tage briller af og få en oplevelse alligevel?

er det muligt at prøve OR nogle steder i DK, synes 15000kr er noget af en investering uden at prøve banditten?
Det kan man desværre ikke endnu. Her fra Maj er det muligt at prøve og købe Oculus Rift i Best Buy butikker i USA, men ingen udmeldinger om EU og Danmark endnu.
Af dannisther
#231720
Elmutanten får et sæt af HTC vive man kan prøve i Glostrup,
Og mener at Gamestop kommer til at have demosæts også :)
Af knudknud3
#231730
Selvom jeg ikke interesserer mig for spil, HBO, Netfliix o.s.v., læste jeg dog artiklen, som jeg fandt både velskrevet og 'til sidst' også interessant. Med dette mener jeg sætningen: ' Jeg tror, at vi kommer til at se en stor udvikling indenfor VR, når det kommer til både film og TV'. Til den tid er jeg køber til 'dimsen'. Prisen for ny computer + 'dims' er da ikke overvældende, når man tænker på, hvad man ellers bruger penge på.
Af jordandk
#231833
Har "kun" et sæt Gear VR, men der kan jeg streame alle mine film fra serveren igennem Plex, dvs full remux bluray, dvd og diverse tv serier som er optaget ned.

Har desværre ikke kunne få det til at virke med HBO Nordic dog.

Tak for en super god anmeldelse.
Af knudknud3
#231836
'som er optaget ned.' Mener du dermed noget, som er optaget fra tv på almindelig harddiskoptager? (Bare for at skære det ud i pap).
Af jordandk
#231838
Ja min server optager de tv serier jeg beder den om fra tv kanaler. Det er nogle år siden jeg stoppede med købe serier på skiver, netop pga Netflix, ViaPlay, HBO Nordic osv.

Min sidste optaget serie er Walking Dead fra DR3 :)