Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#231341
Anmeldelsen af Sony XD93 er online. Det er en high-end skærm fra 2016-programmet med 4K, HDR (high dynamic range) og Android TV.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1461821211

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af mbm
#231350
hvis det skal vægophænges; hvor lang stikker det så ud målt fra væg til forkant tv?

Som med sidste års x85C og som du nævner at hvis man aktivere motionflow til tydelig... Som klart er at must synes jeg så var X85eren slet ikke lysstærk nok.. Er dette TV det? Mangler man stadig lys eller er der overskud selvom den er sat til tydelig hvis man ser TV en sommerdag med meget lys i rummet.

Hvis du lige skal konkludere lidt på HDR. Så kræver det vel nogle flere zoner end 32.. Kan du sige noget om hvor mange det kræver? Det kunne jo være en parameter man kunne kigge efter når man skulel finde et god HDR tv.
Nu har jeg ikke set det men synes da det virker lidt "til grin" at de mørke bjælker bliver oplyst grundet for få zoner.
Det er da netop meget vigtigt det er skarpt afgrænset.

Nævner Sony noget om VP2 profile 2 ?
#231351
Skærmen sidder helt fladt til væggen hvis du bruger det medfølgende beslag (jeg skal lige korrigere anmeldelsen: Den kan godt monteres med VESA), så der bliver den ca. 3.6 cm fra væg til forside.

Der er helt klart mere lys i skærmen. De 117 cd/m2 vi måler er med lys på 30. Du kan dog ikke booste lysstyrken til mere end 500 cd/m2 på non-HDR materiale (uden MotionFlow på tydelig), så det fulde potentiale får du ikke.

Det er svært at sige "hvor mange der er nok" når det kommer til antal zoner. 32 er i hvert fald slet slet ikke tilstrækkeligt. Samsung havde næsten 250 i deres JS9505 og dér giver det mere mening, men reelt set skal du have OLED så du har 4K af dem...
Af frederik
#234390
I skriver i anmeldelsen: "TV kan sættes på pause og der kan spoles tilbage i programmer og man skal dermed i 2016 ikke længere vente på en opdatering til TV’ene, som giver adgang til optagefunktionalitet på Sonys TV."

Det undrer mig meget, da det desværre ikke har hold i virkeligheden.
Dette TV kan IKKE sættes på pause - og det kan ikke spole tilbage.

Jeg er nu selv en semifornøjet ejer af dette TV, og efter forgæves at have forsøgt at sætte mit TV på pause har spurgt Sony direkte:
"Jeg kan ikke pause tv. Jeg har installeret usb-hdd og kan sagtens optage.
Men fjernsynet ignorerer pause. Det er ikke pause-knappen det er galt med, da den kan pause film fra min Playstation.
Kontrol af hdd-ydelse viser at 'Denne hdd kan anvendes til alle funktioner.'
Jeg er helt blank på hvad jeg gør galt... Hjælp"

Og har fået følgende svar:
"det er ikke dig det er galt med. Men du kan ikke pause på de nye tvet desværre og jeg ved heller ikke om det kommer til det senere på året
Med venlig hilsen,
Kim
SONY SUPPORT TEAM"
Af frederik
#234396
Det er ikke helt så ligetil. Du skal starte en optagelse, gå til listen over optagelser, starte den aktuelle optagelse - så kan man pause/spole i den optagelse... Ikke live-TV.
Er det virkelig jeres definition af pause?

Det er en ret tung proces og det er helt sikkert, at jeg ikke har fået det gjort, hvis jeg lige vil spole tilbage og se et indslag en gang til.

Jeg havde håbet på, at I var lidt mere kritiske ift. producenternes påståede features - og lige netop pause/spole afviser Sony Support altså også selv at man kan. Det er nærmest jer, der har givet dem den feature.
Af frederik
#234443
Jeg har lige prøvet igen.
Jeg skal trykke:
1. Optag <lang pause>
2. Enter, for at vælge standard optagelse (faktisk kan man lade være med det)
3. Title list
4. Højre, for at komme hen på på optagelsen
5. Enter, for at afspille
Man er nu ca. et halvt minut bagud, så man kan spole lidt frem, og selvfølgelig pause.

Det er ikke egnet til en hurtig pause. Men har man god tid og er på forkant med begivenhederne, så er det da en mulighed.