Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FrankieBoy80
#227577
Tak for en god test. Hvorfor er det at de laver skærme som enten har G-sync eller FreeSync, kan man ikke lave begge i samme skærm? Jeg har Nvidia grafikkort lige nu, men det er da ikke sikkert at jeg skal have det næste gang og så står man med en dyr gamerskærm som man ikke får det optimale ud af.
Ærgeligt for denne Eizo skærm er da lækker...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#227625
Mit gæt er, at der må være nogle licensbetingelser, som dikterer, at det skal være eksklusivt lige pt. Jeg har heller ikke set nogen skærm i pipeline, som understøtter begge. Måske hardware-relateret?

Det er lidt ærgerligt, at begge grafikkortproducenter har valgt at satse på noget eksklusivt. Deres teknologi er jo grundlæggende muliggjort at teknikken i DisplayPort, som de så har bygget lidt videre på.
Af Remmerboy
#227642
i den angivet link til skærmen står den til 10 360,00 SEK. siden det er svenske kroner, så må den ligge omkring 50 danske :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#227662
Remmerboy skrev:i den angivet link til skærmen står den til 10 360,00 SEK. siden det er svenske kroner, så må den ligge omkring 50 danske :)
Den står til 8 633,33 DKK ekskl. moms. Så lige knap 10.800 danske kroner inkl. moms.
Af Supergris
#227697
Citat:
"IPS-panelet i denne nye FS2735 kan ikke tilnærmelsesvis nå samme dybe farvetoner".
Menes der ikke "sortniveau" i denne sammenhæng?

Jeg kan umiddelbart ikke se, prisen, der er 2-3 gange dyrere end alternativer fra eksempelvis Dell eller Asus, kan retfærdiggøres, men måske I har noget at tilføje til dette?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#227787
Jo, hermed rettet.

Prisen er efter min mening en del for høj. Nu har jeg ikke haft mulighed for at gå i dybden med de andre, men hvis man sammenligner med andre IPS-baserede skærme får man jo nogenlunde samme billedkarakteristika. Eizo har så deres "blur reduction"-teknologi, som ikke er normalt på FreeSync-skærme (Nvidia har dog efterhånden gjort det til en del af G-Sync). Men det er svært at se hvordan det (og nogle andre detaljer) skulle gøre den så meget mere værd.
Af JonezR
#227807
Der er en stor forskel på Freesync og G-Sync. Freesync køre ganske rigtig over DP 1.2, men den er open source softwarebasseret. Det vil sige at den, på papiret kan bruges af alle grafikkortproducenter. Hvorimod G-Sync er hardwarebasseret. Der sidder simpelthen et Nvidia udviklet modul i G-Sync skærmene. Det modul er låst til Nvidia grafikkort. Nvidia har valgt ikke at understøtte Freesync (endnu hvert fald). Det er også af den grund man ofte ser G-sync skærme en tand dyre og ikke ser nogen der kan begge dele.
En anden ting man skal være opmærksom på, er Freesync range (jeg kender bedst selv til Freeesync). På Eizo skærmen fungere Freesync mellem 35 og 90 HZ og 54 og 144 HZ. Det skal man vælge, så vidt jeg kan læse mig til. Hvad man så skal vælge kommer an på hvor godt dit spil kører. På min egen BenQ skærm er spændevidden mellem 40 og 144 hele tiden.
Jeg undskylder på forhånd hvis jeg har overset noget i en ellers god anmeldelse 