Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#224363
Anmeldelsen af Samsung Gear VR er online. Det er det første virtual reality-produkt til forbrugermarkedet. Det er skabt til at fungere sammen med Samsung's nyeste Galaxy-telefoner.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1450433874

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af Pulsedriver
#224368
Der skrives at Youtube 360º videoer ikke virker.

Det gør det skam - der er et lille VR/Google cardboard ikon på VR videoer - tryk på den, sæt den i headsettet, og så kører det.

Man behøver ikke at gemme dem først?


Edit: Derudover, synes jeg det var en rigtig god, saglig og objektiv anmeldelse. Meget interessant. :)
Brugeravatar
Af koenigs
#224387
Du har ret, det virker. Det får vi lige rettet i teksten.

Takker.
Pulsedriver skrev:Der skrives at Youtube 360º videoer ikke virker.

Det gør det skam - der er et lille VR/Google cardboard ikon på VR videoer - tryk på den, sæt den i headsettet, og så kører det.

Man behøver ikke at gemme dem først?


Edit: Derudover, synes jeg det var en rigtig god, saglig og objektiv anmeldelse. Meget interessant. :)
Brugeravatar
Af koenigs
#224388
Der er ikke meldt noget officielt ud endnu, andet end den kommer til at koste mere end $349.

Så skal vi gætte på omkring 3000-3500 kr herhjemme?

Dertil kommer en PC med minimum:

- NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater.
- Intel i5-4590 equivalent or greater.
- 8GB+ RAM.
- Compatible HDMI 1.3 video output.
- 3x USB 3.0 ports + 1 USB 2.0 Port.
- Windows 7 SP1 64 bit or newer.

Så er spørgsmålet om det er godt nok til at retfærdiggøre den slags investeringer. Jeg tænker vi kun er relativt få gamere med et setup der matcher kravene.

Alternativt kommer Playstation VR. Oplevelsen bliver måske ikke så langt bagefter PC, da der følger en box med med ekstra GPU kræfter. Den vil nok appelere mere til casual gamere.
esef skrev:Bare som sammenligning, hvad er forventningen til prisen på Oculus Rift?
Af jordandk
#224517
Super god anmeldelse, overvejer kraftigt om der skal være en forsinket julegave til mig selv.

Hvordan er de at ligge ned med? Kunne være super når man ligger i sengen og fruen vil sove.
Af knudknud3
#224519
Jeg er lige kommet hjem fra kolonihaven, hvor jeg var nødt til at se DK-Rusland (kvinde håndbold) på min telefon over nettet. Kunne jeg med en S6 og Gear VR have set kampen på 'stor skærm'?
Brugeravatar
Af koenigs
#224570
Stig skrev:Hvad er fordelene i forhold til et meget billigere Google Cardboard?
Cardboard giver ikke rigtigt fornemmelsen af at være der. Det er der flere forskellige grunde til, f.eks. meget mindre synsfelt, større latency (forsinkelse), mindre præcis bevægelses sensorer, ingen magnetometer (kompas, dvs. retningen flytter sig en smule hele tiden, ikke så komfortabel. Skal holdes med hænderne.

Cardboard er meget godt som 'proff of concept', men mere kan den heller ikke bruges til, det er min erfaring. Jeg ville ikke kalde Cardboard for virtual reality, og har derfor ikke nævnt den i artiklen.
Brugeravatar
Af koenigs
#224571
knudknud3 skrev:Jeg er lige kommet hjem fra kolonihaven, hvor jeg var nødt til at se DK-Rusland (kvinde håndbold) på min telefon over nettet. Kunne jeg med en S6 og Gear VR have set kampen på 'stor skærm'?
Det ville kræve at Viasat, DR, TV2 eller hvem der sender kampen, har lavet en app til formålet. Alternativt er der browser hvor man kan se, hvad man nu ellers kan se i en browser. DR TV virker f.eks. fint.
Af danji
#224606
Kan du ikke smide et link til den 360 video fra fokene bag Jurassic World? Jeg finder mest en masse Lego videoer :(
Af knudknud3
#224826
koenigs skrev:
knudknud3 skrev:Jeg er lige kommet hjem fra kolonihaven, hvor jeg var nødt til at se DK-Rusland (kvinde håndbold) på min telefon over nettet. Kunne jeg med en S6 og Gear VR have set kampen på 'stor skærm'?
Det ville kræve at Viasat, DR, TV2 eller hvem der sender kampen, har lavet en app til formålet. Alternativt er der browser hvor man kan se, hvad man nu ellers kan se i en browser. DR TV virker f.eks. fint.
Findes der et/en VR, hvor mobilens skærm blot forstørres, så jeg kan se alle mine tv kanaler.