Der var lidt blandede spørgsmål i kommentartråden dengang vi modtog skærmen. Jeg besvarede ikke dem alle i testen, så her er lidt input.
Steen skrev:Micro dimming pro - hvordan virker det i praksis
Det korte svar er vel, at det ikke rigtig gør gavn. Der er ikke rigtig local dimming i skærmen og producenterne er nu begyndt at tale om at de "dimmer" med software, men det er jo bare den typiske billedbehandling, hvor man justerer lidt på kontrast, gamma mm. I min bog tæller det ikke op.
Lennon skrev:Velvidende,at det flerfarvede Ambilight er destruktiv for den korrekte billedoplevelse, - så kunne jeg godt tæke mig at vide om det faste Ambilight lys har den rigtige farvetemperatur "out of the box" .
Det er i hvert fald ret tæt på 6500 Kelvin fra start, men der er mange indstillingsmuligheder. Her er nogle af dem.
philips7600_large_22.jpg (90.96 KiB) Vist 16305 gange
CarstenF skrev:Selv om det måske hører til i "bling-bling" kategorien, så kunne jeg godt tænke mig, at i testede Ambilight+Hue funktionaliteten
Philips havde sendt nogle Hue-pærer med ifb. med testen, men vi havde dog ikke det helt store setup til at opleve det i stuemiljø. I stedet satte jeg en Hue i en normal standerlampe for at se hvordan det virkede og umiddelbart fungerer det fint. der er lige lidt opsætning, men Philips har et dedikeret menupunkt i menuen kaldet Ambilight+Hue.
Jeg vil tro at oplevelsen afhænger meget af ens stue og hvordan lamperne er placeret.
Mark skrev:Det kunne være interessant at høre hvordan I oplever android tv performer her, sammenlignet med andre producenter, som fx. Sony's X85/X90.
Jeg smed en kort kommentar i testen, men for at udvide lidt, så oplever jeg personligt Nexus Player som den mest stabile Android TV oplevelse (dog ikke den hurtigste). Nvidia Shield opleves klart hurtigere, men det er faktisk den som jeg har flest fejl/nedbrud på. Om Philips' implementering er bedre end Sony's kommer nok lidt an på præferencer. Jeg synes Philips har lagt for meget ligegyldigt fyld ovenpå, men omvendt virker optagedelen. Der er nogle lidt andre fejl, vi har oplevet, hvor specielt "Google Play services have stopped working" og "Google Cast has stopped working" er ret kritiske og generende i det daglige.