Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#222846
cookie1983 skrev:I skriver at brug af Airport Express giver forsinkelse?

Vil det sige, at billede og lyd er ude af sync når man streamer film/video?

Det lyder da amatøragtigt?
Kun hvis man bruger Airplay-højttalerfunktion - ikke normal Airplay. Boksen kan sende alt lyd trådløst ud over Airplay-højttalere. Man kan jo gøre de fleste højttalere "Airplay-kompatible" ved at sætte en Airport Express til i lydstikket, men denne opsætning giver forsinkelse på lyden. Eller med andre ord; Airplay skal være indbygget i højttaler/anlæg for at fungere.

Hvis man bare bruger en Airport Express som router i hjemmet, så er der intet problem.
Af htconem8htconem8
#222958
Rasmus Larsen skrev:Jeg har tilføjet en lille detalje til testen. Det er også muligt at tilslutte bluetooth-hovedtelefoner til boksen.
Nice, ved du om der lipsync problemer, hvor stor/lille forsinkelse er der?
Af Julle78
#223004
Jeg er lidt en nybegynder inden for faget, men står overfor at skulle ud og investerer i en ny fladskærm (den lander nok med et 43" Panasonic CX740).

Planen er, at supplere med den nye Apple Tv. Jeg satser så på at jeg kan droppe min Waoo-boks og alene se live-tv via apps (DR og TV2 er tilstrækkeligt for mig). Vil jeg have mulighed for at gennem live-udsendelser til harddisk hvis jeg ser live tv gennem apps fra Apple Tv?
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#223006
Det tvivler jeg meget på. Nu ved jeg ikke lige hvad TV2 har på tegnebrættet af app til ATV'et, men så vidt jeg ved, er der ikke en sådan funktion i DR app'en. Måske kommer der en funktion med on-demand udsendelser, ligesom Viaplay app'en (på iPad, iPhone), men jeg tvivler på live udsendelser.
Af Julle78
#223027
(Beklager de måske åbenlyse spørgsmål, og at jeg bevæger mig ud af en tangent i forhold til emnet - Jeg er ved at skulle opgradere fra et gammelt 100hz billedrørs-tv!)

Hvodan får jeg mest simpelt mulighed for at optage live tv fra DR og TV2 (til TV'ets USB-recorder).
Jeg har i dag Waoo internet + tv-boks, men vil egentlig gerne droppe boksen da jeg ikke har behov for de udbudte kanaler.
Hvordan får jeg mest simpelt/billigt mulighed for dette (hvilket "tv signal" skal have).
Jeg tænker egentlig at bruge "smart tv" funktionen mindst muligt og istedet kører apps gennem Apple Tv.
Af jramskov
#223030
Godt spørgsmål. Måske Boxer TV hvis du har mulighed for antenne? Men nu begynder vi vist at bevæge os off topic...
Af Mads_kl
#223149
Tak for en fin test.

Håber at du eller nogen anden kan hjælpe mig et par spørgsmål:

1.)
Du skriver at alle nye TV understøtter HDMI CEC, men jeg kan simpelthen ikke finde bevis for om dette er tilfældet med mit nye tv. Jeg har set alle specs igennem på Samsungs hjemmeside. Jeg har UE50JU6475. Nogen der kan finde udvidet specs til denne model, så jeg kan bekræfte at den understøtter HDMI CEC?

2.)
Med den nye bluetooth remote, kan man så gemme sit Apple TV "væk" i eksempelvis en skænk istedet for at den skal stå fremme ovenpå skænken?

/Mads
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#223150
Mads_kl skrev:Tak for en fin test.

Håber at du eller nogen anden kan hjælpe mig et par spørgsmål:

1.)
Du skriver at alle nye TV understøtter HDMI CEC, men jeg kan simpelthen ikke finde bevis for om dette er tilfældet med mit nye tv. Jeg har set alle specs igennem på Samsungs hjemmeside. Jeg har UE50JU6475. Nogen der kan finde udvidet specs til denne model, så jeg kan bekræfte at den understøtter HDMI CEC?

2.)
Med den nye bluetooth remote, kan man så gemme sit Apple TV "væk" i eksempelvis en skænk istedet for at den skal stå fremme ovenpå skænken?

/Mads

Ad 1) I følge Specs'ne på Samsungs hjemmeside er der CEC

Ad 2) Ja, pak du den bare væk
Af PBL
#223155
CEC hos Samsung hedder Anynet+. Prøv at finde noget med det.

Man kan godt gemme boksen væk. Det eneste, man går glip af er den hvide status-led. Og så kan du selvfølgelig ikke styre den med andre IR-fjernbetjeninger, medmindre de gør det via CEC.
Af mich61
#223293
Kan ikke få Siri til at virke, står på off, også selvom jeg har valgt usa som landeområde og engelsk som sprog <B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223366
htconem8htconem8 skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg har tilføjet en lille detalje til testen. Det er også muligt at tilslutte bluetooth-hovedtelefoner til boksen.
Nice, ved du om der lipsync problemer, hvor stor/lille forsinkelse er der?
Jeg oplevede ingen ting, da jeg prøvede. Det skal dog siges, at jeg kun brugte det i 20-30 minutter, da jeg testede.