Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plysgaard
#222357
Jah... den er billig... men som i selv siger... man mangler en brugerflade på skærmen...

Og der er jeg altså ovenud lykkelig for min Minix Neo X8h-Plus

4K understøttelse, AC wifi og forrygende hurtig octa core processor der gør det nemt og hurtigt at afspille HBO, Netflix, Kodi, DRTV m.fl.
Af BadMan
#222358
Så umiddelbart giver det vel ingen mening at udskifte sin "gamle" Chromecast med den nye, med mindre man absolut vil på 5Ghz?

Da Fast Play endnu ikke virker, og det måske reelt også vil komme til at fungere på den gamle, så er det vel banalt set kun AC og nyt design man får?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#222461
BadMan skrev:Så umiddelbart giver det vel ingen mening at udskifte sin "gamle" Chromecast med den nye, med mindre man absolut vil på 5Ghz?
Nej, kun hvis man vil på 5GHz, hvilket jeg dog kan anbefale. Efter at have skiftet til 5GHz ac i privaten kører mit WiFi meget bedre. MIMO og beamforming gør underværker. Nu mangler jeg kun at få et par ældre enheder over på 5GHz.
BadMan skrev:Da Fast Play endnu ikke virker, og det måske reelt også vil komme til at fungere på den gamle, så er det vel banalt set kun AC og nyt design man får?
Ja, sådan opleves det lige nu. Men Chromecast som platform udvikler sig nok med tiden, så vi må se hvad der sker på lang sigt. At bruge den nye Chromecast i daglig brug føles helt seriøst præcis ligesom at bruge den gamle.
Af Ksk55
#222748
Jeg har aldrig haft en Chromecast, men valgte at købe en efter at have læst jeres test. Jeg er netop kommet ind af døren med den, og glæder mig helt vildt til at få den sat igang.

Et spørgsmål rent markedsføringsmæssigt af Google - mange i min omgangskreds ved ikke, hvad en Chromecast egentlig er. Fortæller man dem om den, så lyser deres øjne nærmest op, da mange har fjernsyn der ikke er SmartTV - har Google ikke været dygtige nok til at komme ud til den helt almene forbruger? Og tror i, at det er noget de lykkes med ved denne 2'er?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#222752
Det er naturligvis bare min mening, men jeg synes aldrig, at Google har været gode til markedsføring. Deres Nexus-telefoner, som godt nok sælges med i samarbejde med partnere, sælger heller ikke i samme skala som mange andre telefoner.

Dog synes jeg tit man ser Chromecast i reklameaviserne fra Elgiganten og de andre. Produktet er jo kun to år gammelt, så på den tid tror jeg egentlig, at det er kommet ret bredt ud i Danmark. Nu har de lavet et design der ser lidt mere indbydende ud, og mindre nørdet, så jeg tror egentlig, at pilen peger opad for dem.
Af Rtorp
#222768
Med den første version af chromecast, oplever jeg at mundbevægelse og lyd ikke er i synk. Hvordan er den med den nye, er der nogen forsinkelse?
Af Rtorp
#222788
Der hvor vi lægger mærke til det, er når vi caster fra dr.dk appen. Der er ikke meget, men nok til det er forstyrrende. Så er spørgsmålet om det er forbedret på den nye, eller om vi bare er sarte :o