Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#221031
Billedet er skudt i et oplyst butikslokale og skærmen buer. Det kan ikke vurderes i de omgivelser, ligesom white/black crush heller ikke kan.
Af vaktmestern
#221044
Flere tyske bilder av Oled til Panasonic der man ser gul Banding på høyre side. Men bedre med litt gult en Lg sin plagsomme rosa på 980/870/880/930/4k 970 og selv 920 :(
Af knudknud3
#221049
Sjov bemærkning fra Rasmus: Panasonic må have implementeret nogle løsninger, der gør måleren forvirret. De, der kører VW, ved, hvad han mener.
Desuden kan dette apparat med energieffekt B bestilles i Tyskland for 75.000 kr.
Jeg ser frem til et rigtigt review senere.
Brugeravatar
Af Johnhother
#221061
Rasmus Larsen skrev:Panasonic skriver til os, at HDR-understøttelse til streamingtjenester (f.eks. Amazon og Netflix) kommer senere. HDR skulle dog allerede være aktivt via HDMI 2.0a porten, hvis man da kan få fat i en UHD Blu-ray-afspiller (hvilket man naturligvis ikke kan endnu).
Jeg ved ikke om HDR er aktiveret via USB, men ellers er der en lille mulighed her:
http://www.demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=113

Om filen er for stor til at ligge på en USB Stick kan jeg ikke afgøre, jeg kan ikke rigtigt forholde mig til opgivelsen af fil-størrelsen.

Men ellers kan I måske bruge HDR filen i andre sammenhænge :)
Brugeravatar
Af Johnhother
#221062
oled2a.jpg
oled2a.jpg (143.45 KiB) Vist 8695 gange
tabby skrev:
sometimes1 skrev:Ser ikke ut som denne hadde pink/yellow/grønn tint på hvit/grå bakgrunn ut i fra bildene?

Hvordan klarer Panasonic dette når 99,9% av ALLE LG oled har pink/yellow/grønn tint på hvit og lyse scener i sidene av skjermen?

Er det pga bedre software styring eller har Panasonic betalt for bedre paneler med tanke på den høye prisen?

Svært merkelig... Har returnert 5 LG oled skjermer pga dette, og det er jo ikke noe bedre på de nye modellene heller.
Jeg kan da se gule bånd på billedet med 65 % grå farve..
Jeg noterede nu ikke noget gult på højre side af panelet på CZ950 da jeg havde TV` et eksklusivt for mig selv til min lille artikel til recordere.dk. Hverken i normal, THX eller nogen anden billede profil. Retfærdigvis skal jeg oplyse at jeg primært så video fra en UHD Satellit kanal. jeg ved ikke om mit billede siger så meget - henset til størrelsen, men selv om jeg streamer billedet til mit 55CX800 kan jeg ikke se noget forkert.
#221065
Skærmen understøtter ikke HDR via USB. Tint vil primært være synligt på hele ens baggrunde, men der er for meget lys i butikken til at man kan afgøre om forskelle skyldes lys eller skærm.
Brugeravatar
Af Johnhother
#221074
Torben Rasmussen skrev:Skærmen understøtter ikke HDR via USB. Tint vil primært være synligt på hele ens baggrunde, men der er for meget lys i butikken til at man kan afgøre om forskelle skyldes lys eller skærm.
Jamen jeg fik da slukket omgivne TV, og dæmpet det øvrige lys i "Bagbutikken". Synd at du ikke bad om det Torben. Men helt mørket kunne det ikke blive.

Tanken var nu også, at I evt. kunne bruge filen fremadrettet - der findes jo mig bekendt ikke så meget HDR video tilgængeligt.
#221076
Vi har de nævnte HDR-klip og de har også været brugt på alle de øvrige HDR-kompatible TV vi har set på. Panasonic understøtter ikke HDR via andet end HDMI-porten og der er pt. ikke nogen eksterne afspillere tilgængelige herhjemme, der kan levere det.

Der blev både rullet ned, alle TV blev slukket og belysningen blev dæmpet i det omfang det lod sig gøre, men i modsætning til dig, så så jeg TV'et om formiddagen og hele butikken var ret oplyst pga. lyset udenfor, så de reflektioner du ser i skærmen er fra indgangspartiet i butikken. Du behøver ikke have ondt af mig...