Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#220822
De bruger ikke BFI og det ville være en måde at få nedbragt slør, hvilket vi også påpegede i de øvrige OLED tests. Desværre så vil det også introducere flimmer fordi billedet så vil begynde at blinke ligesom et plasma-TV, så hvis det skal gøres så skal frekvensen op.
#220824
jng skrev:Jeg beklager min uvidenhed. Hvad anvendes de to analoge videoudgange, der i testen er anført under Specifikationer, til?
Godt spottet :) Jeg flytter dem lige op som "indgange" i stedet.
#220830
Hvorfor forsættes der med at lave diverse billedeforbedringsmuligheder via indstillingsmulighederne, både med plasma, LED, og nu med OLED, når de altid bliver anbefalet, at disse bliver slået fra, for at give et bedre billede.?
Senest rettet af Slettet_8122018 5. okt 2015, 09:39, rettet i alt 1 gang.
#220834
Jeg fatter ikke hvorfor der kommer 'Vertical Banding' på et OLED det må være et problem med baggrundslyset eller 'display controller'

Det er heller ikke noget man ser på PC Monitors (jeg har aldrig haft problemet på mine skærme)

måske et problem som er beslægtet med LED (og WOLED) baggrundslys ??
Af GMP
#220839
Har været i kontakt med LG og spurgt til garanti på bla. burn-in og pixels-garanti.

Burn-in:
Er ikke dækket af garantien. Men når TV'et slukkes og sættes på stand-by, så foregår der en auto- cleanings process samt en kalibrering af billedet (ved ikke hvad det indebærer rent teknisk), som skulle forhindre burn-in. Slukkes der i stedet for strømmen, så kan denne process jo ikke ske og derved kan der forekomme burn-in, som dog skulle fortage sig med tiden, hvis TV'et ellers er på stand-by.

Pixel-garanti:
Der må være helt op til 8 døde pixels før at garantien dækker. Og disse 8 døde pixels må i princippet godt være i en klump. Lyder det ikke lidt voldsomt?
Dog er LG villig til at tage sagen op, hvis de 8 døde pixels sidder i en klump.
Der må til gengæld ikke være nogen hvide/lysende pixels.

Hmmm.... måske man skulle overveje at tegne en supplerende forsikring, der dækker ovennævnte, hvis det ellers er muligt?
Nogen der ved, hvor man kan gøre det?
#220843
GMP skrev:Pixel-garanti:
Der må være helt op til 8 døde pixels før at garantien dækker. Og disse 8 døde pixels må i princippet godt være i en klump. Lyder det ikke lidt voldsomt?
8 pixels på et UHD-tv kan - afhængig af placering - være lig med 2 på et FullHD-tv
#220959
Rasmus Larsen skrev:Jeg sad lige og kiggede på Pricerunners priskalender for 55" EG960. Ifølge dem skulle den have været nede og runde 30.280 kroner d. 16.9. Er der nogen herinde, der lagde mærke til det? Er det mon en fejl?
Det er da meget muligt at det er en fejl fra en udbyders side. Men jeg har da selv købt mit TV under et lignende prisfald på 25 % som varede 1-2 dage. Proshop sælger det samme TV til ca. 26.000 kr. i Tyskland.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7