Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#221285
LG har givet et svar på det her med burn-in:
Vi har endnu ikke oplevet burn-ins på vores OLED fjernsyn i Norden. Men vi dækker naturligvis burn-ins, hvis det skulle ske, da LG vil sikre den bedste kvalitet. Vores TV har et ’cleansing program’, som renser skærmen hver gang du tænder det.
#221296
Torben Rasmussen skrev:LG har givet et svar på det her med burn-in:
Vi har endnu ikke oplevet burn-ins på vores OLED fjernsyn i Norden. Men vi dækker naturligvis burn-ins, hvis det skulle ske, da LG vil sikre den bedste kvalitet. Vores TV har et ’cleansing program’, som renser skærmen hver gang du tænder det.
Stammer ordene 'cleansing program' mon fra en iPhone?
Af GMP
#221323
Torben Rasmussen skrev:LG har givet et svar på det her med burn-in:
Vi har endnu ikke oplevet burn-ins på vores OLED fjernsyn i Norden. Men vi dækker naturligvis burn-ins, hvis det skulle ske, da LG vil sikre den bedste kvalitet. Vores TV har et ’cleansing program’, som renser skærmen hver gang du tænder det.
Den 7. oktober 2015 fik jeg følgende skriftlige svar fra LG v/Keld Jacobsen ang. "Burn-in" på omhandlende TV - jeg citerer:
"Burn-in er ikke dækket af garantien, da det kommer af forkert brug af tv, dette tv vil i stanby mode køre en rensning af skærmen, samt en calibrering af tv’et".

Fik du også dit langt mere positive svar skriftligt?
#221337
LG v/Keld Jacobsen og LGs accontmanagers med LGs danske afdeling skulle måske lige få snakket samme og så blive enige om hvad der er op og ned så alle kunde får den samme service når det kommer til burn-in
Af GMP
#221343
Torben Rasmussen skrev:Ja, svaret er givet på skrift fra LGs accontmanagers med LGs danske afdeling på Cc. Det er kopieret ind som det er modtaget.
I garantibestemmelserne i manualen til LG's OLED TV (model EG960V) er tydelig anført, at "Burn-in" IKKE er dækket.

Her er hvad der står i manualen til OLED (model EG960V) ang. "Burn-In":
Visning af et stillbillede i længere tid (f.eks. logoet fra en tv-kanal eller en skærmmenu fra et videospil eller fra en
computerskærm) kan forårsage skader på skærmen, hvilket resulterer i fastbrænding af billedet - også kendt som
fastfrysning. Det kan vises i lang tid eller aldrig forsvinde. Produktgarantien gælder ikke i dette tilfælde.
Undgå at vise et statisk billede på din TV-skærm i et længere tidsrum (1 eller flere timer for OLED).
Et fastfrosset billede kan også opstå ved panelets kanter, hvis du ser fjernsyn med forholdet 4:3 i et langt tidsrum.
Dette fænomen opstår også i produkter fra tredjeparter og kan ikke gøres til genstand for bytning eller refusion.


Det er jo direkte modstridende af, hvad LG's accontmanager har oplyst til dig, og det vil være rigtig rart, hvis du vil følge op på den?
#221345
GMP skrev:Undgå at vise et statisk billede på din TV-skærm i et længere tidsrum (1 eller flere timer for OLED).
Jamen for pokker - hvis man ser en hel aften på den samme kanal er det jo næsten ikke til at undgå at få et burn-in
Af GMP
#221903
GMP skrev:
Torben Rasmussen skrev:Ja, svaret er givet på skrift fra LGs accontmanagers med LGs danske afdeling på Cc. Det er kopieret ind som det er modtaget.
I garantibestemmelserne i manualen til LG's OLED TV (model EG960V) er tydelig anført, at "Burn-in" IKKE er dækket.

Her er hvad der står i manualen til OLED (model EG960V) ang. "Burn-In":
Visning af et stillbillede i længere tid (f.eks. logoet fra en tv-kanal eller en skærmmenu fra et videospil eller fra en
computerskærm) kan forårsage skader på skærmen, hvilket resulterer i fastbrænding af billedet - også kendt som
fastfrysning. Det kan vises i lang tid eller aldrig forsvinde. Produktgarantien gælder ikke i dette tilfælde.
Undgå at vise et statisk billede på din TV-skærm i et længere tidsrum (1 eller flere timer for OLED).
Et fastfrosset billede kan også opstå ved panelets kanter, hvis du ser fjernsyn med forholdet 4:3 i et langt tidsrum.
Dette fænomen opstår også i produkter fra tredjeparter og kan ikke gøres til genstand for bytning eller refusion.


Det er jo direkte modstridende af, hvad LG's accontmanager har oplyst til dig, og det vil være rigtig rart, hvis du vil følge op på den?
Hej Torben
Hvad sagde "LG's accontmanager" til ovennævnte - ville han få tilrettet teksten i manualen, således Burn-In er dækket under garantien, som oplyst til dig - eller har du ikke fået svar endnu?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7