Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KimKaos
#219642
Det lyder som vi skal vente med at købe Sony´s indtil de får bedre hardware med større muskler samt får styr på opdateringen - manglende understøttelse af 23.796 Hz trækker ned i min bog.

Øv-sgu jeg havde ellers planer om at nuppe et af de store hvis prisen ellers var fornuftig når det bliver Black Friday
Brugeravatar
Af KimKaos
#220874
Er der nogen der ved om 23.796 Hz vil blive understøttet i en kommende opdatering?

Hvad Twin Tuner er den del løst eller....?

De lejlighedsvise problemer med fastfrysning og hakken i interfacet kan det løse med ny software eller skal vi bare glemme Sony´s 2015 modeller?

Det er jo snart Black Friday og så skal der kikkes på nyt TV og jeg har længe været lun på Sony - men der er en del problemer og hvis det ikke kan løses via updates så kan det jo være ligegyldigt
#220877
Der er ikke løst nogen issues siden vi publicerede X90 anmeldelsen. Om hastigheden kan løses på den nuværende hardware er nok tvivlsomt. Fastfrysningrne bør dog kunne fikses og der er annonceret "stabilitetsfixes" i næste opdatering.
Brugeravatar
Af KimKaos
#220879
Torben Rasmussen skrev:Der er ikke løst nogen issues siden vi publicerede X90 anmeldelsen. Om hastigheden kan løses på den nuværende hardware er nok tvivlsomt. Fastfrysningrne bør dog kunne fikses og der er annonceret "stabilitetsfixes" i næste opdatering.
Jeg kan godt på deres hjemside se en masse undskyldninger og halve løfter - Damn det er sgu en skam - men det virker som om det nok ikke er super smart at anskaffe sig en Sony 2015 model hvis man vi have et TV uden alt for mange issues.

Jeg havde ellers sat næsen op efter et Sony.
#220899
KimKaos skrev:Er der nogen der ved om 23.796 Hz vil blive understøttet i en kommende opdatering?
Det er lige blevet løst på Nvidia Shield-boksen, der også kører Android TV, så det må næsten være muligt. Nvidia burde give Google deres løsning, så de kan rulle den bredt ud med en af de kommende opdateringer.
Af tla
#220901
Rasmus Larsen skrev:
KimKaos skrev:Er der nogen der ved om 23.796 Hz vil blive understøttet i en kommende opdatering?
Det er lige blevet løst på Nvidia Shield-boksen, der også kører Android TV, så det må næsten være muligt. Nvidia burde give Google deres løsning, så de kan rulle den bredt ud med en af de kommende opdateringer.
Det har ikke rigtigt noget med Android at gøre? Nvidia eksponerede bare ikke den konfiguration til systemet hvilket de så gør nu.
Brugeravatar
Af KimKaos
#220906
Rasmus Larsen skrev:
KimKaos skrev:Er der nogen der ved om 23.796 Hz vil blive understøttet i en kommende opdatering?
Det er lige blevet løst på Nvidia Shield-boksen, der også kører Android TV, så det må næsten være muligt. Nvidia burde give Google deres løsning, så de kan rulle den bredt ud med en af de kommende opdateringer.
Fint - så kan man vælge den boks og evt. et andet tv så man kan få android og bruge den som optager mens man ser tv på en anden kanal.
Af tla
#220907
Rasmus Larsen skrev:Hvorfor skulle det ikke have noget med Android at gøre? Det er en fejl på Nexus Player, Sony's TV og Philips' TV. Og tidligere på Nvidia Shield. Sidnævnte bruger en custom-chip. De andre bruger serie-producerede chips udviklet med udgangspunkt i Android TV specifikationerne.
For at kunne vise noget i 23.976Hz kræver det jo at enheden gør det tilgængeligt for Android, Android i sig selv understøtter vilkårlige refresh-rates som alle andre operativsystemer, og har siden 5.0(i.e. siden Android TV blev udgivet) understøttet at apps via API'en kan ændre refresh rate på dit display.

Kodi har gjort brug af denne API siden Kodi 15 Beta 2, men den har selvfølgelig ikke meget effekt hvis hardwaren ikke eksponerer en opløsning med en 23.976Hz refresh rate.
#220908
Ja, det er vi enige om. Men om det er hardware eller software har jo ikke betydning for om det er et Android-issue (det er et problem på samtlige 50-60 produkter). Hardwaren i Sony og Philips' skærme er udviklet af andre producenter men jo baseret på specifikationer fra Google. De har været med inde over udviklingen. Som producent af hardware eller software kan man ikke frigive et produkt og fraskrive sig ansvaret for at der ikke er ordentlig understøttelse. De har jo tydeligvis troet, at de var på rette vej med understøttelse af 24Hz (som produkterne fint håndterer), men det er bare ikke ensbetydende med 23.976Hz.

Der er masser af indhold i 23.976Hz tilgængeligt på Android TV. B.la. fra Netflix. Og jeg har smidt 23.976Hz indhold efter produtkerne via USB. Det kan enhederne ikke klare og det er over en bred kam. Ergo er det i min verden et Android-problem, som Google (også) skal på banen for at løse. Med Android TV udvikler de et styresystem til tv-skærme, ikke til mobiler.