Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#221218
Torben Rasmussen skrev:Ingen 5.1 i Netflix her.
Efter opdateringen skal TV'et fabriksnulstilles - derefter kan du prøve at skifte lyden til AUTO 2 (Der hvor man kan vælge imellem AUTO1, AUTO2 og PCM - kan ikke huske hvad menupunktet hedder. :) ) - det har vist virket for nogen.

Jeg har først mulighed for at opdatere og teste opdateringen i den kommende weekend...
Af esef
#221223
tla skrev:Tror det er ret klart at Firmwaren i EU er delt, der er tvivlsomt nogle UK-only ting som burde have nogen betydning for noget.
Jeg er så godt som helt sikker på at den firmware der har været brugt ind til denne update er identisk i Skandinavien og UK (har downloaded dem begge og sammenlignet), men det kan jo være det ændre sig nu. Der er vist noget med Youview (en samlet catch-up service for alle de store kanaler) som Britiske Sony TV skal have adgang til.

Findes der en liste med hvad der skulle være inkluderet i denne update. Amerikanerne har jo fået en hel del "overraskelser" så som HDR, 4:4:4 (hvis jeg husker rigtigt) og nogle andre ting som jeg har glemt.
#221226
Pulsedriver skrev:
Torben Rasmussen skrev:Ingen 5.1 i Netflix her.
Efter opdateringen skal TV'et fabriksnulstilles - derefter kan du prøve at skifte lyden til AUTO 2 (Der hvor man kan vælge imellem AUTO1, AUTO2 og PCM - kan ikke huske hvad menupunktet hedder. :) ) - det har vist virket for nogen.

Jeg har først mulighed for at opdatere og teste opdateringen i den kommende weekend...
Der kom den. Jeg så Auto 1 som den option der lod mest muligt køre igennem uden ændring. Der er 5.1 i Netflix nu.
#221244
Torben Rasmussen skrev:
Pulsedriver skrev:
Torben Rasmussen skrev:Ingen 5.1 i Netflix her.
Efter opdateringen skal TV'et fabriksnulstilles - derefter kan du prøve at skifte lyden til AUTO 2 (Der hvor man kan vælge imellem AUTO1, AUTO2 og PCM - kan ikke huske hvad menupunktet hedder. :) ) - det har vist virket for nogen.

Jeg har først mulighed for at opdatere og teste opdateringen i den kommende weekend...
Der kom den. Jeg så Auto 1 som den option der lod mest muligt køre igennem uden ændring. Der er 5.1 i Netflix nu.

Super :)
Af Grung
#221351
Torben Rasmussen skrev:
Grung skrev:Den helt klart største fordel for mig, har været indbygget kodi. Det har gjort jeg kan lave et meget simpelt og stilrent opsætning med skærm, soundbar og ikke andet, og samtidig have adgang til et streaming system jeg kender.
Jeg kan næsten regne ud, at du ikke streamer film i fuld HD ukompromieret tilstand i så fald? Jeg kan ikke få Kodi til at trække mine 1080p-film selv via kablet forbindelse i Kodi.
Jeg har prøvet nogle testklip.jellyfish hedder de, og fås i forskellige størrelser og komprimeringsgrader. Helt op til 120 MBit video.

Desuden har jeg en 1:1 bdrip af Avatar som også kører fint.

Har du et link til noget testklip eller noget du ikke kan få til at køre, så vil jeg lige teste. Umiddelbart ser det nemlig ud til at køre fint med kabel her.
Af Grung
#221365
De er fra 3 Mbit og op, så du burde kunne fange hvor det går galt.

Du har ikke et link til et eller andet demoklip somgår galt hos dig?

Hvordan streamer du fra kodi, via smb eller nfs? NFS virker langt bedre hos mig end smb.
Af Grung
#221382
Umiddelbart virker det underligt, mit setup ligner meget, med rpi2, sony'en og en computer via NFS og kablet netværk.

Du har ikke testet nogle af de jellyfish klip? Og se en 10 eller 15Mbit virker?

Er der andre der har prøvet kodi hvor det enten virker eller ikke virker? En test på 2 personer er jo ikke meget.
#221386
Jeg har hængt TVet op nu, så der er ikke længere adgang til LAN porten fordi det peger bagud. Kodi kører i forvejen ret skidt med BDMV-formatet (som 95% af mine film er rippet i), så jeg holder mig nok blot til min Dune. Den virker hver gang, går ikke i stå og kan betjenes af min remote-setup som om den blot var en app.